Overige hulpmiddelen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Overige hulpmiddelen  (gelezen 36936 keer)

Martinuzje

  • Gast
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #45 Gepost op: 30 november 2011, 21:18 »
Wij hebben op school balstoelen. Dit zijn eigenlijk gewoon die oefenballen maar dan in een frame verwerkt:



Heb je de functie van de oefenbal, maar wel een rugleuning, zodat je niet vreselijk moe bent aan het einde van de dag als je op zo'n ding hebt gezeten, want je kunt gewoon (net als op een gewone stoel) tegen die rugleuning aan gaan zitten zodat je jezelf niet de hele dag overeind hoeft te houden! Misschien een idee om eens te kijken of dit voor jou mogelijk is Dineke? Ik zit er op school namelijk graag op en merk dat mijn rug wel weer een stuk stabieler is dan een tijd geleden...

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #46 Gepost op: 30 november 2011, 21:31 »
ik heb ook zo bal en gebruik hem ook regelmatig maar meestal bij de fysio alleen.
merk dat ik me romp spieren er goed mee train en er een stuk mee vooruit ben gegaan.
wel meot je dan goed opletten op je houding dat je er recht op gaat zitten.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #47 Gepost op: 14 december 2011, 14:09 »
Vandaag werd ik gebeld door meneer S. van de wmo ivm de aanvraag die ik had gedaan. Hij begreep uit de aanvraag dat ik graag m'n rolstoel mee zou willen nemen als ik op de fiets weg ga en dat ik dus zo'n systeem toegewezen zou willen krijgen.

Hij was op dat moment bij emcart maar die zeiden dat zo'n systeem alleen voor driewielers bestaat en niet voor twee wielers.

Erg vreemd gezien het feit dat ik door emcart op het systeem gewezen ben alleen was dat dan emcart sport maar dat zou naar mijn idee niet uit mogen maken. Afijn, ik de meneer de site van speedy en dat hij dan de speedy tandem maar eens moest bekijken.

Even later belde hij me terug, wat blijkt, dat systeem kan alleen met DIE specifieke fiets, dus ik grap dat hij die fiets er dan maar bij moet leveren. Toen kreeg ik dus het antwoord dat hij voor mij zijn tanden daarin gaat zetten om het voor elkaar te krijgen omdat hij snapt dat ik niet op een driewieler wil fietsen als ik op een gewone fiets kan fietsen. En hij begreep ook dat ik liever niet op handbike overstap als de mogelijkheid voor gewoon fietsen er nog is. DUs ik ben benieuwd......

Word vervolgd..........

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #48 Gepost op: 14 december 2011, 15:24 »
Ken je de aankoppelstang van Roam? Bij de Artikelen vind je een artikel waar een foto van dit aankoppelsysteem staat.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #49 Gepost op: 14 december 2011, 16:17 »
Dank voor de tip Marianne maar ik heb ook al een speedy buggy en die adapter is dezelfde als die bij de fiets. Dus dat zou wel het handigst zijn. Ik denk niet dat er twee adapters onder m'n rolstoel passen. Toch?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #50 Gepost op: 14 december 2011, 16:20 »
Oh ja, je hebt de buggy. Dat was ik even vergeten. Ik herinnerde me wel dat je geen handbike hebt ;). Twee adapters is niet handig, daar moet je niet aan beginnen!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #51 Gepost op: 14 december 2011, 18:17 »
Goh, nou dan is er in ieder geval actie! dat is wel lekker!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #52 Gepost op: 27 december 2011, 19:58 »
Vandaag ben ik weer gebeld door meneer S. hij had nog wat vragen want de fiets van speedy met dat aankoppelsysteem kost 5000,00!?!?!?. Hij wilde dus weten of ik niet een driewieer wilde omdat die de gemeente maar 50,00 per maand kost .

Ehhh nee dus, liever niet. Ik ga toch niet op een driewieler fietsen als ik nog gewoon kan fietsen.


Anyway, we hebben een aantal argumenten bedacht waarom ze me dit echt toe moeten wijzen. Nu maar duimen!!!!!!!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #53 Gepost op: 28 december 2011, 10:41 »
Ik zal voor je duimen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #54 Gepost op: 28 december 2011, 22:36 »
Ik duim ook! Het zou mooi zijn als je op deze manier gewoon kunt blijven fietsen. Als je geen problemen hebt met je evenwicht hoef je echt geen driewielfiets, dat trapt alleen maar zwaarder.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #55 Gepost op: 29 december 2011, 09:23 »
Nog een argument, dank Marielle

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #56 Gepost op: 29 december 2011, 11:01 »
Bedenk wel dat je wel een behoorlijke tijd door moet met die voorziening he. Beter iets waar je echt wat aan hebt dan niets wat na een jaar zijn functie verliest en daar moet je dan nog tig jaar mee verder.

Welke argumenten heb je om die speedy te krijgen ipv een driewielfiets?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #57 Gepost op: 29 december 2011, 11:08 »
Maar Rika, er zijn toch ook gewoon bakken die je achter je fiets kunt hangen en waar je je stoel in kan doen? Een soort bak van een bakfiets maar dan hang je die achter je fiets. Voldoet dat niet?

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #58 Gepost op: 29 december 2011, 18:44 »
Geen idee Anne, nooit gezien dus ook niet overwogen. Maar ik ga gelijk op onderzoek uit.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Overige hulpmiddelen
« Reactie #59 Gepost op: 29 december 2011, 20:22 »
Pas wel op dat het niet te zwaar voor je wordt om te trappen...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal