Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88937 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #90 Gepost op: 29 oktober 2011, 18:42 »
Balen Maaike, ik hoop dat het helpt

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #91 Gepost op: 29 oktober 2011, 18:44 »
Wat balen, Maaike. Het zit je ook niet mee met je knie. Ik hoop dat de tape wat helpen zal.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #92 Gepost op: 30 oktober 2011, 10:35 »
Ik hoop dat de tape gaat helpen hoor Maaike... erg vervelend!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #93 Gepost op: 14 november 2011, 20:18 »
Ik heb een drie dagen getaped, maar de tape kon mijn knieschijf niet op z'n plek houden. Het ging een tijdje beter, nadat de fysio alles in mijn rug en bekken weer recht had gezet en wat spanning van mijn spieren had gehaald. Maar sinds een paar dagen wordt de pijn weer erger en het is ook best wel heftig. Misschien toch nog maar een keer terug naar de fysio en anders toch maar langs een orthopeed.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #94 Gepost op: 29 november 2011, 15:44 »
Ik heb geen idee wat ik gedaan heb, maar sinds vanochtend heb ik ontzettend veel pijn in me knie. Ik kan hem niet meer helemaal strekken, want dan krijg ik zo'n pijnscheut alsof je op een steentje gaat zitten. Me knie is nu ook onwijs dik en vol met vocht. Heb altijd wel wat vocht in me knie, maar nu is het toch wel een stuk erger. Morgen maar even een rustdag inlassen.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Knieklachten
« Reactie #95 Gepost op: 29 november 2011, 16:01 »
Oei, Inge heel veel sterkte met je knie! ik hoop dat hij snel weer opknapt!

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #96 Gepost op: 1 december 2011, 17:23 »
Gelukkig gaat het weer iets beter met me knie. Het is nog niet helemaal over en de pijn verschiet van de ene plek naar de andere plek, maar ik heb wel minder pijn :) Komende dagen nog even rustig aan doen en dan komt het wel weer goed.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #97 Gepost op: 3 december 2011, 19:10 »
Ik heb het hier wel eens over m'n zwabber knieën gehad. Die zwabber knieën heb ik bij vermoeidheid. Na de hele toestand met Eric kreeg ik dus ook zwabber knieën. Ik probeer nu al twee weken echt rustig aan te doen. Gebruik braaf m'n traplift etc....

Sinds gisteren heb ik echt serieuze pijn in m'n knieën, de pijn zit achter en onder m'n schijven. Ik ben begonnen met paracetamol en diclofenac en lig braaf op de bank met m'n benen lang uitgestrekt met een dun kussentje er onder tegen het door hangen van m'n knieën.

Staan doet echt enorm pijn, trippelstoel gebruiken gaat eigenlijk ook bijna niet omdat ik m'n knieën dan veel te veel moet buigen.

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn en/of wat ik er aan kan doen?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #98 Gepost op: 4 december 2011, 00:27 »
Dit heb ik dus ook veel. Mijn grote vriendin, de halve zool heeft hiernaar gekeken. Het is een irritatie van het achterste gedeelte van de knieschijf. Als wij zwabbertjes lopen, dan zwabbert de knieschijf, die niet lekker spoort (tja hypermobiel he) lekker over het gewricht van het onder en bovenbeen, waardoor de achterkant van de knieschijf geirriteerd raakt. Pijnlijk, maar kan weinig kwaad.

Wat kun je eraan doen: acute behandeling paracetamol en ibu of diclo tegen de irritatie en pijn, koelen. En om dit te voorkomen zijn er speciale oefeningen om de spier die je knieschijf beter op zijn plek te houden versterken. Dit kun je trouwens beter onder begeleiding van de fysio proberen. De oefening zelf is best pittig, maar het schijnt verschrikkelijk goed te helpen.
De pijn in je knie moet met wat rust en medicatie en koelen over enkele dagen wat afzwakken.  Helaas blijf je kans houden dat deze pijn terugkomt.


Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #99 Gepost op: 4 december 2011, 07:36 »
Als wij zwabbertjes lopen, dan zwabbert de knieschijf, die niet lekker spoort (tja hypermobiel he) lekker over het gewricht van het onder en bovenbeen, waardoor de achterkant van de knieschijf geirriteerd raakt. Pijnlijk, maar kan weinig kwaad.


@roos: dat het weinig kwaad kan is niet helemaal waar. Ik heb hetzelfde probleem dus al jaren en uit de mri van laatst is gekomen dat door dat zwabberen van mijn knieschijf het kraakbeen achter mijn knieschijf zwaar beschadigd is. Ik moet eerdaags naar Nijmegen (SMK) om te kijken of ze er nog iets aan kunnen doen en zo niet, dan wordt het zo lang mogelijk doorlopen en dan misschien op latere leeftijd een nieuwe knie! Dus het kan wel degelijk kwaad!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #100 Gepost op: 4 december 2011, 08:58 »
Goede uitleg Roos, en goede aanvulling Martine! Meestal zijn deze knieproblemen inderdaad lastig maar onschuldig, maar als je er echt lang mee doorloopt (zoals bij Martine) kan het uiteindelijk serieuze schade geven.

Ik heb trouwens goede ervaringen met tapen volgens de McConnell-techniek, dat heeft bij mij enorm geholpen. Je knieschijf wordt dan in een iets andere positie gezet, zodat je kraakbeen de kans krijgt om te herstellen.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #101 Gepost op: 5 december 2011, 09:47 »
Thanks voor de tips, volgens mij is er precies aan de hand wat Roos beschrijft. Ik ga van de week met m'n fysio kijken of die mcconnell techniek iets zou kunnen zijn.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #102 Gepost op: 5 december 2011, 19:51 »
Het gekke is dat mijn schijven helemaal niet los zitten. Sterker nog dat is het enige punt dat ik niet heb gehaald bij de kg.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #103 Gepost op: 5 december 2011, 19:58 »
De klachten van die pijnscheuten en zwabber knieën die jullie beschrijven komen mij heel erg bekend voor. Alleen bij mij komen ze voort uit retropatellaire chondropathie, wat ze bij mij op 16 jarige leeftijd hebben geconstateerd. Het laagje kraakbeen in mijn knieën is niet gelijkmatig aangegroeid, wat ervoor zorgt dat ik ook regelmatig irritaties heb in mijn knieën en dat mijn knieën regelmatig op slot schieten. Je kan het vergelijken met 2 tandwielen die in elkaar gehaakt zitten, maar niet kunnen draaien omdat de tandjes vast zitten in elkaar. Bij mij heeft het geen zin om te wachten en rust te houden tot de irritatie over is. Dit kan namelijk maanden duren. Mijn fysio heeft mij ooit eens gezegd: als je knieën jou pijn doen, met je ze pijn terug doen! Wat neerkwam op een erg pijnlijke massage, maar wat bij mij altijd wel heel goed heeft geholpen. Door de plek rond de knieschijf te masseren, werden er extra voedingsstoffen richting mijn kraakbeen getransporteerd, waardoor de irritatie snel minder werd. Meestal na een dag of 4 was ik er dan weer vanaf.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #104 Gepost op: 6 december 2011, 04:55 »
Hier zitten ze ook los.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal