Forum > Hulpmiddelen en praktische zaken

Onaangekondigde hulp.

<< < (2/4) > >>

Rachel:
Ik ging net boodschappen doen en even naar de drogist... Weliswaar aangekondigt maar toch. Vraagt de verkoopster of ik hulp nodig heb, Ik vriendelijk nee hoor bedankt ik red het wel. Vraagt ze weet je het zeker :o Ja hoor lukt prima. En weer ging ze door  :o Daar gaat mijn irritatiegehalte ernstig van omhoog

Lientje:
ik krijg ook vaak te horen moet ik je even helpen.
op de markt laats was ik aan het klooien met me tas :P vraagt ie moet ik helpen.
zeg ik net jes nee hoeft niet lukt me wel.
hij zo moet ik je spullen in je mand doen.
dan zeg ik ook wel gewoon ja hoor  :P soms wel makkelijk om er gebruik van te maken.
maar net als bv een bus in en uit komen lukt me zelf standig ook wel.
of een roltrap op en af ook wel (niet dat het altijd goed gaat)

laats ook was ik me handbike aan het aankoppelen me frame zit wat krom dus is een ramp soms.
iemand vroeg moet ik helpen ik dacht echt van hallo ik heb dit ding juist om zelf standig te zijn :P.
het lukt me anders ook gewoon dat ding aan koppelen.
 :lachen: als iik het zelf niet kon had ik niet zo ding gekregen verwacht ik.

maar wendela ik snap je heel erg goed.

Wendela:
Ben blij dat ik niet de enige ben! En als mensen de deur open houden of iets voor me oprapen vind ik dat ook prima hoor, daar raak ik echt niet geïrriteerd van ofzo. Dat doe ik tenslotte ook voor anderen als die achter mij de deur door komen ;)

Nu moeten jullie niet denken dat ik altijd boos of geirriteerd wordt als iemand mij onverwacht helpt hoor! Als het geen echt gevaar oplevert dan zeg ik meestal gewoon netjes dat de hulp niet nodig is en dat ik graag heb dat iemand het eerst vraagt (soms met een ietwat geïrriteerde ondertoon als ik een slechte dag heb  :AA: ) . Het komt ook wel vaak voor dat ik behoorlijk van mijn apropos ben en er dus niks van zeg omdat de situatie al weer voorbij is ofzo. Alleen als het echt gevaarlijk is reageer ik boos, en meestal is dit een reactie die voorkomt uit schrik omdat ik bang ben dan te vallen of mij pijn te doen door diegene.

Maar goed, gelukkig ben ik dus niet de enige!
Trouwens Zwaantje, ik vind dat je mensen die slecht ter been zijn enzo ook niet zomaar hoort aan te raken en te helpen zonder te vragen. Kijk de deur hou je natuurlijk wel open (voor iedereen vind ik), maar je pakt niet zomaar iemands arm. Ook bij een oudere die de bus in wil stappen ofzo vind ik dat je het altijd eerst moet vragen. Natuurlijk help je wel onaangekondigd als iemand dreigt te vallen of in gevaar is, maar dat is iets anders.

Lientje:
ik was net wat aan het afrekenen in de winkel wat breekbaar is.
zegt ze ow ik pak het wel even in daar voor je.
ik zo nee dat hoeft niet kan ik zelf wel.
was bij X.nos

Wendela:
Ja maar dat soort hulp bedoelen wij niet Linda. Het gaat meer om het soort hulp waarbij mensen zonder het aan te geven jou of je rolstoel aanraken. Dus je ineens gaan duwen, de bus uit helpen of tegen houden op de roltrap. Dat soort acties kunnen gevaarlijk zijn als je niet weet dat iemand zoiets gaat doen.

Dat bij de Xenos is wel handicapperend* maar ook goed bedoeld. Die vrouw wil je gewoon helpen.
*Met handicapperend bedoel ik dat iemand anders je gehandicapter maakt dan je bent. Ze doen alsof je iets niet kan wat je wel kan en geven je er dus in feite een handicap bij (zoals: jij kan je boodschappen niet zelf inpakken of de deur niet zelf opendoen). Maar altijd goed bedoeld dus.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie