Fysiotherapie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Fysiotherapie  (gelezen 70486 keer)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #150 Gepost op: 21 februari 2014, 16:20 »
Ik haal het er onder de douche af. :)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #151 Gepost op: 21 februari 2014, 16:40 »
Waarvoor gebruiken jullie tape?
Ik vroeg me af of het mijn schouders ook zou kunnen ondersteunen bij cello spelen om luxaties te voorkomen, maar zit op het moment niet bij een fysio. Kan natuurlijk gewoon een afspraak maken, maar vroeg me af wat gemiddeld het effect is.

Myrthe

  • Gast
Re: Fysiotherapie
« Reactie #152 Gepost op: 21 februari 2014, 16:44 »
Ik denk dat t effect per persoon heel erg verschilt, als ik jou was zou ik het zeker proberen! Tape kan hele prettig ondersteuning geven, anders zou je ook nog kunnen kijken naar een schouderbrace voor puur tijdens het cello spelen? Een brace kun je makkelijker omdoen voor alleen het even cello spelen..

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #153 Gepost op: 22 februari 2014, 07:19 »
Daar hebben we naar gekeken in het revalidatiecentrum inderdaad, maar bleek niets wat stevig genoeg is maar wel ruimte voor bewegen houdt qua brace. Dus dat is niet echt een optie helaas. Sowieso zijn er weinig schouderbraces volgens mij? Ik heb wel een op maat gemaakte, maar die is dus niet geschikt voor cello spelen.

Myrthe

  • Gast
Re: Fysiotherapie
« Reactie #154 Gepost op: 22 februari 2014, 17:19 »
Dan zou ik gewoon ns een afspraak maken bij n fysio die dat kan om te proberen!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #155 Gepost op: 22 februari 2014, 17:19 »
Een schouder is een erg lastig gewricht wbt braces inderdaad.

Ik vond tape voor mijn schouder geen succes nog afgezien van de huidproblemen maar ik hoor relatief veel positieve verhalen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #156 Gepost op: 23 februari 2014, 21:48 »
Bij mij was de tape heel effectief. Het hield hem niet IND e kom. En ik kreeg ook enorm spierpijn. Want het werd getaped als een reminders, zodat je het voelde trekken en dacht: oh oeps nu moet ik m'n spieren aanspannen op de goede manier, anders verlies ik een schouder.
En daardoor gingen die spieren bij mij mijn schouderblad zeer doen maar dat was gewoon spierpijn omdat ik ineens veel minder ontspannen zat. En na een poosje met tape in combinatie met oefeningen subte ik veel minder en had minder pijn doordat ik mijn spier coördinatie beter had leren gebruiken.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #157 Gepost op: 7 maart 2014, 16:41 »
Sorry, zie nu de reacties pas. Maar dank, ik ga kijken wanneer ik er wat mee kan gaan doen. Maar wil er zeker weer wat mee gaan doen dan. :)
Weet niet of het voldoende is om echt cello te spelen, maar iig de moeite van het proberen waard.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #158 Gepost op: 7 maart 2014, 18:20 »
Bij mij helpt de tape mijn schouder op z'n plek te houden, zowel wat betreft subluxaties naar beneden, voren als achteren. Gewoon proberen dus, wie weet helpt het je!

En Zwaantje, super dat je nu weer naar de praktijk toe kunt, doordat je vooruit bent gegaan!

Nog een tip voor het er af halen van kinesiotape: denk niet dat je in een lekker heet bad moet gaan weken, want door de hitte gaat de lijm extra goed werken, heb ik helaas ondervonden... Toen wilde de tape er dus écht niet meer af.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #159 Gepost op: 22 september 2014, 19:25 »
Waar zouden jullie op letten bij het kiezen van een nieuwe fysio?

Ik moet er toch maar weer aan geloven, heb een hele tijd zonder gekund. Ik heb nog wel een hoop oefeningen liggen die ik zelf weer op kan pakken, maar vind het eigenlijk ook wel een fijn idee als er iemand meekijkt. Er zitten er hier meerdere in de buurt, dus ik wil de leukste en de beste hebben :).

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #160 Gepost op: 22 september 2014, 19:41 »
Ik zou vooral kiezen op de 'klik' en hoe goed iemand kan luisteren én bereid is buiten de normale kaders te denken. Is bij mij toch veel belangrijker gebleken dan eventuele expertise, die vond ik vaak nogal tegenvallen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #161 Gepost op: 22 september 2014, 19:43 »
Goed punt, dank je! Expertise hebben we vaak zelf wel :), ik verwacht ook niet van een fysio dat die alles weet. In Enschede heb ik ooit wel een hele goede sportfysio gehad, maar dat is een beetje uit de richting nu.

Suggesties voor specifieke fysio's zijn ook welkom trouwens! (Wel per pb, zie forumregels). Omgeving Nieuwegein of omgeving Amsterdam.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #162 Gepost op: 22 september 2014, 22:11 »
Persoonlijk vind ik het ook belangrijk of hij/zij zich erin wil verdiepen. Kennis van een redelijk zeldzaam iets kun je lang niet altijd verwachten bovendien uit het zich zo verschillend per persoon. Des te belangrijker dat een fysio luistert naar wat jij aangeeft en met je mee wilt denken.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #163 Gepost op: 23 september 2014, 07:05 »
Ik heb ooit een fysio gehad die zei dat ze al meerdere mensen had gehad die HMS (dat was de diagnose die ik toen had) hebben. En dat ze daardoor wel wist hoe ze het moest behandelen. Voor zulke fysio's zou ik ook uitkijken. Het kan net niet de methode voor jou zijn.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Fysiotherapie
« Reactie #164 Gepost op: 23 september 2014, 13:19 »
Ik zou meer gaan voor een fysio waarmee je een klik hebt. Expertise is mooi meegenomen, maar ik vind een klik belangrijker, aangezien je wel intensiever met iemand werkt...En dan kan iemand nog zoveel expertise hebben, als het niet klikt heb je er gewoon niet zoveel aan...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal