Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74256 keer)

Amanda

  • Gast
Re: Heupproblemen
« Reactie #60 Gepost op: 21 september 2011, 12:58 »
Zou je misschien een 2nd opinion kunnen doen?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #61 Gepost op: 21 september 2011, 16:23 »
hmm ik weet niet, als het echt alleen een snapping hip is, voel ik me best wel een aansteller. Tenminste, dat beeld heb ik gekregen van de orthopeed. Dat er veel mensen zijn met een snapping hip, dan wel niet zo erg als ik, en die zitten niet in een rolstoel..
Ik ga nog wel even overleggen met de huisarts 

 :(

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #62 Gepost op: 21 september 2011, 17:23 »
Ach Zwaantje, je stelt je niet aan. Je fysio voelt ook dat er wat beweegt..en van "alleen" een snapping hip heb je over het algemeen echt niet zoveel last als jij nu hebt.

Misschien is een second opinion een goede! Maar alleen als jij je daar goed  bij voelt  natuurlijk

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #63 Gepost op: 21 september 2011, 17:32 »
Ik weet niet waar je woont en in het zh komt, maar in het UMC Utrecht hebben ze een heupen-poli. Misschien eens kijken of het haalbaar is om op zo'n plek een second opinion te doen. Dan hebben ze er iig iets meer kennis van heupen. ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #64 Gepost op: 22 september 2011, 08:43 »
Ik woon vlak bij utrecht dus dat zou wel een optie kunnen zijn. Maar door slechte ervaringen vind ik het altijd weer een hele grote/moeilijke stap om weer naar een andere arts te stappen..
Maar misschien dat ik het over een poosje wel aan durf :P

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #65 Gepost op: 22 september 2011, 22:08 »
Sterkte met je heup, Zwaantje! Jammer dat je niet zoveel bent opgeschoten met je orthopeed. Het is op zich natuurlijk goed nieuws dat je botten er goed uitzien, maar het brengt je niet echt dichter bij een oplossing.

Nigelle: bedankt voor de tip van de heupenpoli! Misschien ga ik daar ook een keer een second opinion vragen, het zou mooi zijn als er toch iets aan gedaan kan worden.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #66 Gepost op: 23 september 2011, 09:31 »
Dankje Marielle  :)

wat voor heup klachten heb jij? Als ik vragen mag

angeliquev

  • Gast
Re: Heupproblemen
« Reactie #67 Gepost op: 23 september 2011, 10:45 »
Ik heb Heupdysplasie,in de vorm van dat mijn heupkop maar half is,de anderhelft heb ik niet,dus mede dankzij dat mijn spieren nog slap zijn ook, springt die heup regelmatig half eruit  :o Maar ik heb wel het geluk dat ik redelijk gemakkelijk mijn heup dan weer terug kan krijgen.

*Probeer maar met je handen,bal een vuist en doe het tegen je handpalm en buig je vingers over die gebalde vuist,maar hou je duim weg van je vuist. Dan merk je dat die makkelijk kan verschuiven  ;D*

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #68 Gepost op: 23 september 2011, 11:31 »
Als ik jullie verhalen zo hoor, ben ik echt heeel blij met mijn moeder. Bij mij geboorte ben ik wel gecheckt op heupdysplasie, maar volgens de arts was er niks aan de hand. Mam vertrouwde het toch niet en heeft flink lopen doorzeuren, zodat er uiteindelijk een goed onderzoek werd gedaan. Aan de ene kant had ik helemaal geen heupkom en aan de andere kant een heeeeel klein puntje. Heb toen heel lang in een spreidbroekje gezeten, gelukkig maar, want anders had ik nooit meer kunnen lopen. En nu zijn mijn heupen best goed! Af en toe schuiven ze wel, maar ik mag me in mijn wrijven als ik jullie verhalen zo lees.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #69 Gepost op: 23 september 2011, 12:40 »
in je ...wrijven??? haha

Ik ben geboren met klompvoetjes en mijn heupen waren al vreemd. Ook mijn moeder heeft doorgezeurd en naderhand bleek dat ik naast klompvoetjes ook kleinere heupkoppen heb, waardoor het makkelijk wordt om uit de kom te glijden......


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #70 Gepost op: 23 september 2011, 14:10 »
Handen.  ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #71 Gepost op: 23 september 2011, 14:35 »
haha dacht ik wel :P

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #72 Gepost op: 23 september 2011, 16:26 »
Nee Roos, dat dacht jij vast niet. :P

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #73 Gepost op: 23 september 2011, 16:26 »
Hier ook nog een met dubbelzijdige HD. Ik heb wel wat minder geluk daar mee. Het is wel kort na mijn geboorte ontdekt en ook behandeld. Alleen is het dus waarschijnlijk met te veel kracht behandeld waardoor ik te diepe en te dunne heupkommen heb. Voel ook regelmatig de kop in de kom schuiven. Ook de hals onder de heupkop is te dun. Hierdoor heb ik heel erg veel kans als ik val dat ik of mijn heupkop eraf breek of dat ik met de kop door mijn kom breek. Beide niet echt fijn.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Heupproblemen
« Reactie #74 Gepost op: 25 september 2011, 10:37 »
Om nog even te reageren op Pino, ik heb zelf veel subluxaties in mijn heupen bij het zitten, dat is anders als bij lopen, dat weet ik, maar er zijn wel wat dingen die je kan proberen. Ik hoor van sommige mensen dat een bekkenband die ook voor een deel over je heupen zit meer stabiliteit kan geven, zelf heb ik er geen maar als ik erg veel last krijg bind ik wel eens een riem strak om mijn heupen of bovenbenen (dicht bij je heupen dan he?).

Ik hoop dat het helpt.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal