Enkelklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Enkelklachten  (gelezen 50164 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #90 Gepost op: 19 februari 2013, 15:14 »
Ik heb ondertussen mijn enkelbraces. Het zijn deze geworden: http://www.push.eu/nl/producten/enkelbraces/push-ortho-enkelbrace-aequi. Ik heb er net mee getennist en mijn enkels bleven mooi waar ze hoorden te zitten! En mijn hele benen waren rustiger tijdens het spelen. Hopelijk houdt dat aan. Verder is het heel raar om er mee te lopen. Zonder braces zet ik mijn voeten bijna plat neer, nu komt mijn voet mooi neer op de hak. Even wennen, maar het is vast een stuk beter. Ik ben alleen niet van plan om de braces de hele dag te dragen. In de auto was het in ieder geval erg fijn, ook toen gingen ze niet van de plek af!

Myrthe

  • Gast
Re: Enkelklachten
« Reactie #91 Gepost op: 19 februari 2013, 16:44 »
Ziet er goed uit hoor marianne! Fijn dat ze ook fijn werken voor jou!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #92 Gepost op: 19 februari 2013, 17:18 »
Ik ben blij dat ze goed werken!!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #93 Gepost op: 19 februari 2013, 22:35 »
Fijn dat ze goed zitten en werken :D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #94 Gepost op: 19 februari 2013, 23:16 »
Oke, vandaag toch een paar subluxaties gehad, maar die zijn op een hand te tellen in plaats van op meerdere handen :D.
En oeps, had ze ook nog even verkeerd om aan, hihi. Maar misschien zaten ze verkeerd om (links om rechts en rechts om links) wel beter. Dat ga ik nog even uitvogelen de komende weken.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Enkelklachten
« Reactie #95 Gepost op: 20 februari 2013, 18:24 »
kun je ze niet merken op een of ander manier?
Hopelijk heb je er veel baat bij :D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #96 Gepost op: 20 februari 2013, 20:31 »
Nu ik eenmaal weet hoe ze moeten, zal het wel goed komen. Maar het was even zoeken in het begin... Uiteindelijk heb ik een heel klein labeltje gevonden waar op staat welke links en welke rechts moet.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #97 Gepost op: 20 februari 2013, 20:41 »
Fijn dat ze helpen, Mar. Ik mag 14 maart naar de revalidatiearts en dan ga ik mijn enkelproblemen ook aankaarten, ik ben wel aan het proberen de spieren rond m'n enkels te trainen maar ze blijven gewoon erg zwak en ik verzwik ze dagelijks en soms gaat dat enorm mis haha. Ik heb volgens mij niet echt veel last van subluxaties, maar dus wel van verzwikkingen. Zouden braces daarvoor kunnen helpen denk je, Marianne? Volgens de podoloog zouden steunzolen daar namelijk ook al voor moeten helpen, maar dat helpt echt helemaal niets tegen het verzwikken. Ik merk iig geen verschil. Maarja braces is ook niet iets voor de hele dag, dus dan is het weer een overweging wil ik dat wel aangezien ik nu m'n spieren aan het trainen ben.

Oké, ik merk dat ik hier een heel hersenspinsel neerzet. Conclusie, ik leg het voor aan de revalidatiearts.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #98 Gepost op: 20 februari 2013, 21:36 »
Ik ben na een dag met braces lopen natuurlijk geen expert, maar ik weet zeker dat ze tegen verzwikken kunnen helpen. Het hangt natuurlijk wel van het type brace af.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #99 Gepost op: 19 september 2013, 11:02 »
Meestal kan mijn lichaam een ritje in een achtbaan wel aardig aan, zolang ik bepaalde gewrichten zoveel mogelijk van de krachten weg houd. Alleen pas geleden ging het toch even mis. In de laatste bocht van een bepaalde achtbaan (waarbij je voeten los hangen) hoorde ik een hele harde knak (boven de herrie van de achtbaan uit!) en het voelde alsof mijn voet bijna van mijn been werd gerukt. Toen ik eruit stapte kon ik niet op me voet staan en na wat bewegen hoorde ik weer een knak en ging het weer iets beter. Bij thuiskomst meteen me enkel vast gezet in tape en dat heeft er ruim 3 weken omheen gezeten, maar gelukkig ging het daarna wel weer wat beter. Wanneer ik me enkel nu lange tijd belast, hou ik er nog steeds wel een zeurend gevoel aan over. Voor mij een duidelijke les dat achtbanen misschien toch niet meer zo'n goed idee zijn voor mijn lichaam, ondanks dat het een grote hobby van mij is :(

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #100 Gepost op: 19 september 2013, 11:29 »
Wat jammer zeg :(. Ga je vaak naar pretparken? Als het echt zo'n grote hobby is, zou je kunnen overwegen om je enkels in te tapen of er braces omheen te doen als je naar het pretpark gaat.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #101 Gepost op: 19 september 2013, 12:33 »
De laatste 3 jaar is de hobby een beetje naar de achtergrond gegaan. In eerdere jaren had ik rond de 50 bezoeken per jaar (had verschillende abonnementen), maar nu zit ik op ongeveer 4 verschillende pretparken per jaar. Ik heb bij mijn laatste bezoek mijn enkels ook voor de zekerheid ingetaped, maar dat voelde toch ook weer niet zo prettig. Het tape trekt dan heel erg aan me huid door de krachten, waardoor ik weer last krijg van irritaties. Misschien dat een brace een uitkomst kan bieden. Volgend jaar maar eens uitzoeken!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #102 Gepost op: 19 september 2013, 13:23 »
Ik ben ook fan van achtbanen maar ga dusdanig niet im de achtbanen waarbij benen los hangen. Ik kan m'n bekken dan niet op de plek houden als m'n benen rond slingeren. Misschien helpt het jou ook om alleen in de achtbanen te gaan waarbij je voeten op eenbodem staan

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #103 Gepost op: 19 september 2013, 16:10 »
Daar dacht ik ook al aan Rika. Alleen heb ik er eerst nooit last van gehad. Was nu ineens de eerste keer. Volgend jaar maar even extra erop letten. Maar bij achtbanen waarbij je voeten niet los hangen heb ik er inderdaad geen last van.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Enkelklachten
« Reactie #104 Gepost op: 11 oktober 2013, 14:35 »
Ik heb sinds vorige week mijn orthopedische schoenen tegen mijn enkelluxaties. Daar tegen helpen ze niet, het zit wel lekker, maar mijn enkels gaan nog steeds uit de kom. 4 November moet ik weer naar de reva om het te bespreken, dus dan zien we wel verder.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal