Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #2: HMS/EDS verandert je leven ingrijpend

<< < (3/3)

*Inge*:
Bij mij is mijn leven ook wel ingrijpend verandert, maar dat komt ook omdat ik vanaf mijn 7e in een 'aparte' wereld leefde. Mijn leven bestond uit turnen, turnen en nog eens turnen. Buiten naar school gaan deed ik eigenlijk niks anders dan turnen. Dag in, dag uit. Sinds de klachten/blessures zo erg werden is mijn leven ingrijpend verandert, aangezien ik helemaal niet meer mocht/kon turnen (vanaf mijn 14e). Ik had dus elke dag zo'n 5 uur tijd over die ik in moest vullen met andere bezigheden.

Nu ik mijn dagen weer in heb weten te vullen met andere activiteiten (waaronder fulltime werken) is mijn leven nu gewoon zoals het nu is. En zo zal het waarschijnlijk ook blijven.

Dus als ik kijk naar 10 jaar terug is mijn leven wel ingrijpend verandert, en ik mis het turnen ook nog altijd, maar ik heb geleerd wat ik wel en niet kan. En daarmee heb ik mijn leven "opnieuw" ingericht. Een soort van tweede leven.

Marianne:
Mijn leven is niet ingrijpend veranderd. Ik ben alleen een andere weg ingeslagen. De toekomst die ik vroeger voor mij zag (voor ik wist van de EDS), is niet voor mij weggelegd. Daarom ben ik bij het bewandelen van mijn levenspad een andere weg ingeslagen. Ik had nog niet de toekomst die ik voor ogen had, dus mijn leven op zich is niet veranderd. Alleen mijn toekomstbeeld is nu totaal anders.
Ik ben nog steeds de zelfde persoon. En ja, ik deel mijn dagen nu anders in dan hoe ik het me vroeger had voorgesteld. Maar dat maakt mijn leven niet heel anders. Het enige wat nu totaal anders is, is het werk dat ik doe. Zonder EDS was ik nooit beland bij wat ik nu doe en had ik een heel ander beroep gehad. Maar aangezien de EDS bij mij voor mijn studiekeuze opspeelde, heb ik een ander beroep nooit moeten "verlaten", alleen de gedachte dat beroep ooit uit te gaan oefenen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie