Forum > HMS/EDS algemeen

Pijnstilling

<< < (30/31) > >>

Bloempje:
haha beetje stoned geeft niks, als maar helpt tegen de pijn! nooit cannabis gebruikt...wel paracetamol met codeine en gewone paracetamol...helaas voor alle ander pijnstillers zoals ubiprofen naproxen etc allemaal allergisch....en iets sterkers vind ik nu nog niet nodig..

off topic, hoor dat jullie allemaal koude voeten hebben dat het ik dus ook zou het echt een typisch HMS/EDS kwaaltje zijn?

rozemarijn:
Koude voeten is vaak een doorbloedingsprobleem. Maar ik denk dat dat wel iets is wat mee kan spelen bij HMS/EDS. Dus of het nu een echt HMS/EDS kwaaltje is weet ik niet, wel een kwaaltje dat aangeeft dat de doorbloeding bij de voeten niet optimaal is. Aangezien HMS/EDS een foutje is in het aanmaken van collageen, en dat ook in bloedvaten aanwezig is, kan het volgens mij best dat daardoor de doorbloeding niet altijd optimaal verloopt. Nu weet ik niet meer uit mijn hoofd of bij HMS/EDS, ongeacht welk type, de vaten ook aangedaan kunnen zijn, of dat dit uitsluitend het geval is bij type 4

Nihlaeth:
Koude voeten kan wijzen op het syndroom van reynaud (of hoe je het ook spelt), dat komt veel voor in combinatie met EDS. Is verder niet gevaarlijk hoor, voornamelijk gewoon vervelend.

Ik kom even klagen hoor, het is weer niet goed met die rot medicatie. Ik wou dat ik eens een keer een pil tegen kwam die gewoon bleef werken! Nu lyrica aan het afbouwen en in plaats daarvan carbamazepine gaan gebruiken. Dat afbouwen is niet zo'n succes, en de carbamazepine maakt het erg lastig om muziek te maken (tast mijn toonhoogte perceptie aan  - vertaling; alles klinkt vals) plus dat ik er best misselijk van word, terwijl het net wat beter ging met eten...

Goed, dat was mijn klaagmomentje weer. Sorry daarvoor.

Bloempje:
We hebben allemaal wel eens een klaagmomentje hoor, en als het wegtypen helpt gewoon doen  ;) Nog nooit gehoord van syndroom van raynaud....had het even gegoogled lijkt wel wat bij mij altijd gebeurd onder de douche.
Vind koude voeten zo vervelend want lijkt wel of je hele lichaam dan koud wordt  ???

oh bah best wel naar dat je er zo misselijk van wordt, dan gaat alles zeker slechter met eten...want dan krijg je zo wie zo minder trek.

rozemarijn:
Klopt, t kan raynaud zijn. Wat ook een doorbloedingsprobleem is zeg maar. Komt idd erg veel voor icm eds....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie