Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88900 keer)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #120 Gepost op: 10 januari 2012, 18:57 »
Maar het is toch juist goed als ze daar naar een zinvol behandelplan kijken qua oefeningen wat jouw gewrichten verder geen schade aanbrengt en je daar met je eigen fysio, die jouw lichaam ook goed kent aan kunt werken.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #121 Gepost op: 10 januari 2012, 19:47 »
Wat goed dat er blijkbaar wat aan je knie te doen is, anders zouden ze geen behandelplan op willen stellen! Slim om hun expertise te combineren met jouw fysio thuis.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #122 Gepost op: 11 januari 2012, 10:42 »
Ik vind het ook een positief iets dat ze een behandelplan gaan opstellen. Wat had jij dan verwacht martine?

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #123 Gepost op: 11 januari 2012, 14:10 »
Nou, gezien ik ondertussen al jaren bezig ben met het trainen van mij spieren en het nog steeds niet helpt, vond ik het best wel een kleine domper... Ik had niets anders verwacht, maar krijg nu in ieder geval nog gerichtere therapie (hoop ik). Dus ik hoop dat het nu beter gaat werken!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #124 Gepost op: 11 januari 2012, 15:03 »
Had je misschien gehoopt dat een brace of operatie alles op zou kunnen lossen?

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #125 Gepost op: 12 januari 2012, 05:52 »
Nou een brace zou wel fijn zijn geweest, want tapen helpt wel enigszins... Operatie was laatste uitvalbasis en aangezien ik de laatste tijd zo gruwelijk veel last van mijn knie heb, had ik eerlijk gezegd een operatie niet erg gevonden :-[ Maar volgens de arts was er niets wat hij kon doen behalve maar weer fysiotherapie (en leren leven met de au)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #126 Gepost op: 12 januari 2012, 09:58 »
Ik snap je wel.Je hoopt ergens toch op een oplossing,maar helaas is dat met veel van onze mankementen niet mogenlijk.Zelfs niet met de eeuwige fysio oefeningen.En hoe vervelend het ook klinkt met iets leren leven lukt wel en de pijn zul je over een tijd echt als minder ervaren.Ik heb in het verleden ook vaak geroepen dat kan ik niet,maar je kunt het wel.Pijn went.En operaties.... ik heb er in totaal meer als 30 opzitten en sommigen waren echt onvermijdelijk,maar als ik terug kon in de tijd...dan had in mijn allereerste schouderoperatie nooit laten doen.5 operaties verder is mijn schouder er niet beter opgeworden en de pijn is erger dan voor de allereerste ingreep en toen dacht ik dat ik daarmee niet kon leven.Haha hoe onwetend kan een mens zijn.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #127 Gepost op: 12 januari 2012, 11:13 »
Ik sluit me wel aan bij Edith. Ik heb al vanaf mijn 13 doorlopend kniepijn, en het went, de pijn. Soms is er even een piek, en dan weet ik dat ik wat rustiger aan moet gaan doen, maar verder went de pijn wel. Hoewel het natuurlijk altijd vervelend blijft

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #128 Gepost op: 12 januari 2012, 17:19 »
Ik moet zeggen dat ik sinds mijn kniebrace wel minder pijn heb. Ik kan er niks extra door, maar iets minder pijn aan die knie was voor mij al een winst anzich.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #129 Gepost op: 12 januari 2012, 18:17 »
Nou een brace zou wel fijn zijn geweest, want tapen helpt wel enigszins... Operatie was laatste uitvalbasis en aangezien ik de laatste tijd zo gruwelijk veel last van mijn knie heb, had ik eerlijk gezegd een operatie niet erg gevonden :-[ Maar volgens de arts was er niets wat hij kon doen behalve maar weer fysiotherapie (en leren leven met de au)

Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, Martine. Ik ben ook regelmatig bij de artsen geweest voor mijn knie en elke keer hoop ik ook dat ze het desnoods maar opereren, zodat ik in ieder geval van de pijn af ben. Hoewel de pijn uiteindelijk misschien wel went, blijft het gewoon erg pijnlijk en vervelend. Ik hoop in ieder geval dat ze met het behandelplan iets kunnen bereiken. Wie weet adviseert de fysio uiteindelijk toch nog een kniebrace of iets dergelijks! Ik zal voor duimen!

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #130 Gepost op: 13 januari 2012, 08:11 »
Dank jullie wel voor alle reacties! Ik weet ook wel dat de pijn uiteindelijk misschien wel gaat wennen, maar af en toe doet me knie zo zeer dat ik amper kan staan/lopen of dat het zelfs tijdens gewoon zitten gigantisch veel zeer doet. Ik heb wel braces, maar die heb ik op m'n 17e gekregen en zijn me inmiddels veel te klein (en me knieschijf floepte er nog steeds onderdoor..) Ik hoop inderdaad dat het behandelplan iets zou kunnen gaan helpen, want dan zou ik misschien eindelijk een keer minder pijn kunnen hebben! En misschien toch een nieuwe brace zou ook geen overbodige luxe zijn.. :-[

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #131 Gepost op: 10 februari 2012, 07:47 »
Hier even een update. Ik heb nog steeds geen bericht gehad uit Nijmegen. Ik zal er maandag eens achteraan. Verder heb ik weer teveel gedaan. Ik ben woensdag lopend naar de stad gegaan (is 2km). Tot de helft ging het opzich best aardig en hard ik nog weinig last. Alleen de tweede helft begon mijn knie weer ongelofeloos zeer te doen! Nu zijn we 2 dagen verder en begint hij weer steeds meer pijn te doen. Misschien toch iets te enthousiast geweest dus.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #132 Gepost op: 10 februari 2012, 14:26 »
jemig, kun jij nog zover lopen dan? Nou ja met pijn...na 1km...
Ik hoop dat je knie zich snel weer gedraagt!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #133 Gepost op: 10 februari 2012, 14:34 »
 :o Wow, dat is mijn eerste reactie...

Maar goed, hopelijk gaat het snel over. Het klinkt als overbelasting!

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #134 Gepost op: 10 februari 2012, 15:09 »
Waarschijnlijk is het overbelasting inderdaad. En dat ik nog zover kan lopen... tsja, ik ga wel door, maar het gaat niet van harte. Ik had het toen ik thuis kwam enorm benauwd en ben ook letterlijk in elkaar gezakt (op de bank). En het was ook een goeie dag voor me, want op andere dagen kom ik echt niet zo ver hoor!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal