Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88940 keer)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Knieklachten
« Reactie #135 Gepost op: 10 februari 2012, 15:17 »
misschien een balans vinden in die dingen.
kijk je kan en goede dag hebben en 6 slechte dagen.
maar op die goede dag je grens te bepalen kun je meer halen uit je slechte dagen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #136 Gepost op: 10 februari 2012, 15:33 »
Beste Martine, wat ik nu zeg bedoel ik niet als aanval, maar ik begrijp je niet helemaal goed volgens mij. Vandaar mijn vragen. Als ik het goed begrijp, wordt jouw grootste loopprobleem veroorzaakt door je slechte knie, toch? Dat je een rolstoel hebt is toch vooral vanwege die slechte knie? Dan vind ik het niet gek dat hij pijn gaat doen bij overbelasting, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel (zeker nu je met die pijn zit!). Maar in een ander topic las ik dat je hoopte dat je fysio je knie wilde tapen, zodat je kon gaan schaatsen. Schaatsen?!?! :o Dan vraag ik mij af waar je mee bezig bent. Je weet dat je een erg slechte knie hebt en je weet dat hij niet zo veel kan hebben. Hoe kom je dan op het idee dat schaatsen (met tape) een goede optie zou kunnen zijn?
Ik ben ervan overtuigd dat je een groot probleem met je knie hebt. Je reist niet voor de lol stad en land af op zoek naar een oplossing en gaat niet voor de grap in een rolstoel zitten. Maar eerlijk gezegd begrijp ik door je opmerking over het schaatsen en door je verhaal over hoe lang je bent gaan lopen niet meer hoe het nu precies zit met je knieprobleem. Hopelijk wil je dat verduidelijken.
Nogmaals: ik trek niet in twijfel dat je knie waardeloos is, dat is wel duidelijk. Maar om je te kunnen adviseren of een schouder aan te bieden, zou ik wel graag weten hoe het nu in elkaar zit. Want op dit moment ben ik het spoor bijster.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #137 Gepost op: 10 februari 2012, 15:50 »
@Martine, vervelend dat je nog geen reactie hebt! Hopelijk helpt het als je even belt. Maarre, jeetje je kan inderdaad nog ver lopen!!

Mijn rechter knieschijf ging drie weken geleden voor t eerst uit de kom (wat ik raar vind, mijn knieeen kan ik niet overstrekken en mijn knieschijven lijken eerder stijf dan soepel).. Volgens de chirurg moest ik 6 weken rust houden in de spalk, omdat mijn banden gescheurd waren. Maar heb er echt weinig pijn aan dus de stukjes die ik loop, loop ik ook gewoon op dat been. Denk dat ik de spalk al ga afbouwen omdat mijn heup nu weer verslechterd door die houding, terwijl mijn knie helemaal niet meer slecht voelt!
Wat vinden jullie

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #138 Gepost op: 10 februari 2012, 15:52 »
Ik genees na een (sub)luxatie een stuk sneller dan 'normale' mensen. Jij wellicht ook. Ik kan me voorstellen dat je dus helemaal geen 6 weken spalk nodig hebt, maar ik ben geen arts en heb je knie niet gezien, dus kan je er geen advies in geven. Daarom zou ik je aanraden om naar een fysiotherapeut te gaan en het met hem/haar te bespreken.

Wel balen dat je knie uit de kom is gegaan! Is het de knieschijf of zit het meer in het gewricht zelf? Als mijn knieschijf aan de wandel gaat, is het meestal als ik mijn been gebogen heb en niet gestrekt, dus ik vraag me af of je hem moet kunnen overstrekken om lakse kniebanden te hebben..

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #139 Gepost op: 11 februari 2012, 07:09 »
Beste Martine, wat ik nu zeg bedoel ik niet als aanval, maar ik begrijp je niet helemaal goed volgens mij. Vandaar mijn vragen. Als ik het goed begrijp, wordt jouw grootste loopprobleem veroorzaakt door je slechte knie, toch? Dat je een rolstoel hebt is toch vooral vanwege die slechte knie? Dan vind ik het niet gek dat hij pijn gaat doen bij overbelasting, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel (zeker nu je met die pijn zit!). Maar in een ander topic las ik dat je hoopte dat je fysio je knie wilde tapen, zodat je kon gaan schaatsen. Schaatsen?!?! :o Dan vraag ik mij af waar je mee bezig bent. Je weet dat je een erg slechte knie hebt en je weet dat hij niet zo veel kan hebben. Hoe kom je dan op het idee dat schaatsen (met tape) een goede optie zou kunnen zijn?
Ik ben ervan overtuigd dat je een groot probleem met je knie hebt. Je reist niet voor de lol stad en land af op zoek naar een oplossing en gaat niet voor de grap in een rolstoel zitten. Maar eerlijk gezegd begrijp ik door je opmerking over het schaatsen en door je verhaal over hoe lang je bent gaan lopen niet meer hoe het nu precies zit met je knieprobleem. Hopelijk wil je dat verduidelijken.
Nogmaals: ik trek niet in twijfel dat je knie waardeloos is, dat is wel duidelijk. Maar om je te kunnen adviseren of een schouder aan te bieden, zou ik wel graag weten hoe het nu in elkaar zit. Want op dit moment ben ik het spoor bijster.

Ik weet dat het geen aanval is en zal ook proberen zo goed mogelijk te reageren zodat jullie het wel begrijpen. Mijn knie is inderdaad waardeloos maar niet de "main-reason" waarom ik een rolstoel heb. Die heb ik omdat ik vooral heel veel last heb van mijn hele onderlijf tijdens het lopen. Dat mijn knie nu weer zeer doet na zo'n lange wandeling is natuurlijk niet vreemd, want me lijf is dat helemaal niet gewend natuurlijk. Maar over het schaatsen:  Ik heb al 2 jaar niet meer geschaatst en het is toch net een andere beweging dan lopen. Ik vind het heerlijk om even lekker te schaatsen en mijn hoofd leeg te maken. Dat ik daarvoor ff de prijs duur moet betalen neem ik maar even voor lief. Zo vaak komt het niet meer voor dat we in NL op natuurijs kunnen schaatsen. Ik snap dat je het niet helemaal begrijpt en soms begrijp ik mezelf ook niet moet ik je eerlijk bekennen, maar dit is iets waar ik al een hele tijd naar uitgekeken heb en ga het vanmiddag gewoon doen (en bovendien is de pijn in mijn knie intussen gelukkig alweer wat afgezakt!) :-[

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #140 Gepost op: 11 februari 2012, 08:08 »
Veel plezier met schaatsen vanmiddag!

Ik snap je wel, sommige dingen zijn het waard om je grenzen voor over te gaan en voor jou is dat schaatsen. Zoals jij schaatst is ook niet te vergelijken met mijn geklungel. Jij kunt wel goed schaatsen... en als je technisch goed schaatst, is het al stukken minder belastend en heb je meer controle over wat je doet.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2012, 08:12 door Marielle »

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #141 Gepost op: 11 februari 2012, 12:29 »
Daarom zou ik je aanraden om naar een fysiotherapeut te gaan en het met hem/haar te bespreken.

Wel balen dat je knie uit de kom is gegaan! Is het de knieschijf of zit het meer in het gewricht zelf? Als mijn knieschijf aan de wandel gaat, is het meestal als ik mijn been gebogen heb en niet gestrekt, dus ik vraag me af of je hem moet kunnen overstrekken om lakse kniebanden te hebben..

Mijn fysio weet volgens mij ook nou niet zo goed wat ze er mee aan moet .. Volgens mij was het de knieschijf zelf, tenminste zo heb ik het op de SEH gezegd en zo is het ook behandeld.
Het ging zo: stond op van het krukje in de badkamer, wilde me omdraaien, zette mijn gewicht op mijn rechter been en zakte door mijn heup (rechts is mijn'slechte' heup. Normaal gesproken vang ik mezelf dan met mijn knieen op zodat ik niet plat op de grond lig, maar nu ik aan het omdraaien was kwam al het gewicht op mijn rechter knie.
Ik zag een bobbel aan de buitenkant van mijn knie en het deed ontzettend pijn!!
Ik zakte op mijn kont en bewoog mijn been naar voren waardoor mijn knie een beetje strekte, toen schoot de bobbel weg.

Neem aan dat dat knieschijf is geweest en niet gewricht zelf

Offline Yoshi

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #142 Gepost op: 11 februari 2012, 20:09 »
ik ben geopereerd bijna 6 weken geleden aan mijn knie omdat mijn knieschijven eruit zakken als ik op zei lig in bed, dus daar schoot ik ook niks mee op.
het gaat best goed nu zit nog in het gips en ben zeer benieuwd hoe het hierna zal gaan als het werkt dan me andere been ook nog een x, maandag heb ik de 6 weken conrole en hoor ik of me gips eraf mag wat ik van harte hoop natuurlijk! wel al problemen gekregen met mijn wond maar dat was te verwachten..
spannend dus hopelijk minder knieklachten voor mij straks!
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.
Albert Einstein

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #143 Gepost op: 11 februari 2012, 20:12 »
Spannend zeg, hopelijk heeft het goed resultaat.

Mag ik vragen of je een rolstoel gebruiker bent, en zo ja, hoe je dit dan oplost met je gips been? Heb hier zelf nogal probleempjes mee gehad met mijn spalk been :P

Offline Yoshi

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #144 Gepost op: 11 februari 2012, 20:25 »
ik ben idd rolstoel gebruiker, lopen gaat eigenlijk niet meer.
het was voor mij een hele klus om iets te vinden waar een gestrekt been pop kon
we kwmaen er namelijk achter dat er niks voor was te krijgen zodat dit kon...
de enige optie die er eigenlijk was een leenstoel te gebruiken maar dit is geen optie voor mij bedoel mijn rolstoel zit een jay rug op omdat het zo slecht gaast met me rug e.d.
we hebben zelf er wat voor gemaakt..

met een gewone beenlade maar mijn kennis heeft een heel ijzeren frame gemaakt wat op mijn rolstoel past en precies mooi is, het is om te draaien ook dus mocht me ander been nog eens moeten:



De beenlade is omhoog eraf te halen en dan blijft er dit over:


heb een verlengengde voetenplaatr gemaakt door zelf een ijzeren plaatje op de gewone voetenplaat te schroeven zodat me andere been er nog goed op kan staan
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.
Albert Einstein

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #145 Gepost op: 12 februari 2012, 09:08 »
Wat spannend, Yoshi! Ik hoop dat de operatie geslaagd is en dat het gips er snel af mag!

@Martine: bedankt voor de uitleg!

Offline Yoshi

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #146 Gepost op: 12 februari 2012, 09:42 »
Dankje! We zullen wel zien hihi.
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.
Albert Einstein

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #147 Gepost op: 12 februari 2012, 16:25 »
Wow dat ziet er goed uit op je rolstoel.. Ik heb nu inderdaad ook een zelf gemaakt iets op mijn rolstoel. Mijn stiefvader is gelukkig heel handig... Maar wel onhandig dat er niks voor is vind ik.

Offline Yoshi

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #148 Gepost op: 12 februari 2012, 17:51 »
ja vond ik ook was een enorme zoektocht denk dan ben ik de enige die rolstoel ganger is en geoepreerd word aan het been? die niet in een leenstoel kan zitten?
mijn kennis is ook heel handig werkt in het ziekenhuis als technisch mannetje die had er nog wel ideen van, die beenlade heb ik ook daarvan uit het ziekenhuis!

hopelijk is die van mij snel verleden tijd en kan eht hele farme van me stoel haha!
vind het nu echt spannend worden hoor voor morgen!
Meer dan het verleden interesseert mij de toekomst, want daarin ben ik van plan te leven.
Albert Einstein

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #149 Gepost op: 12 februari 2012, 21:17 »
Ik heb jaren geleden ook zo'n zelfgeknutseld beending op mijn stoel gehad, toen ik met een been in het gips zat. Ik denk dus dat iedereen zelf aan het knutselen moet in zo'n geval...

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal