Longen en luchtwegen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Longen en luchtwegen  (gelezen 16486 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Longen en luchtwegen
« Gepost op: 3 mei 2011, 07:25 »
Ben benauwd en de Seretide helpt niet. Ben nog net zo benauwd als dat ik er mee begon 10 dagen terug. Hopelijk kan ik er iets anders voor krijgen. Toen ik nog Ventolin gebruikte ging ademhalen gewoon goed. Was ook veel minder moe. Alleen de hoofdpijn die ik er van kreeg was niet fijn en werd na een week niks minder.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Longen en luchtwegen
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2011, 08:55 »
Maar Seretide is toch voor onderhoud en Ventolin voor een benauwdheidsaanval? Dus kan je dan geen Ventolin nemen nu? Gewoon één dosis. Of krijg je dan al hoofdpijn?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Longen en luchtwegen
« Reactie #2 Gepost op: 3 mei 2011, 09:04 »
Ik krijg met 1 dosis Ventolin ook hoofdpijn en doet niet veel. Zit nu bij de ha te wachten. Bij de apotheek (zit in hetzelfde pand als de ha) zeiden ze dat de benauwdheid echt al minder had moeten zijn. Dit zou, bij dosisaërosol, tussen de 4 en 7 dagen wat moeten gaan doen. Hopelijk krijg ik iets tegen de benauwdheid erbij.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Longen en luchtwegen
« Reactie #3 Gepost op: 3 mei 2011, 12:01 »
In ben al weer even thuis. Heb nu de "echte" Ventolin gekregen. En daar krijg ik geen hoofdpijn van. Waarschijnlijk komt het toch doordat dat het eigenmerk van de apotheek een iets andere samenstelling heeft. Maar tegen de benauwdheid helpt het wel goed. En vrijdag krijg ik nog een blaastest. Afwachten maar weer.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Longen en luchtwegen
« Reactie #4 Gepost op: 3 mei 2011, 12:41 »
Fijn dat er dan toch iets is wat een beetje wil helpen nigelle

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Longen en luchtwegen
« Reactie #5 Gepost op: 3 mei 2011, 15:07 »
Ja dat is zeker fijn. Maar het stomme is gewoon dat ik van de ventolin van Actavis barstende hoofdpijn krijg. En bij die van GSK niet. Erg raar, omdat het precies hetzelfde zou moeten zijn.  ::)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Longen en luchtwegen
« Reactie #6 Gepost op: 3 mei 2011, 21:45 »
hopelijk word het snel beter.

kreeg gister bijna een allergie aanval door al die stoffige polle in de lucht  :o .
thuis heb ik er weinig last van met de berken en eiken bomen in de straat maar van plataan achtige bomen met die bruine balletjes zeg maar die uitelkaar vallen als ze vallen krijg ik het spaansbenauwd.
met al dat gehoest door al die kriebels in me keel en laat ik nu net niks bij hebben gehad aan medicatie kwam van zh af maar de taxi chauffeur had me gered :P ik had gelukkig een flesje drinken in me tas liggen en die had ie snel gepakt naar zijn auto veilig op de vluchtstrook gezet te hebben.


Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Longen en luchtwegen
« Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2011, 22:13 »
Dat is zeker raar Nigelle. Ik had vanmiddag longfunctie onderzoek. Moest een paar keer opnieuw doordat ik hoestbuien kreeg.




Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Longen en luchtwegen
« Reactie #8 Gepost op: 4 mei 2011, 01:19 »
Ja inderdaad raar, maar ik herken het. Wel niet met Ventolin Actavis oid, maar met maagbeschermers. Ik kreeg pantoprazol, en dat werkte prima. En toen gingen ze opeens over op Pantozol Actavis (goedkoopste meds worden vergoed tenzij er een reden is daarvan af te wijken) en die werkten dus helemaal niet, terwijl ook dat hetzelfde zou moeten zijn...
Ik ben inmiddels weer terug op Pantoprazol en heb ook gezegd dat ik de actavis niet meer wil...want hij werkte echt NIET.

Blijft een vreemd iets, maar ik hoor het wel vaker. Het kan ook te maken hebben met het verschil in hulpstoffen geloof ik.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Longen en luchtwegen
« Reactie #9 Gepost op: 4 mei 2011, 06:12 »
@Roos: Dat zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn. Bij mij zeiden ze ook dat het geen verschil uit mocht maken. Maar ik ben al lang blij dat ik bij deze geen nare bijwerkingen heb.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Longen en luchtwegen
« Reactie #10 Gepost op: 4 mei 2011, 20:09 »
@Nigelle, dat kan ik me voorstellen. Als medicatie voor het één helpt maar het ander veroorzaakt word je er meestal niet heel veel wijzer van. Ben blij voor je dat het opgelost is nu.

Martinuzje

  • Gast
Re:Longen en luchtwegen
« Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2011, 07:56 »
Ik heb ook altijd veel meer last van bijwerkingen of dat medicijnen gewoon helemaal niet helpen.. En meestal komt dat inderdaad door de hulpstoffen...

Om even ontopic te blijven: ik ben blij dat ik eindelijk een beetje van mijn benauwdheid af ben. Ik heb 4 weken geleden ventolin gekregen en ik merkte gelukkig wel gelijk verschil. Nu gebruik ik het alleen heel af en toe als ik weer benauwd ben van het weer (lang leve de pollen) of vlak voordat ik naar bed ga (ik krijg het 's nachts meestal benauwd)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Longen en luchtwegen
« Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2011, 18:25 »
Dé ideale combinatie: luchtwegproblemen en EDS ;)
Maar ik herken het wel hoor, van de GSK-ventolin krijg ik niks, maar van andere merken wel. Niet echt hoofdpijn, maar meer zo'n druk net achter je ogen. Heel vervelend.
Bij de apotheek kun je gewoon vragen naar de GSK-ventolin, hebben ze als het goed is gewoon staan. Zo niet, dan kan het meestal besteld.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
astma
« Reactie #13 Gepost op: 27 februari 2012, 10:04 »
zijn er hier nog meer mensen die last van astma hebben?
ik heb er gelukkig niet vaak last van en kan het met me allergie pillen normaal goed onder drukken.
maar nu sinds vorige week zaterdag kan ik steeds moeilijk ademen.
of dat ik blijf hangen in mijn hoest endan geen lucht krijg net dat je luchtpijp dicht zit.
zie het als je neus zit dicht en je wilt je eten door slikken.

nu zat ik op longforum te neuze over linken met eds en astma en daar kom ik diverse mensen tegen met astma klachten.
onder andere ij Ehler danlos kan een verwijding van de luchtpijp (trachea) optreden.

nu is meer mijn vraag hoe gaan jullie hier mee om?
heb je controle over je astma?
wat gebruik je om er zo snel mogelijk vanaf te zijn?

Amanda

  • Gast
Re: astma
« Reactie #14 Gepost op: 27 februari 2012, 13:46 »
Astma is een aandoening die heel vaak voorkomt.

Dat de luchtpijp verwijd is, lijkt het m.i. dat je dan juist geen astma hebt, aangezien astma een versmalling van de luchtpijp veroorzaakt.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal