UWV- uitkeringen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: UWV- uitkeringen  (gelezen 55192 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #120 Gepost op: 13 juli 2013, 00:32 »
Whahaha echt hilarisch! Als morgen de politie langskomt zullen we je wel even afleveren aan ze  ;D

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #121 Gepost op: 13 november 2013, 18:49 »
Even simpel gedacht van mij misschien, maar je kan het toch gewoon proberen? Niemand die je zal dwingen om in de Wajong te blijven als het toch niet passend blijkt... (Of zie ik hier iets over het hoofd?)

En met jouw vraag naar werk en studie (in het andere topic) lijkt het mij juist wel fijn als er iemand is die met je meekijkt en meedenkt. Kan me voorstellen dat het eng is hoor, maar zoals het nu gaat weet je zelf ook niet echt hoe je het aan zou kunnen pakken. En daarbij lijkt me dat jouw ervaring in de schoenenwinkel en in het verzorgingstehuis dus heel duidelijk aangeeft dat het niet heel simpel is. Juist doordat je dat concreet kan aantonen, zou het voor mijn idee makkelijker moeten zijn om UWV te overtuigen dat niet alles mogelijk is.
Heb je buiten UWV ook wel mensen gehad die concreet meedachten over functies die jij aan zou kunnen? In het revalidatiecentrum bijvoorbeeld? Want als je daar meer beeld bij hebt, kan je misschien ook met meer zelfvertrouwen de stap naar UWV zetten.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #122 Gepost op: 13 november 2013, 21:02 »
Lieve Luna, ik denk dat het best een goed idee is om naar het UWV te stappen, anders een jobcoach zoeken?
Bij het UWV kunnen ze je misschien ook helpen om werk te vinden wat wél haalbaar is. Ze zetten je heus niet ineens aan het werk bij iets wat je totaal niet leuk vind, je hebt zelf ook inspraak en je moet wel goed voor jezelf opkomen (vriend mee/ moeder mee?).En trouwens dat kan ook niet eens, ergens werken waar je je totaal niet op je plek voelt, want door alle stress die je dan zou hebben zou je hele tijd plat liggen ;-) Hihi.

Heb je al werk in gedachten wat je momenteel, op dit moment, wél zou kunnen doen?
Waar het bij mij steeds fout gaat: ik zoek steeds iets wat ik straks wel weer kan, want ik word heus wel weer beter, niet dus. Ik snap dat erbij jou anders is, want jouw lichamelijke klachten zijn wél beter geworden. Maar als je in de toekomst blijft kijken ipv in het nu, heb je veel meer kans dat je dus "faalt" in al je studie- / of werk pogingen.
En dan denk je misschien: Ja, maar straks zit ik aan werk vast en gaat het dus wél ineens een stuk beter met mijn aanvallen. Dan kun je altijd nog zwaarder werk doen!

Dit was een preek :P vanuit mijn situatie, dus voel je niet aangesproken als ik dingen zeg die niet kloppen in jouw verhaal ;)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #123 Gepost op: 14 november 2013, 22:39 »
Luna, ik denk dat het erg lastig zal  worden voor jou om Wajong te krijgen. Ze zijn namelijk steeds strenger aan het worden en je bent immers lichamelijk vooruit gegaan. Plus het feit dat je naar school gaat en daarnaast kan werken. Ik denk niet dat je dan in aanmerking komt voor Wajong, sorry.


In welke regio woon je? Ik ken namelijk een hele goede (gehandicapte) job/life coach in Zwolle. Hij schijnt echt heel goed te zijn, ik ken hem als hockey tegenstander en niet als werkende. Maar ik weet wel dat hij heeeel hard werkt. En hij heeft echt veel zorg nodig. Ik zou je hem echt aanraden als coach. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat hij erg goed is. Hij doet trouwens niet alleen job coaching, maar ook helpen met aanvragen van dingen en t zoeken naar een bedrijf dat met jou wil werken geloof ik.
Kijk maar eens op: http://www.livelife2themax.nl

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #124 Gepost op: 15 november 2013, 13:27 »
Hoi Meiden,
Weer veel vragen die door mn hoofd heen schieten en zal waarschijnlijk ook wel de helft vergeten nu.
Ik kan door de EDS maar 16, hooguit 22 uur(in een goede week)  werken. Verder help ik mijn oma nog een beetje maar ik kom hier net van rond. Terwijl ik nog thuis woon. Ik wil best wel het huis uit nu maar dat ga ik financieel gewoon nooit redden, met huursubsidie ook niet.
Nu ben ik aan het rondneuzen op de site van CAK en uwv e.d. maar ik word hier gewoon niet wijzer van. Het lijkt wel of die sites alles zo moeilijk mogelijk uitleggen zodat zo min mogelijk mensen iets aanvragen.
Weten jullie hier meer over, of er bijv. een instantie is die me kan helpen nog bomen te vinden in het bos?
Thanks
Save a horse, Ride a cowboy

Aline

  • Gast
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #125 Gepost op: 15 november 2013, 13:41 »
Ik denk stichting MEE.

En mocht je niet kunnen rondkomen, dan kun je altijd nog (aanvullend)bijstand krijgen. Een echte vetpot is het niet, maar als het goed is kun je gewoon rondkomen. Als je thuis woont krijg je wel minder bijstand dan als je uit huis gaat.

Myrthe

  • Gast
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #126 Gepost op: 15 november 2013, 14:19 »
Idd, stichting mee kan je daarin helpen maar dat kan soms wel even duren..

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #127 Gepost op: 16 november 2013, 17:49 »
Luna, Stichting MEE is misschien ook wat voor jou

Offline Cindy

  • Newbie
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #128 Gepost op: 23 november 2013, 11:18 »
Als je UWV belt heb je ze zonder lange wachttijd aan de lijn. Had ze gister ook gebeld, vele vragen werden in een keer beantwoord. 

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #129 Gepost op: 23 november 2013, 17:37 »
Dat is dan eerder uitzondering dan regel volgens mij ;) Niet dat je ze snel aan de lijn krijgt wel dat de vragen goed worden beantwoord.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #130 Gepost op: 23 november 2013, 19:19 »
Soms moet je ook net geluk hebben met wie je aan de lijn krijgt.

Bij standaardvragen - dus niet specifiek over jouw situatie - krijg je in het algemeen wel goed antwoord en vertelt iedereen ook precies hetzelfde verhaal (ze krijgen daar ook weinig speelruimte in).

Aline

  • Gast
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #131 Gepost op: 23 november 2013, 21:50 »
Heeft iemand misschien verstand van ww-uitkeringen?

Ivm reorganisatie krijg ik per 1 april geen verlenging van mijn oproepcontract. Dan heb ik 12 maanden een contract gehad bij deze instelling waarbij 11 maanden daadwerkelijk gewerkt. (1 maand niet ivm 3 weken vakantie en precies voor mijn vakantie overleed mijn opa waardoor ik de 2 dagen die ik had staan niet heb gewerkt)

Mijn werkgeschiedenis:
1: oproepcontract van maart 2010 tot februari 2011 (gewerkt van maart tot november. Niet meer gewerkt na burn-out, ook geen hulp etc gekregen van bedrijfsarts etc)
2: oproepcontract van april 2011 tot laatste van maart 2012. Gewerkt van april tot eind juni. Niet gewerkt van eind juni tot januari ivm polsoperatie en daarbij horende revalidatie. Oproepgedeelte werd overgenomen door groot bedrijf waardoor het kwam te vervallen. Tot september uitbetaald gekregen. Geen recht op zw-uitkering ivm oproep.
3. Oproepcontract van feb 2012 tot feb 2015. Nog noooooit opgeroepen ivm te veel oproepers. Collega van mijn huidige baan heeft hetzelfde.

Tussendoor aanvulling van de bijstand tot februari 2012. Daarna geen recht meer ivm samenlevingscontract.

Hoe zit het nu met ww? Als het goed is heb ik er recht op, aangezien ik 12 maanden bij mijn werkgever ben geweest. Maar misschien ook niet ivm de ene niet gewerkte maand. Eigenlijk moet ik daar nog achteraan want die 2 dagen moet ik officieel uitbetaald krijgen volgens mijn CAO.
Maar krijg ik dan de korte ww, of de lange ww?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #132 Gepost op: 25 november 2013, 14:44 »
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_werkloos/ik_word_werkloos/hoelang_kan_ik_een_ww_uitkering_krijgen.aspx

Als ik dit lees een korte van 3 maanden. Voor de verlenging moet je aan de jareneis voldoen. Minimaal 4 jaar gewerkt in de laatste 5 kalenderjaren.

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #133 Gepost op: 20 december 2013, 07:23 »
Maandag gesprek met stichting Mee. Ik ben erg benieuwd! Ergens ook wel weer spannend maar de boyfriend gaat mee dus ik overleef het wel weer.
Save a horse, Ride a cowboy

Myrthe

  • Gast
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #134 Gepost op: 20 december 2013, 09:47 »
Spannend kim!
Ik hoop dat mee je verder kan helpen!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal