Forum > Andere gezondheidsvragen

Rood/paarse benen bij douchen

<< < (2/4) > >>

Zwaantje:
Bij mij is het echt tijdens het douchen. Die grote overgang van koud naar warm.
Ik heb ook wel eens blauwe knieen in de winter, of blauwe vingertopjes. Maar bij het douchen /in bad gaan is de reactie sterker door de grootte van het temperatuur verschil. Dat idee heb ik tenminste.

Rachel:
Ik heb het ook tijdens en na het douchen maar ook als ik in de zon lig. Heb ik al sinds ik me kan herinneren.

Marielle:
Ik heb het vooral met een lekker warm bad, dan kom ik er vaak echt met rode benen uit (en soms voelt het ook als vocht in mijn knieën en kan ik er nauwelijks op staan). Zolang het maar weer wegtrekt, maak ik me nergens zorgen om.

Als je je zorgen maakt om trombose, gewoon een keer bespreken met je huisarts hoe jullie daarmee om willen gaan en op welke signalen je kunt letten. Als je zoveel zit, loop je sowieso wat meer risico, dus kan geen kwaad om het daar eens over te hebben.

Enoël:
Ik heb het ook als ik uit de douche kom. Ik dacht eigenlijk dat het kwam door het warme douchen. Maar met het doorpassen van mijn trouwjurk had ik er ook last van, dus kennelijk zijn mijn benen niet gemaakt om lang rechtop en stil te staan

Lientje:
je moet het zo bekijken
kou krimpt het en als het warm word zet het uit. zo functioneert ook een bloedvat

en zo reactie kan rode blauwe vlekken opleveren.
Net als je bijvoorbeeld veel staat en dat normaal niet gewend bent je bloed moet dan enorm snel gaan pompen om omhoog te komen dan krijg je ook zo reactie.

Met zwemmen worden me benen bleek tot grijs :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie