Zwemmen en HMS/EDS
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Zwemmen en HMS/EDS  (gelezen 59072 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #90 Gepost op: 31 juli 2012, 21:40 »
Ik beleef geen lol aan chillen in het zwembad, eigenlijk... In een bubbelbadje zitten, oké. Maar in het zwembad zelf vind ik het helemaal niet leuk, omdat ik niet kan zwemmen... Heb het dan alleen maar koud.

Aline

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #91 Gepost op: 31 juli 2012, 22:20 »
ook in een subtropisch?

Bij ons is het overdag (mits geen vakantie) best rustig in het gewone subtropisch bad. Daar kan ik in het diepe nog net staan, baantjes zwemmen (20 meter geloof ik) en het is héérlijk warm. 1x in het half uur komt helaas wel de golfslag, dan zorg ik dat ik op rustige plaats ga waar er geen golven zijn.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #92 Gepost op: 31 juli 2012, 22:24 »
Ik ga alleen maar naar subtropische zwembaden, dan heb je het na een tijdje niet meer koud hoor.

Lotte

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #93 Gepost op: 31 juli 2012, 22:33 »
Al eens gedacht aan een 7mm semi-droog duikpak? Je blijft gegarandeerd drijven (voor duiken had ik sowieso 12 kilo lood nodig!), heerlijk warm en luxaties worden lastig door het strakke pak... Enige nadeel: het aantrekken is een ramp ;) maar als je dat onder een douche doet gaat het prima!.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #94 Gepost op: 1 augustus 2012, 10:12 »
Ik vind t wel leuk hoor zwemmen...beetje baantjes zwemmen en tja luxjes horen erbij. Ik ben een echte koukleum maar in een subtropisch zwembad is het wel te doen.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #95 Gepost op: 1 augustus 2012, 10:13 »
Ik vind een subtropisch zwemparadijs vaak ook nog koud, in het warme bubbelbad valt het dan nog wel mee, maar zo gauw ik uit het water ben dan ben ik aan het rillen van de kou en ook in de gewone baden heb ik het vaak hartstikke koud.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #96 Gepost op: 1 augustus 2012, 13:55 »
hihi anne je bent echt een koukleum :P Na een paar minuutjes is het toch wel te doen of hou je het dan koud?
Uit het water gaan is idd een crime, brrrrrr!!!

Ik hou van wetsuits! Daar heeft Lotte wel een punt, je blijft er warmer door en het heeft drijfvermogen. Alleen jammer dat het er belachelijk uitziet in een zwembad. Semi-droge hebben nog meer drijfvermogen natuurlijk.

Naam veranderd in post - Lotte
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2012, 14:16 door Lotte »

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #97 Gepost op: 1 augustus 2012, 13:57 »
In het gewone water blijf ik het koud houden, haha. Alleen in het warme bad heb ik het niet koud. (Hoewel dat me na een paar minuten meestal ook niet meer warm genoeg is. :P )

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #98 Gepost op: 1 augustus 2012, 15:01 »
Ik kan niet wachten nog paar weekjes ;D Maar dat bad is lekker warm en gelijk daarna de ochtendjas aan...

Martinuzje

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #99 Gepost op: 2 augustus 2012, 17:43 »
Ik wil na de vakantie weer heel graag bij een club gaan sporten. Ik zit eraan te denken om weer op waterpolo te gaan. Vorig jaar heb ik een keer meegetraind met de club in Enschede en kriebelde het echt wel weer hevig!!! En ook geen last van mijn schouder gehad... Ik denk dat ik met rustig opbouwen van de trainingen mijn schouderspieren wel weer zodanig zou kunnen trainen dat ik er dan minder last van heb dan nu met me flubbers.... Altijd met zwemmen wel kunnen merken dat mijn schouders daar een stuk stabieler van zijn na een tijd...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #100 Gepost op: 2 augustus 2012, 21:07 »
Als waterpolo te heftig is, al is het maar de eerste maanden te heftig, dan kun je ook aan waterbasketbal denken. Volgens mij kan dat ook bij jullie in de regio. Google er maar eens op.

Martinuzje

  • Gast
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #101 Gepost op: 3 augustus 2012, 13:36 »
In enschede zit inderdaad een waterbasketbalvereniging, maar lijkt me vergeleken met waterpolo een heel suffe sport... Wat ik er tot nu toe van gezien heb (en regels heb gelezen) zit er niet zoveel actie in vergeleken met waterpolo. En ik hou juist van actie... als ik sport wil ik doodop zijn als ik het bad uitklim....  :bloos:

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #102 Gepost op: 14 augustus 2012, 12:49 »
2x2 baantjes van 15 borstcrawl gezwommen vanochtend en 2 baantjes een soort van schoolslag met nadruk op soort van hi hi

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #103 Gepost op: 14 augustus 2012, 13:12 »
goed zeg!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Zwemmen en HMS/EDS
« Reactie #104 Gepost op: 19 september 2012, 09:53 »
Zoekend mast rolstoelhockey hier in de buurt kwam ik ook tegen dat ik met een doktersattest overdag kan zwemmen in hey therapeutisch bad hier bij mij aan de overkant. Ideaal dan kan ik onder schooltijd :-)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal