Hoofdpijn en migraine.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hoofdpijn en migraine.  (gelezen 37439 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #60 Gepost op: 24 juli 2012, 17:33 »
Pffieeeuw das wel heel duur zeg! Ik vind dat je heel duidelijk hebt uitgelegd waar jouw migraine vandaan komt! Chapeau  :P Als je geen 15 euro wilt verspillen is het misschien handig om eerst even te kijken hoe die bes precies werkt. Want jouw oorzaak van migraine is natuurlijk vrij uniek en dus is het maar de vraag of die bes ook voor jouw oorzaak helpt.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #61 Gepost op: 24 juli 2012, 17:33 »
Daar kun je best lang mee doen volgens mij.

Wel balen dat jouw migraine, behalve door mandarijnen, wordt veroorzaakt door iets wat niet weg te nemen is uit je leven. Ben je mooi klaar mee :/. Maar wat doet die neusspray dan precies? Werkt die in op je bloedvaten? Klinkt spannend!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #62 Gepost op: 24 juli 2012, 18:46 »
Haha spannend is het niet hoor...hij is vooral echt smerig..bitter als t vanuit je neus toch op je smaakpapillen terecht komt. De neusspray zorgt ervoor dat de bloedvaten dus weer wat nauwer worden zodat de bloedvaten minder onder druk staan. Oftewel het heft het effect van het verwijden van de vaten bij luchtdrukwisselingen een beetje op...zoiets..
Dus zo spannend is het.
En ja de oorzaak is niet helemaal alledaags. Mijn neuroloog heeft het echter wel vaker gezien als oorzaak van migraine . Maar klaar ben je er wel mee, zeker in nederland met zn wisselvallige weer...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #63 Gepost op: 1 november 2012, 19:56 »
Hebben degene die hier migraine hebben ook vaker last van migraine aanvallen tijdens hun periode?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #64 Gepost op: 2 november 2012, 07:20 »
Ik heb al een tijdje geen last van migraine tijdens mijn periode, voorheen wel. Het heeft bij mij meer te maken met citroen, limoen of mandarijn hebben gegeten of dat het ergens heeft ingezeten en weersveranderingen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #65 Gepost op: 2 november 2012, 13:27 »
Hmm ik heb bij mij de trigger nog niet gevonden. Maar ik heb gelukkig ook niet met zeer grote regelmaat last van migraine aanvallen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #66 Gepost op: 15 oktober 2013, 14:17 »
Zo, hier ben ik weer.... Het hoofdpijn en migraine draadje... Ik heb op persoonlijk al uitgebreid verteld over dat dit jaar de aanvallen intenser waren en meer werden en soms meerdere keren per dag kwamen.
Ik heb geen migraine... maar clusterhoofdpijn. En de chronische vorm. Inmiddels heb ik dus imigran injecties en zuurstof. En expirimenteel een neurostimulatie...maar dat laatste is niet werkzaam helaas.

Het gaat inmiddels redelijk, ik heb de aanvallen wat onder controle en heb nu de middelen om een aanval af te breken. Voorkomen is nog even zoeken. Maar ik heb goede hoop...En ja, het is naar...maar ik ben blij dat ik niet meer zoekende ben naar wat er nou mis is met mn hoofd. De migraine aanvallen die ik hier omschreef blijken ook cluster aanvallen te zijn en daarom werkte alle medicatie niet of nauwelijks. Maar toen was het nog episodisch. Dat het omgeslagen is naar chronisch is natuurlijk balen, maar bleek wel mijn redding te zijn. Ik ben superblij dat ik nu wat kan doen ipv uitzingen...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #67 Gepost op: 15 oktober 2013, 16:27 »
Je staat er wel sterk in hoor.. Super zwaar meerdere aanvallen op een dag. Eén per week is al zwaar lijkt me.. Maar hopelijk vind je snel een goede balans en word je niet overvallen door zo veel aanvallen want das niks natuurlijk. Duimduimduim

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #68 Gepost op: 2 december 2013, 12:57 »
thnx. Nou ik heb weer een echt periode. Al 4 dagen meerdere aanvallen per dag. Natuurlijk de afgelopen paar dagen weet ik ook wel dat stress en adrenaline en overbelasting/vermoeidheid een ontzettende trigger is geweest. Maar godzijdank heb ik zuurstof en injecties (auw). Ik ben daar zo vreselijk blij mee. Ik was dit weekend trouwens erg in paniek stiekem, toen mijn kleine cilinder zuurstof bijna op bleek te zijn! Ik ben nu mezelf aan het aanleren ook goed op te letten wanneer ik extra mee moet nemen. Ik vind dat toch wel wennen, overal die fles mee naartoe slepen....en ik vind het ook wat ongemakkelijk om te moeten zuurstoffen met mensen om me heen. Maar ja ik moet eraan wennen, niet overal kan ik een andere kamer of wat dan ook vinden om te zuurstoffen, daarom wen ik mezelf nu maar aan om dat gewoon tussen de mensen te doen (maar o wat voel ik me ongemakkelijk...ik wil helemaal geen aandacht zeg maar en ik heb dan echt het gevoel dat ik die dan wel trek..ik weet ook dat mensen het echt niet erg vinden en begrijpen, maar ja mijn gevoel he...). Binnenkort krijg ik een rugzak zodat ik mijn zuurstoffles achterop mn stoel kan meenemen en ik niet afhankelijk ben van Niels als ik weg wil (want de tas waarin hij nu zit is echt onhandig).....zo dat was ff een update hier :)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #69 Gepost op: 2 december 2013, 14:07 »
Wat voor rugzak krijg je? Ik zag daar ook nog aan te denken, want rugtassen die ik googlede vond ik echt lelijk. Maar ik dacht dat ik anders maar naar een buitensportwinkel moet gaan voor een hippe, grote rugzak ofzo! ;)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #70 Gepost op: 2 december 2013, 14:12 »
http://www.praxisdienst.nl/nl/EHBO/Tassen+en+rugzakken/EHBO+tassen+en+EHBO+rugzakken/131065.html

Deze, hij is er speciaal voor... Dus je kunt ook de fles goed vastzetten, je injecties in een van de zijtasjes, die kun je ook zo afhalen want er is klittenband op. En je masker kan opgeborgen...Ik vind hem niet heeeeel mooi, maar wel super praktisch. Je heb ook nog plek voor wat andere dingen...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #71 Gepost op: 2 december 2013, 15:42 »
Super van die rugtas! Die laat je dan altijd achterop hangen neem ik aan? Want dat erop en eraf tillen word wel erg zwaar anders. Houd er trouwens rekening mee dat je door het gewicht achterop eerder zal kantelen met je rolstoel.

Past de rugtas trouwens wel op je rolstoel? Kwa breedte en op de grond slepen? Hij ziet er nog vrij groot uit namelijk.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #72 Gepost op: 2 december 2013, 19:52 »
Haha ik moet nog ff meten... Geen idee of t op de rug van de rolstoel past... Meten dus! En ja dan laat ik m eraan hangen. Oh en ja dan kantelt mn stoel ook eerder ja, trouwens wel weer een extra reden waarom e moition wielen er echt moeten komen hihi

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #73 Gepost op: 2 december 2013, 19:58 »
Ik zou het eerder onder mijn zitting hangen dan achterop. Inderdaad in verband met kiepgevaar, maar dan kun je er ook bij door simpelweg voorover te leunen en dat is minder belastend voor je dan je om moeten draaien in je rolstoel.

Myrthe

  • Gast
Re: Hoofdpijn en migraine.
« Reactie #74 Gepost op: 2 december 2013, 20:35 »
Wat super zeg roos van die rugzak, lijkt mij ook wel veiliger dan een hippe rugzak omdat er hier ook duidelijk op staat dat er zuurstof inzit..

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal