Blaasklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Blaasklachten  (gelezen 93997 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #225 Gepost op: 13 oktober 2013, 17:46 »
Heb er ook al meerdere gehad. Gelukkig is een scopie ook snel klaar. Maar bij mij was het de ene keer wel pijnlijk en andere keer niet pijnlijk. Maar heb ook wel eens dit onderzoek gehad met een ontsteking en dan word je niet vrolijk van zo onderzoek.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #226 Gepost op: 5 december 2013, 11:58 »
Ik zit te dubben wat verstandig is:

Ik heb een (flink) verzakte blaas. Opereren lijkt niet erg zinvol, omdat risico op herhaling groot is. Nu merk ik dat ik steeds sneller aandrang krijg. Normaal kreeg ik dat nooit en ging ik dus gewoon op de klok (elke 3 uur). Nu heb ik ongeveer elk uur het gevoel dat het nodig is. Is het verstandig om daar aan toe te geven omdat ik een signaal krijg en dat dus aangeeft dat de belasting op de blaas anders te zwaar is? Of verslap ik dan juist mijn blaasspieren nog meer doordat ik weinig train?

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #227 Gepost op: 5 december 2013, 20:45 »
Ik heb op 19 november jl voor de 2e x een cytoscopie van mn blaas gehad wat totaal niet pijnlijk was.
Tijdens deze scopie is mijn blaas behandeld met botox onder plaatselijke verdoving dat heb ik geweten! De verdoving werkte niet! Dat is de zoveelste x terwijl ik dit had aangegeven!  ik kreeg 30 prikken dat voelde wel naar maar toen ze bij die prikken botox inspoten dat deed pijn! Pfff maar nu bijna 4 weken later werpt het wel z'n vruchten af ik ben niet meer incontinent (ik heb een sp katheter maar het ging langs de katheter en via de natuurlijke weg) 17 december voor controle en als het goed is werkt dit 4-6 maanden.
Liefs Bianca

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #228 Gepost op: 5 december 2013, 22:52 »
Leonoor, je zou een dag of drie elke keer wel kunnen gaan en meten hoeveel je plast. Dat geeft denk ik een beter inzicht.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #229 Gepost op: 5 december 2013, 23:20 »
Leonoor kan je geen blaasontsteking hebben?

Wauw Bianca das wel vooruitgang, niet meer incontinennt. Maar waarom heb je dan een sp als je alsnog via de natuurlijke weg ging plassen? Juist vanwege de incontinentie? (ik snap bar weinig van dit onderwerp dus sorry als ik knullig over kom)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #230 Gepost op: 6 december 2013, 08:15 »
Ik denk niet dat het een blaasontsteking is, daarvoor is het nog veel te helder.
En wat betreft meten: het wisselt enorm per keer qua hoeveelheid, maar t vervelende is dat ik dat verschil weer niet voel aan de blaasprikkel. (Varieert denk ik tussen 50 en 500 ml)

Probleem is dat ik last heb van stressincontinentie en in toenemende mate ook druppelincontinentie. Dat wil ik natuurlijk zoveel mogelijk beperken, maar weet niet wat daar de beste manier voor is. Op korte termijn natuurlijk zo vaak mogelijk naar de wc, omdat er dan bijna niets te verliezen is.;) Maar kan me voorstellen dat dat op lange termijn de klachten juist verergert.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #231 Gepost op: 6 december 2013, 21:06 »
Misschien toch eens overleggen met een uroloog.

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #232 Gepost op: 6 december 2013, 23:04 »
@zwaantje.
Ik had al een sp katheter maar ik kreeg steeds vaker en heftigere blaaskrampen waardoor het op get laatst bijna alleen via de natuurlijke manier kwam door die krampen ipv dat het via de sp katheter ging
Liefs Bianca

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #233 Gepost op: 7 december 2013, 17:20 »
ik herken dat ook wel ik heb ook een sp. En die krampen wil je niet als je geen gevoel hebt in je blaas. als je pech hebt komt heel je blaas inhoud naar buiten. Bij mij zijn de krampen nu een stuk rustiger. sinds ik aan de onderhoud ab zit de komende maanden.

Hopelijk blijft de botox goed zitten.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #234 Gepost op: 7 december 2013, 19:41 »
Ik dacht dat jouw SP tijdelijk zou zijn Linda?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Blaasklachten
« Reactie #235 Gepost op: 7 december 2013, 19:49 »
ik heb de mijne nog steeds en dat zou zo ook nog wel eventjes blijven.

Offline biancavanthul

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 47
  • carpe diem
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #236 Gepost op: 7 december 2013, 21:22 »
Ik heb ook een onderhouds ab kuur tegen blaasontsteking.

En volgens de uroloog werkt de botox 4-6mnd zodra ik weer urine via de natuurlijke weg verlies moet ik direct contact opnemen met de uroloog
Ik heb hem een voorstel gedaan om blaastrainingen te gaan doen om zo evt van de sp af te komen als het kan natuurlijk :bloos:
Liefs Bianca

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #237 Gepost op: 8 december 2013, 17:45 »
Hoe is dat zo gekomen linda?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #238 Gepost op: 2 september 2014, 15:46 »
Wie heeft er last van een stress blaas? Ik heb het wel eens, als ik zenuwachtig ben of iets heel spannend vind moet ik heel vaak plassen. Wat heel vervelend is. Vooral als er geen wc in de buurt is  :AA:

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #239 Gepost op: 2 september 2014, 15:50 »
Eh.. nope. Ik heb juist bijna nooit aandrang. Ook vervelend..hihi

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal