Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74250 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #150 Gepost op: 4 februari 2013, 21:16 »
Bij mij zit het aan de voorkant van mijn heup.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #151 Gepost op: 9 februari 2013, 03:21 »
Het kan zowel aan de lieszijde als aan de buitenzijde van je heup zijn, een snapping hip.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #152 Gepost op: 9 februari 2013, 09:07 »
Volgens de fysio zat er waarschijnlijk iets klem

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #153 Gepost op: 9 februari 2013, 11:21 »
Hier ook weer meer last van mijn heupen. Donderdag bij de reva arts ook echt een sublux gehad. Hij knoepte terug iig bij het bewegen van mijn been door de reva arts. En ook heb ik de laatste tijd weer dat een pees ergens achter blijft hangen waardoor ik mijn been niet geheel kan strekken zonder pijn. Hopelijk kan de nieuwe reva arts iets voor me doen hiermee.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #154 Gepost op: 18 maart 2013, 10:05 »
Vanmorgen bij de orthopeed geweest. Er is beginnende schade aan de heupkop te zien op de foto die gelijk gemaakt is. Ook zit het op de plekken die je zou verwachten bij een te diepe heupkom. Binnenkort een MRI met contrast laten maken. Als daarop irritatie van de pees te zien is wil hij de pees los maken waardoor ik minder last van zal hebben. Als dat het probleem niet is. Tja, dan weet ik nog niet wat hij wil doen. Afwachten dus maar. 

Offline maaike2010mauro

  • Newbie
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #155 Gepost op: 2 april 2013, 12:50 »
Ik heb ook een snapping hip, ben hier 2x aan geopereerd en nu is het nog niet weg, bij
Elke stap een knap en vaak sublux... Soms zak ik er doorheen als ik te ver gelopen heb.
Ik start 9 april bij het reva centrum..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #156 Gepost op: 22 december 2013, 16:09 »
Bestaat er een soort harnas dat je kunt dragen, waardoor je heup tijdens het lopen in de kom blijft? Ik heb steeds meer subluxaties in mijn heupen en moet hier echt wat aan doen. Het zou mooi zijn als ze beter ondersteund konden worden, voornamelijk tijdens het zitten. Maar ik denk dat daar spierkracht voor nodig is en die kan ik misschien meer trainen door meer te lopen, maar dat gaat dus niet zonder brace. Bestaat er wel zo'n brace? Iemand ervaring hiermee?

Tomac

  • Gast
Re: Heupproblemen
« Reactie #157 Gepost op: 22 december 2013, 16:24 »
Haai Marriane,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb laatst wel wat gezien wat misschien voor jou iets zou kunnen zijn. Het is de pelvic splint van SAM medical. Het is eigenlijk bedoeld voor noodhulp. Om je even een ideetje te geven :).

Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je er last van heb. Maar als het bijvoorbeeld alleen is met langdurig zitten, dan kan je deze even om je broek klikken zodra je gaat zitten. En dan iets lager dan zodat de band je heupkoppen ondersteunt. Geen idee of het echt een bruikbaar product is, of dat het überhaupt werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=KVOk1WB2yhM

Groetjes,

Thomas

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Heupproblemen
« Reactie #158 Gepost op: 22 december 2013, 18:34 »
Er zijn wel elastieken broekjes die gedragen worden na een kunstheup plaatsing of liesbreuk, maar heb zelf niet echt het idee dat het zou helpen.

Zelf heb ik een redelijk brede bekkenband die ook deels over mijn heupen zit, dat geeft wel wat extra steun. Misschien een idee om je licht eens op te steken bij een orthopedisch instrumentenmaker? Daar mag je vaak wel het een en ander proberen als je een verwijsbrief hebt voor je heupen.

Fysiotherapeut heeft ook vaak bekkenbanden die je kan lenen om even te proberen (zonder indicatie).

Ik heb wel eens iemand zien lopen met een heupbrace die ook van die scharnieren er in had zitten zoals je vaak met kniebraces hebt. Het zag er uiterst ongemakkelijk uit, denk zelf dat het eerder (sub)luxaties in de hand zou werken dan tegen gaan...
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #159 Gepost op: 22 december 2013, 18:43 »
Een bekkenband om mijn heupen werkt denk ik wel redelijk als ik zit. Maar als ik nu een brede riem omdoe en flink aansnoer, wat helpt, krijg ik wel weer last van verschuivingen in mijn SI-gewrichten... Soms is het kiezen tussen twee kwaden, lijkt het wel.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #160 Gepost op: 22 december 2013, 23:32 »
Je hebt wel een soort heupbrace iets. Alleen met zitten is dat heel drukplekgevoelig. Ja soms is het echt kiezen tussen twee kwaden... Sterkte ik hoop dat je er wat op vind

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #161 Gepost op: 23 december 2013, 12:42 »
Ik heb het er wel eens met een orthopedisch instrumentmaker over gehad. Een standaard bekkenband kan wel wat helpen, maar vaak niet genoeg om echt subs tegen te houden. Hij wilde dan een bekkenband op maat maken, met een soort van schelpen om je heupen (hmm, klinkt niet echt duidelijk zo...). Als het vooral gaat om zitten, is het ook een optie om je kussen aan te passen zodat je klem zit.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #162 Gepost op: 23 december 2013, 13:32 »
Ik heb daarvoor een tijdje een bekkenband gedragen, het hielp een klein beetje. Wat ook wel wat hielp, was een super strak correctiebroekje (zo'n onderbroek om je vetrollen te verbergen! :P) Ik had een met wat langere pijpjes en die zat zo strak, dat het een beetje op zijn plek werd gehouden.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #163 Gepost op: 23 december 2013, 17:30 »
Bedankt voor jullie ervaringen, dames!
In mijn sportrolstoel wil ik wel iets met een voorgevormd kussen of schelpjes of zoiets gaan proberen, maar pas als ik terug ben van vakantie. Tot die tijd misschien toch maar een bekkenband gebruiken..

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #164 Gepost op: 23 juni 2014, 17:31 »
Ik weet niet of dit helemaal het goede topic is maar doe het toch maar  hier.....

Ik heb sinds gisteren iets dat ik niet eerder heb gehad en ben benieuwd of iemand het herkent...

Er bouwt een zeurend pijntje op in mn linkerheup net als ik denk nu trek ik het niet meer komt er een"ontploffinkje" die een pijnscheut Door mn been heen stuurt dan is het heftigste in mn heup even weg maar dan begint het van voor af aan. Het maakt niet uit of ik zit, lig, sta, loop of wat dan ook....

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal