Hoofdpijn en migraine.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hoofdpijn en migraine.  (gelezen 37440 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #75 Gepost op: 2 december 2013, 22:21 »
Oh onder je stoel, zo mogelijk, klinkt ook wel goed! Een stuk ergonomischer ook lijkt me

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #76 Gepost op: 3 december 2013, 06:21 »
Ja dat zou ook kunnen, al ben ik bang voor onder mn stoel dat de reduceer veel kwetsbaarder is. Als die breekt of scheurt dan is mijn rolstoel wel meteen een ongeleid projectiel.. En kapot... Nu is dat misschien ook zo als ik m achterop zet... Keuzes keuzes...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #77 Gepost op: 3 december 2013, 09:35 »
Ik denk dat achterop toch veiliger is hoor n bovendien beter bereikbaar voor bijvoorbeeld Niels als hij je moet helpen. Onder je rolstoel kan je hm ook minder goed in de gaten houden, dus als er wat mis is zie je dat misschien minder snel.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #78 Gepost op: 4 december 2013, 16:58 »
Niels kan er inderdaad beter bij als ie achterop hangt natuurlijk. Maar beter in de gaten kunnen houden door Roos zelf...?? Ik mag hopen dat ze niet steeds omgedraaid zit, dan is haar rug heel snel naar de mallemoeren! Lijkt mij..

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #79 Gepost op: 4 december 2013, 17:40 »
Als je uit je stoel stapt / thuis bent is het natuurlijk makkelijker om te kijken of alles nog klopt/heel is als hij achterop hangt ipv dat hij onderop bevestigd is. Ik zou ook kiezen voor bevestiging achterop, het is misschien lastig om dan je lichaam/rug om te moeten draaien, maar of je nou je rug om moet draaien om de boel aan te zetten of je voorover naar beneden moet buigen, het is hoe dan ook belastend (en dat laatste lijkt mij belastender), maar gelukkig hoef je met CH doorgaans niet vaak achter elkaar aan de zuurstof (als in eraf en 5 minuten er weer aan).

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #80 Gepost op: 4 december 2013, 19:54 »
Moet je hem dan niet eraf halen voor je uitstapt en idem met er pas over hangen als je er al in zit? Mijn rolstoel kiept namelijk achterover als ik uitstap met een rugtas waar bijvoorbeeld boodschappen in zitten.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #81 Gepost op: 4 december 2013, 20:15 »
Als er iets zwaars achter mijn stoel hangt en ik stap uit dan houd ik mijn stoel altijd vast zodat hij niet om kan vallen (als het iets kostbaarder breekbaars is, anders laat ik m ook wel eens kiepen). Zodra ik thuis ben dan leg ik iets van gewicht op de zitting zodat hij niet omvalt.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #82 Gepost op: 19 december 2013, 13:49 »
Oke, ik moet echt even van me af schrijven. En misschien zijn hier triptan gebruikers die het wel herkennen. Ik gebruik dus zuurstof en sumatriptan injecties tegen de ch. Soms helpt dat ook niet, maar die dagen zijn echt heel zeldzaam hoor. Affijn... Ik moet eerlijk toegeven dat ik in een echte week vol met koppijn echt wanhopig word van alles. De zuurstof wil niet altijd helpen, mag ik ook niet teveel doen ivm zuurstofvergiftiging. En de injecties..nouja dat is ook heftig spul.

Wat ik dus heb.. is nadat ik de injectie gezet heb (trillerig, want ik ben er nog steeds niet blij mee) en de kramp in mn nek begint (heel eng gevoel, maar normaal..je vaten trekken samen)...krijg ik een soort druk in mn hoofd en dan opeens plotseling vanuit het niets voel ik me down. En dan schiet er een gedachte door mijn hoofd, en dat is "is dit het nu voor de rest van mn leven". En dan krijg ik, ik kan hem niet stoppen, een enorm grote huilbui. Terwijl die gedachte, dat ben ik totaal niet...en die huilbui komt...ook op de ongewenste momenten dat ik in aanwezigheid van een groep moet spuiten..... Genant eigenlijk dus gewoon. Ik kan maar niet vinden of dit normaal is bij gebruik van sumatriptan, of dat dit iets is wat enkel bij mij zo is. Ik weet dat bij mij ontladen vaak dmv huilen is. Ik ben een jankerd. Maar huilen zonder echt gegronde reden (want..de hoofdpijn is weg...dus eigenlijk is er niks om te huilen) is gewoon niet echt ik...

edit: ik heb het gevraagd op de lotgenoten pagina van ch mensen. En ik krijg nu te horen dat er veel mensen zijn die dit hebben na het zetten van de injectie. Dus ergens ben ik wel opgelucht dat ik niet de enige ben. Dus mensen, als ik heb geprikt en ik zet het op een janken.. gewoon een bijwerking...haha.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2013, 13:56 door rozemarijn »

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #83 Gepost op: 19 december 2013, 14:01 »
Dat huilen herken ik niet (zoals je weet) en het verkrampen van m'n nek voel ik maar heel licht, dus niet heel erg. Maar wel de gedachte 'is dit nu voor de rest van mijn leven?' dat herken ik wel. Maar dat komt bij mij meer door de pijn die me wanhopig maakt dan door de injectie. En zulke gedachten zijn ook niet eens raar aangezien het niet voor niets in de volksmond Suicide Headache wordt genoemd. ;) Het huilen herken ik dus niet, maar wel het wanhopige, moedeloze gevoel. Het is ook gewoon om wanhopig van te worden.

Myrthe

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #84 Gepost op: 19 december 2013, 14:02 »
Pff.. Dat lijkt me echt heel heftig.. Zo kut dat je ook zoveel aanvallen hebt en dat er gewoon niets aan te doen is.. :(

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #85 Gepost op: 19 december 2013, 14:09 »
het is zeker om wanhopig van te worden. Maar de leuke momenten en dingen overheersen dat gevoel dus meestal wel, zeker met alle lieve mensen om me heen. Die niet raar kijken als ik tijdens een gezellig samenzijn aan mn zuurstof moet lurken. En die ook niet gek zullen kijken als ik na een injectie wel keihard moet janken... Die mensen maken dat ik echt wel zie dat er nog zoveel moois is om van te genieten.

En laten we Niels niet vergeten! Ik heb echt bewondering en ik ben hem dankbaar voor de manier waarop hij overal mee omgaat. Hij prikt mij zelfs op momenten dat ik echt helemaal van de wereld ben van de ch. En legt me op bed en zorgt ervoor dat ik me zo aangenaam mogelijk voel. Ik bedoel...wauw...

Zo, en nu ga ik in het leuke dingen topic posten! daar heb ik zin in!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #86 Gepost op: 19 december 2013, 15:06 »
Het is ook gewoon heel k**!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #87 Gepost op: 24 december 2013, 11:26 »
Ik had helaas op visite afgelopen zondag ook weer een aanval. Maar, en dat vind ik echt erg fijn.. Geen huilbui. Wel schokken (weird) maar verder ging t vrij snel oke. Maar nu het weer zo onstuimig is, viert dat monster in mn kop gewoon even een flink feest ofzo...ik blijf zuurstoffen... Hopen dat ik met de kerst niks heb... :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #88 Gepost op: 27 december 2013, 02:11 »
Jammer... Eerste kerstdag geen aanval.. Nu wakker van de tweede. Jammer de pammer! Toch ben ik vet dankbaar dat ik dus op de kerstdagen zelf gewoon gezellig kon doen! Dus nouja, ik ben allang happy!

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #89 Gepost op: 27 december 2013, 16:36 »
Ik had helaas op visite afgelopen zondag ook weer een aanval. Maar, en dat vind ik echt erg fijn.. Geen huilbui. Wel schokken (weird) maar verder ging t vrij snel oke. Maar nu het weer zo onstuimig is, viert dat monster in mn kop gewoon even een flink feest ofzo...ik blijf zuurstoffen... Hopen dat ik met de kerst niks heb... :)

Kwam het schokken na de injectie? Want ik heb echt vaker spasmes/schokken sinds ik de injecties gebruik. (en ook vaker korte tijd na het injecteren)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal