Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88918 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #180 Gepost op: 25 april 2012, 08:48 »
Hoop ik ook voor je!

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #181 Gepost op: 24 mei 2012, 15:58 »
Gedverdemme.... Mijn linkerknie doet sinds een paar weken ook raar... Mijn knieschijf heeft een eigen willetje gekregen... Vanochtend is hij verdraaid en er half naast geschoten... Ik probeer de hele dag al om em weer goed te krijgen, maar krijg het niet voor elkaar... En het doet zo verrekte zeer! :o

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #182 Gepost op: 24 mei 2012, 16:26 »
Sterkte Martine! Is het inmiddels gelukt om hem weer op zijn plek te krijgen? Misschien kun je er anders toch even iemand naar laten kijken (huisarts? fysio?)

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #183 Gepost op: 24 mei 2012, 16:31 »
Nog steeds niet gelukt... Had fysio al gebeld, maar die durven het niet aan (de stagaire niet en de vaste fysio die daar ook in de praktijk rondloopt ook niet)... Ik heb absoluut geen zin om weer naar de HAP of SEH te moeten, want de vorige keer dat ik daar met een verrotte knie kwam, werd ik ook weer weggestuurd met: het gaat vanzelf wel weer over... Er is ook niet echt duidelijk iets te zien ofzo... Het voelt gewoon net of hij wat verdraaid is en toen naast het gootje is gaan liggen, maar ik kan mijn knie nog buigen en strekken en kan er nog gewoon op lopen... Lopen doet niet zeer, maar buigen en strekken wel... Ik weet echt niet wat ik nu moet doen... Ik durf gewoon echt niet meer naar de HAP en SEH... ::) :-[

Update: Ik heb toch maar afspraak gemaakt bij de HAP... Krijg em echt niet lekker terug... En alsie terug is, dan schiet hij er weer naast... om 00.20 afspraak... Dus nu nog ff douchen en dan die kant op (hopen dat me scoot het haalt, is bijna leeg  :S)
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2012, 22:48 door Martinuzje »

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #184 Gepost op: 24 mei 2012, 23:53 »
Ben alweer thuis... Stond binnen 2 minuten alweer buiten de deur... Waar ik al bang voor was (wat meestal gebeurt), was ook dit keer weer het geval... Mijn knieschijf had besloten zelf maar weer in het gootje te gaan liggen... Dus de arts van de HAP kon natuurlijk weer niets zien... Morgenochtend bij fysio maar ff verder bespreken... Desnoods gooit hij er maar een lading tape overheen, want nu zittie er weer naast... Ik ga nu gewoon maar slapen en kijken wat de dag me morgen weer brengt...

En daarom ga ik dus liever niet naar de HAP of SEH.... :S :/ :-X :'(

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #185 Gepost op: 25 mei 2012, 06:59 »
Hehh dat zal je altijd zien, dat hij dan net weer even goed zit. Vervelend joh! Hopelijk kan je fysio wat betekenen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #186 Gepost op: 27 juli 2012, 16:49 »
De fysio wil proberen het traplopen meer op te bouwen. Ik kan nu best één en zo nodig ook wel twee trappen op komen maar zij wil dat ik bijv tijdens reva uiteindelijk altijd de trap neem (ik kom op de eerste verdieping en alles is beneden). Nou is mij door een arts verteld dat traplopen weliswaar goed is voor spieren maar erg slecht voor het gewricht anzich. Ik geloof vanaf week 5 altijd de trap maar dat houdt in dat ik totaal min 10x de trap op en af moet als het niet meer is. Wat is jullie menig hierover?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #187 Gepost op: 27 juli 2012, 16:57 »
Misschien niet elke keer de trap maar de helft?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Knieklachten
« Reactie #188 Gepost op: 27 juli 2012, 17:06 »
misschien gewoon even kijken hoe het gaat?
heeft het gebouw veel trappen?
want anders zou je kunnen doen 1e of 2e verdieping de trap en daar boven met de lift?
en ook gewoon luisteren naar je lichaam.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #189 Gepost op: 28 juli 2012, 17:32 »
Ik denk dat nu moeilijk in te schatten is hoe goed het straks zal gaan. Ik kan bijvoorbeeld wel aardig goed traplopen (hoewel ik enorm stamp en dat schijnt heel vervelend te zijn voor mensen die proberen te slapen in huis), dus ik kan me voorstellen dat het voor sommige mensen met EDS haalbaar is (al is het dat zeker niet voor mij). Je moet maar rustig ermee beginnen en dan uitbouwen en kijken hoe je gewrichten zich er onder houden. Voor je spieren zal het wel prima zijn, maar let goed op je knieën. En zorg ervoor dat je technisch goed de trap op en af loopt. Het lijkt me slim om daar eens met de fysio naar te kijken voor je het traplopen gaat opbouwen.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #190 Gepost op: 28 juli 2012, 19:37 »
Ik denk dat Marianne gelijk heeft wat betreft de manier waarop je de trap op loopt.Ik bedoel,ik kan ook wel de trap op lopen en doe dan soms ook wel,maar als ik op mijn ene been moet steunen,dan klapt hij als een soort x been naar beneden en raakt mijn knie zowat de traptree (daarnaast dus mijn onderbeen en voet).Zo kom ik idd. wel de trap op,maar is niet echt bevordelijk voor mij en kost veel pijn.Mijn beenspieren en dan met name die aan de binnenkant zijn erg onderontwikkeld(atrofisch)en helaas niet trainbaar.Dus eerst kijken of je je spieren op de juisste manier gebruikt bij het traplopen en zo niet,dan samen met fysio kijken of dit kunt trainen.Als dit niet lukt dan zou ik zo min mogenlijk traplopen,dan wel en zo de boel overbelasten.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #191 Gepost op: 28 juli 2012, 21:24 »
Bedankt voor de tips! Ik kom nu nog wel redelijk de trap op, zolang er in elk geval een leuning is. Het is nu vooral wanneer ik vaker op één dag de trap op moet bijv als ik bij mijn moeder ben. Maar ik moet gewoon maar kijken en goed overleggen met fysio inderdaad :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #192 Gepost op: 29 oktober 2012, 19:30 »
Gister ben ik met een aanval op me knie gevallen die daarna gesubt was. Mijn pa en een vriend van me hebben hem samen gelukkig redelijk op zijn plaats gekregen. Hij zat nog niet helemaal oke.
Maar toen werd ik vanmorgen wakker en was ook mijn heup eruit aan dezelfde kant. Erg vervelend kan je wel zeggen. Het probleem nu is alleen dat het elkekeer weer heen en weer schuift... Heeft iemand tips hoe je dit kan aanpakken?
Ik was eigenlijk van plan als het morgen nogsteeds zo is een knie brace ta gaan halen zodat me knie iniedergeval redelijk blijft zitten en dan gaat het hoplijk ook beter met mijn heup.

Meid jij hebt een bank/bed dag nodig. Even die knie en heup ultieme rust geven. Alleen opstaan om van je bed naar de bank te lopen en andersom, en misschien nog een paar keer voor de wc.
Geef het echt even rust en kijk dan verder.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #193 Gepost op: 29 oktober 2012, 19:57 »
Ik ben het met Wendela eens.. Geef je lichaam de tijd en rust om te herstellen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #194 Gepost op: 29 oktober 2012, 21:31 »
Ik sluit me er ook bij aan. Na zo'n trauma, want dat is het, moet je lichaam de tijd krijgen om te herstellen. Dat doe je niet met een brace, maar met rust.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal