Forum > Hulpmiddelen en praktische zaken

Matras

<< < (2/3) > >>

Marianne:
Heeft die kuil er altijd al in gezeten of is je matras gewoon aan vervanging toe?

Maaike:
Een goed topmatras schuift bijna niet hoor. Wij hebben een splittopper en p.trekt hem alleen even met het bed verschonen recht. Maar dat is amper nodig. Wij hebben ook geen zijkanten of een voeteneind. Je moet je topmatras wel regelmatig even omdraaien, dan heb je  niet zo snel last van kuilen.

Marielle:
Als je de kans hebt, zou ik zo'n luchtmatras niet afschrijven voor je het zelf geprobeerd hebt. Zitten op lucht is toch wat anders dan erop liggen.

Zou een low air loss matras dan iets voor je kunnen zijn? Daar ontsnapt continu wat lucht uit, waardoor het ook heel geschikt schijnt te zijn voor mensen die veel vocht (wondvocht, zweet) verliezen.

Rachel:
Mijn topper verschuift eigenlijk helemaal niet, maar die ik in het revalidatiecentrum had wel. Dus daar zit ook nog verschil in.

Ben zelf ook naar matrassen aan het kijken. Ik heb nu koudschuim met traagschuim maar vind hem echt te hard. En ik weeg genoeg om erin te zakken/wat zachter te laten worden maar dit gebeurtt niet.

Marianne:
Traagschuim heb je ook in verschillende soorten. Sommige soorten zakken meer in dan andere, dus let daar op bij de aanschaf van een traagschuim matras. Ik heb ervaring met meerdere soorten traagschuim in zitkussens in mijn rolstoel. Sommige soorten deden te weinig, anderen deden wel genoeg.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie