Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74555 keer)

Amanda

  • Gast
Re: Heupproblemen
« Reactie #120 Gepost op: 20 maart 2012, 17:06 »
Hallo allemaal,

Mijn ellenbogen zijn het eenige wat niet hypermobiel is, maar toch heb ik er nu steeds meer last van... bij het strekken doet het heel erg pijn alsof ze overbelast zijn... herkend dit iemand?

Andere vraag gat over mijn heupen... mijn heupen branden altijd en doen altijd zeer boven bij de aanhechting (lijkt als heb ik een te strakke heupbroek aan)... ik heb naast EDS ook discopatieen in de twee onderste ruggenwervels, maar niemand kan de pijn in mijn heupen verklagen... erg vervelende pijn... volgens fysio is het geen slijmbeursontsteking... herkend dit iemand?

Alvast bedankt :bloem:

Topic over elleboog én heupprobleem samengevoegd en gesplitst. Amanda

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #121 Gepost op: 21 maart 2012, 08:27 »
Ik herken het wel enigzins en bij mij ligt de oorzaak vooral in mijn bekken.Dat is vreselijk instabiel en nadat mijn dikke darm is verwijderd en daardoor ook zijn steunfunctie is het nu echt een puinzooi in m'n kleine bekken.Mijn baarmoeder,blaas en vaginawand zijn ernstig verzakt en daardoor is de spierspanning in mijn bekkenbodem compleet de weg kwijt en vaak belachelijk hoog.Dit kan heupklachten veroorzaken.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #122 Gepost op: 23 maart 2012, 09:50 »
Ik heb last van mijn heup bij elke stap
Volgens de huisarts en orthopeed: snapping hip, geen sublux.
Volgens fysio en reva arts: Sublux en snapping hip bij elke stap.

Beetje onduidelijk dus. Aankomende woensdag krijg ik een soort van loop onderzoek in het beweginslab van de Hoogstraat. Ik moet dan over een lijn lopen waar sensoren in de grond zitten en het wordt geflilmd met camera's. Verder weet ik niet hoe dit in zijn werk gaat. Ik ben erg benieuwd en hoop dat er duidelijkheid komt, of nog mooier: een oplossing??? Maar daar ga ik maar niet van uit.
Heeft iemand dit eerder gehad?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2012, 11:41 »
Uit het loop onderzoek is nIet veel gekomen behalve dat een lange beenbeugel niet zal helpen.
Er waren ook foto's genaakt en volgens de reva niks op te zien. Niks afwijkende.
Van t weekend was ik in t ziekenhuis na een heupsublux. Ik kwam voor m'n schouder want mijn heup zat alweer terug maar ze maakten vOor de zekerheid een foto van m'n heup. Om te kijken of hij wel echt ged zat ( al wist ik dat heus zelf wel :-p)
Die orthopeed zei dat ik lichte heupdysplasie heb. Maar verder heb ik er Niks mee gedaan. Ik zei: Oh echt? En verder was ik alleen maar met m'n schouder bezig. Nu zit ik te denken wie er gelijk zal hebben. De reva of die orthopeed in dat ziekenhuis. Als ik die diagnose kan krijgen heb ik hem graag want nu komt het voor artsen vaak over alsOf ik net alsof doe dat m'n heup luxt. Ze denken vaak ook: nee dat zal wel wat anders geweest zijn. En waarom gebruik je die rolstoel? Dat doet meer slecht dan goed ...

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #124 Gepost op: 24 augustus 2012, 21:02 »
Ik lees hier van alles over een snapping hip, kunnen jullie mij uitleggen wat er dan gebeurt? Ik zak nl regelmatig een stukje door m'n heup als ik sta. Net als bv een tuinstoel die niet helemaal uitgeklapt is als je er dan op gaat zitten zakt ie goed zoiets, het doet niet echt pijn het is alleen een vervelend gevoel. Ik heb geen idee wat het is ik denk misschien een spier of pees die verschuift, ik weet alleen niet of je er dan ook doorzakt.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Heupproblemen
« Reactie #125 Gepost op: 24 augustus 2012, 21:48 »
Volgens mij is een snapping hip alleen dat hij geluid maakt, maar ik ben geen deskundige op dat gebied :p misschien dat een van de medisch onderlegde meiden iets meer hierover kan zeggen.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #126 Gepost op: 24 augustus 2012, 23:00 »
Snapping hip hoeft niet altijd geluid te maken. Maar je kan er idd doorheen zakken zoals jij beschrijft. Volgens mij is het de pees die over het bot van je heup heen knoept alsof de pees net te strak is ofzo. Komt meer voor bij hypermobiele mensen maar waarom weet ik niet. Misschien omdat de heup in slappe banden hangt en daardoor meer naar buiten hangt waardoor de pees strakker over het bot schiet. Snap je wat k bedoel. Maar weet niet of ik gelijk heb. Je kan ook een slapping hip in je lies hebben.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Heupproblemen
« Reactie #127 Gepost op: 25 augustus 2012, 07:25 »
snapping hip kun je voelen als je bv licht je been omhoog doet en weer terug doet.
je voelt dan wat schieten bij je heup.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #128 Gepost op: 25 augustus 2012, 11:43 »
Het gebeurt vooral als ik lang heb gelopen, maar nooit tijdens het lopen dan zak ik vooral door m'n knie.
Omdat het niet echt pijn doet maak ik me er niet druk om ofzo, ik denk dat het geen kwaad kan, al hoort het natuurlijk niet.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Heupproblemen
« Reactie #129 Gepost op: 25 augustus 2012, 14:18 »
oja met lopen kun je het ook voelen.
maar dan weet ik het zo niet omdat ik me heup subluxeer met lopen.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #130 Gepost op: 25 augustus 2012, 14:20 »
Misschien komt het ook wel omdat ik tegen een slijmbeursontsteking aan zit

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #131 Gepost op: 25 augustus 2012, 20:24 »
Volgens mij is een snapping hip een pees aan de voorkant van de heup die over een stuk bot heen schiet. Soms gebeurt dat hoorbaar. De heupkop blijft bij een snapping hip gewoon op zijn plaats.
Ik heb een tijd lang een snapping hip gehad en had daar alleen last van bij het lopen, niet bij staan of zitten.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #132 Gepost op: 26 augustus 2012, 09:42 »
Bedankt voor jullie reacties, misschien vraag ik ook nog wel een keer aan de fysio wat hij vindt

Offline Reenqui

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #133 Gepost op: 4 september 2012, 07:29 »
Last van mn linker heup....heb veel gelopen in mijn nachtdiensten en dan overbelast ik mijn bekkenkam,aldus de ha....Eerder nooit zoveel last van,maar de laatste tijd toch wel vaker en dan vooral als ik veel loop...
En mijn brace weer om, clienten die veel bellen voor op de po en das net een vreemde beweging voor mijn pols en dan met name om de onderbroek onder de bibs door te schuiven..bibs niet ver genoeg omhoog.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #134 Gepost op: 8 oktober 2012, 10:44 »
Het is heel stom, maar ik heb op de een of andere manier mijn heup gekneusd op een veer van mijn matras. Ik heb een super slecht matras in mijn kamer en ik heb blijkbaar de hele nacht precies op die veer gelegen. Nu heb ik echt veel pijn met zitten, lopen en liggen. Ik weet niet zo goed of ik op het moment meer gebruik moet maken van mijn rolstoel (dus ook binnenhuis) of dat ik het er juist uit moet lopen. Wat denken jullie? (Ik heb ondertussen al een opdekmatras besteld, dus hopelijk is het veer-probleem dan opgelost!)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal