Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88901 keer)

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #75 Gepost op: 15 oktober 2011, 12:40 »
Ik herken alleen het stukje van veel vocht in de knieën. Ik heb ook altijd een hele lading vocht in mijn knieën. Maar dat daardoor blauwe plekken ontstaan heb ik geen ervaring mee. (Al weet ik nog altijd niet waar mijn blauwe/dikke knie vandaag gekomen is van een paar dagen terug ;) )

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Knieklachten
« Reactie #76 Gepost op: 15 oktober 2011, 14:12 »
Veel vocht heb ik ook altijd in mijn knieen, blauwe plekken niet echt (ja van die hele kleintjes soms).
Ik denk dat dat vocht bij mij veel met de instabiliteit van mijn knieschijven te maken heeft.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #77 Gepost op: 15 oktober 2011, 14:53 »
De blauwe plekken kunnen daar ook van komen, beschadigingen van de spierpezen (zeker als je weinig loopt) zouden kunnen zorgen voor blauwe plekken..

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #78 Gepost op: 26 oktober 2011, 10:32 »
Mijn knie is nu helemaal bagger. Gister volledige lux gehad van mijn knieschijf en nu doet ie echt heel veel pijn. Ik kan er wel op staan, maar lopen wil niet zo goed en buigen is echt een hel. Morgen moet ik naar de huisarts. 

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #79 Gepost op: 26 oktober 2011, 16:26 »
Nou, ik heb de uitslag van de mri-scan. Er was duidelijk te zien dat het kraakbeen in mijn knie behoorlijk beschadigd is. In Enschede kunnen ze me niet helpen. Maar ik krijg een verwijzing naar de Sint Maartenskliniek in Nijmegen

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #80 Gepost op: 26 oktober 2011, 19:27 »
Hopelijk kunnen ze in Nijmegen iets voor je doen. ;)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #81 Gepost op: 26 oktober 2011, 19:49 »
Hmm dat is geen fijn nieuws. Wel fijn dat je doorgestuurd bent want hopelijk kunnen ze daar iets voor je betekenen. Sterkte

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #82 Gepost op: 26 oktober 2011, 20:47 »
Hmm dat is geen fijn nieuws. Wel fijn dat je doorgestuurd bent want hopelijk kunnen ze daar iets voor je betekenen. Sterkte
Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Aan de ene kant is het geen fijn nieuws, maar aan de andere kant...je weet nu wel wat er aan de hand is. Dat kan toch ook wel weer positief zijn.

Veel sterkte en succes!

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #83 Gepost op: 27 oktober 2011, 07:26 »
Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Aan de ene kant is het geen fijn nieuws, maar aan de andere kant...je weet nu wel wat er aan de hand is. Dat kan toch ook wel weer positief zijn.

Precies zoals je het zegt: aan de ene kant is het geen fijn nieuws, maar ook weer wel. Ik loop al jaren met klachten aan mijn rechterknie. Hij doet eigenlijk altijd wel zeer. Ik wist al dat mijn knieschijf niet spoorde, heb daarvoor ook tape en braces gehad, maar dat had niet veel zin (tape trok ik uiteindelijk mijn huid mee kapot, en bij die brace schoot mijn knieschijf er gewoon onderdoor!). Ik was alweer bang dat er weer niets te zien was op de mri, dus ben wel heel blij dat er nu eindelijk eens een soort van bevestiging is dat er wel iets aan de hand is! Natuurlijk is het geen fijn nieuws dat het een flinke beschadiging van het kraakbeen is, maar misschien dat er nu eindelijk eens iets aan gedaan kan worden!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Knieklachten
« Reactie #84 Gepost op: 27 oktober 2011, 07:28 »
@ martinuzsje heel veel succes in nijmegen, en dat soort nieuws is altijd twee zijdig de kant van minder leuke nieuws en de kant van de opluchting enzo voort

Nou hier ook veel problemen met mijn knieen, ben ernstig in dubio of ik een arts in zal schakelen of niet!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #85 Gepost op: 28 oktober 2011, 08:13 »
Mijn rechterknie doet zeer..bij het buigen en strekken voelt het alsof iemand er aan de onderzijde van mijn knieschijf een mes in steekt..Niet fijn..

Niels denkt dat mijn meniscus weleens beschadigd kan zijn. Ik denk dat het misschien te maken heeft met het klemzetten van een pees of band.

Wat het ook is..AUW!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Knieklachten
« Reactie #86 Gepost op: 28 oktober 2011, 09:01 »
maar als je knie schijf meerdere malen uit de kom gaat heb je toch eerder kans  op gescheurd kraakbeen ?
zo heeft mijn orthopeed dat mij ooit verteld 2 jaar geleden.

Martinuzje

  • Gast
Re: Knieklachten
« Reactie #87 Gepost op: 28 oktober 2011, 14:34 »
maar als je knie schijf meerdere malen uit de kom gaat heb je toch eerder kans  op gescheurd kraakbeen ?
zo heeft mijn orthopeed dat mij ooit verteld 2 jaar geleden.

Klopt. Heeft de chirurg afgelopen woensdag ook zo tegen mij gezegd. Daarom heb ik nu dus beschadigd kraakbeen... omdat mijn knieschijf niet goed spoort en dus bij iedere beweging iets doet wat ie niet moet doen en op plekken komt waar hij dus niet hoort te komen

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Knieklachten
« Reactie #88 Gepost op: 28 oktober 2011, 15:49 »
in radbout zit schijnbaar ook een goede knie arts.

ik word soms mijn brace wel eens moe  :P maar ze zijn voor het goede doel en das er op kunnen staan en mee kunne lopen :D zover het lukt

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #89 Gepost op: 29 oktober 2011, 12:40 »
Mijn knie is nu echt heel instabiel geworden na die luxatie van dinsdag. Hij verschuift nu regelmatig en ik voel het ook schuiven als ik bijvoorbeeld over een drempel rij met mijn rolstoel. Mijn knie was sowieso al niet zo goed meer, volgens de dokter was het een chronisch posttraumatisch patella-femoraal pijnsyndroom door continue overbelasting. Een hoop geblaat dus, waar je niks aan hebt, want ze kunnen er niks aan doen. Maar nu wordt de pijn alleen maar erger. Ik ga eerder naar mijn ouders, zodat ik 's avonds bij de fysio langs kan, dan gaat hij mijn knie tapen, zodat de banden rust krijgen. En dan maar afwachten! Blegh.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal