Auto's
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Auto's  (gelezen 17049 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #15 Gepost op: 1 december 2012, 16:11 »


erin en eruit stappen is idd erg lastig, maar dat ga ik laten oplossen door mijn vader. dan laat ik hem een handvat maken zodat ik mij daar aan op kan tillen. en een trapje om makkelijker in te stappen .eruit laat ik mij gewoon eruit glijden. misschien is dat ook een goede tip voor jou rika?

Hoe wil je dat doen als je last van je schouders en polsen hebt dan?

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Auto's
« Reactie #16 Gepost op: 1 december 2012, 17:39 »
Mijn ouders hebben de luxe uitvoering van de traffic gehad dus met een losse bij rijders stoel met arm leuning overigens wel de korte versie maar dat paste prima een elro in m et heel veel extra

ja zo een auto willen wij dus!! zo iets als Rika haar man heeft, maar dan met een losse bijrijder stoel. want dat bankje dat zit idd voor geen meter. als je langer dan een kwartier niet rijden dan kom je er helemaal kapot uit.

erin en eruit stappen is idd erg lastig, maar dat ga ik laten oplossen door mijn vader. dan laat ik hem een handvat maken zodat ik mij daar aan op kan tillen. en een trapje om makkelijker in te stappen .eruit laat ik mij gewoon eruit glijden. misschien is dat ook een goede tip voor jou rika?

Je kan altijd vragen of J, je in en uit de auto haalt :P

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Auto's
« Reactie #17 Gepost op: 1 december 2012, 18:29 »
Ik heb nu een Ford Transit rolstoelbus (verhoogd) met naast de bestuurdersstoel 1 passagiersstoel en erachter nog 2 losse stoelen. Mijn elro staat dan tussen de twee achterste stoelen en voor de elro ligt mijn hulphond. Achter en naast de elro heb ik dan nog veel bergruimte. Toen de jongens nog kinderfietsen hadden kon ik naast elro en bagage ook nog 1 normale en 2 kinderfietsen meenemen.
Daarvoor had ik een Renault Kangoo, niet de bestelversie, want ik had er een achterbank in, omdat ik 3 kinderen mee moest kunnen nemen. In de achterbak had ik zo'n takelliftje waarmee ik mijn elro optakelde.

Beide auto's automaat met extra rembekrachtiging en standaard stuurbekrachtiging.
Cruisecontrol heb ik nooit gehad, maar dat lijkt me ook wel ideaal!
« Laatst bewerkt op: 1 december 2012, 18:30 door zonne »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #18 Gepost op: 1 december 2012, 18:35 »


erin en eruit stappen is idd erg lastig, maar dat ga ik laten oplossen door mijn vader. dan laat ik hem een handvat maken zodat ik mij daar aan op kan tillen. en een trapje om makkelijker in te stappen .eruit laat ik mij gewoon eruit glijden. misschien is dat ook een goede tip voor jou rika?

Hoe wil je dat doen als je last van je schouders en polsen hebt dan?
Ja nu laat ik J. me soms een duwtje geven. En als dat niet kan en ik heb last van mn schouders is het even doorbijten, maar lukt het meestal wel. Het lastigste is als mijn spierspanning laag is of ik erg weinig kracht in mijn benen heb, dan kom ik zelf echt de auto niet in. Maar ja, we willen echt een busje vanwege de ruimte, dus dan blijf je altijd met dit probleem zitten. Dus we zullen er maar een oplossing voor moeten vinden. Waarschijnlijk komt het er op neer dat J. me idd in en uit de auto helpt zoals Ilona ook aangeeft. Een handvat en extra treden op een trapje maakt het dan denk ik wel makkelijker, ook voor J. als hij me helpt.
(Ik rij nu elke woensdag met B. mee. Die heeft zo'n Vivaro, vandaar dat ik al enige ervaring heb met in en uit die bus klimmen)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Auto's
« Reactie #19 Gepost op: 1 december 2012, 19:41 »
Wij willen heel graag een Citroen Berlingo, Peugeot Partner of Renault kangoo. Of iets in die geest. En dan wel met achterbank, dit omdat ik toch wel regelmatig meerijders of drie kids moet vervoeren en omdat we het uit elkaar slopen van die rolstoel ook wel een beetje zat zijn.

Daarbij zijn ze vrij zuinig ik twijfel nog over een benzine of diesel. Het is namelijk wel zo dat zodra Erik weer werk heeft. Ik waarschijnlijk toch weer de auto ga pakken voor naar school.

En ook zou ik graag op den duur toernooien willen af gaan. En dan is iets meer comfort dan onze ka uit 1997 wel gewenst!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Auto's
« Reactie #20 Gepost op: 1 december 2012, 19:45 »
maar je kan toch met uitstappen gewoon draaien zodat je benen buiten boord wapperen en dan zoef glij je naar beneden.(en dan pak ik mijn krukken en strompel naar de achterkant van de auto)
zo doe ik het ieder geval

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Auto's
« Reactie #21 Gepost op: 1 december 2012, 19:46 »
grote autos zijn benzine zuipers me moeder heeft een opel astra die rijd 600 km met 40 liter ik het zelfde met 60 liter (iets meer km)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #22 Gepost op: 1 december 2012, 19:52 »
Ja Linda, zo ga ik er ook uit. Het ging om het erin gaan.

@Ilona, oh dat zijn echt geweldige auto's als je een rolstoel mee moet nemen. Ook meerdere rolstoelen passen er prima in  :) (In mijn moeders Partner passen dus 4 rolstoelen en 3 mensen). Je kan ook een LPG nemen in combi met benzine. Of is dat voor jou geen optie?
Wat voor toernooien wil je er mee af gaan? (ben niet zo helder, dus sorrry dat ik dat ff niet weet)
« Laatst bewerkt op: 1 december 2012, 19:54 door Wendela »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Auto's
« Reactie #23 Gepost op: 1 december 2012, 20:36 »
ik druk me altijd om hoog op de stoel :P en dan sleep ik met me armen me benen naar binnen.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Auto's
« Reactie #24 Gepost op: 2 december 2012, 07:24 »
@Wendela Ik wil straks op recreactive basis tennistoernooien gaan spelen. Samen met een van mijn tennismaatjes maar helaas ligt dat voor Friesland nooit naast de deur!

LPG is helaas geen optie, ik heb als kind zijnde daar een hele vervelende ervaring mee gehad. En daar zo een( nou ja ik vind trauma altijd zo een groot woord) aan overgehouden dat ik dan zo angstig en onzeker ben dat ik ook een gevaar op de weg wordt.

@ linda dat ben ik niet helemaal met jou eens, want onze ford Fiesta zoop veel meer benzine dan onze renault kangoo (bestel benzine) die wij gehad hebben. (Dit was in de tijd dat ik nog fanatiek aan het trainen was met honden.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Auto's
« Reactie #25 Gepost op: 2 december 2012, 11:14 »
nou mijn kangoo zuipt veel hoor.
hoe grotere auto hoe meer die zuipt.

Aline

  • Gast
Re: Auto's
« Reactie #26 Gepost op: 2 december 2012, 11:21 »
Ik ben het er ook niet mee eens. Mijn ford ka zoop ook gigantisch. Ik reed daar 1:13 op de snelweg! Ik moest 1,5 keer in de week tanken als ik 5 dagen in de week naar Groningen reed.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #27 Gepost op: 2 december 2012, 11:27 »
Het hangt er vaak ook vanaf hoe oud de auto is.. volgens mij zijn de nieuwere auto's zuiniger.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Auto's
« Reactie #28 Gepost op: 2 december 2012, 12:46 »
Het hangt er vaak ook vanaf hoe oud de auto is.. volgens mij zijn de nieuwere auto's zuiniger.

Het hangt er vooral ook vanaf waar je rijdt, als je voornamelijk snelweg rijdt dan is de auto zuiniger (behalve als je dagelijks in de file staat!) dan wanneer je vooral veel door stedelijk gebied rijdt.

Ik rij met mijn busje (diesel) ongeveer 650 km op één tank (60 liter)

Aline

  • Gast
Re: Auto's
« Reactie #29 Gepost op: 2 december 2012, 13:01 »
Ik rij met alleen lange afstanden ongeveer 650-700 km op een 35 liter tank en alleen korte afstanden zo'n 500km.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal