Forum > School, studie, werk en uitkering

Spraakherkenningssoftware.

<< < (2/11) > >>

Nihlaeth:
Ik gebruik dragon voor mac, die is er helaas alleen in het engels. Ik heb dezelfde ervaringen wat betreft lange teksten, die gaan erg goed. Voor chatten is het juist weer ongeschikt.

Ze hebben zelfs speciale pakketten met jargon (legal, medical) maar ik weet niet of ze die ook in het nederlands hebben.

Met een goede microfoon (ik heb er een speciale voor aangeschaft), weinig achtergrondgeluid en wat training werkt het echt geweldig. Je moet wel echt leren zo monotoon mogelijk te praten en met een gelijkmatig tempo.

Annemarieke:

--- Citaat van: Nihlaeth op  8 oktober 2012, 20:32 ---Ik gebruik dragon voor mac, die is er helaas alleen in het engels. Ik heb dezelfde ervaringen wat betreft lange teksten, die gaan erg goed. Voor chatten is het juist weer ongeschikt.

Ze hebben zelfs speciale pakketten met jargon (legal, medical) maar ik weet niet of ze die ook in het nederlands hebben.

Met een goede microfoon (ik heb er een speciale voor aangeschaft), weinig achtergrondgeluid en wat training werkt het echt geweldig. Je moet wel echt leren zo monotoon mogelijk te praten en met een gelijkmatig tempo.

--- Einde van citaat ---

Ik zag ook dat ze legal hadden (juridisch) lijkt me superpraktisch! Maar die is wel een stuk duurder dan de gewone versie, maargoed ik ben nog maar aan het oriƫnteren. Maar altijd handig om veel tips te hebben! Achtergrondgeluid moet het probleem niet zijn eigenlijk.

Nihlaeth:
Die van mij is gepiraat (A)

Maar als je met de kosten zit... Is dit niet typisch iets om van het UWV vergoed te krijgen?

Annemarieke:
Ja, ik vraag het ook aan via het UWV hoor, maar de legal editie is 330 euro, ik weet niet of ze daar intrappen. :P

Mijn vriend studeert informatica trouwens en hij kan goedkoop aan allerlei programma's komen. (Hij had windows voor 20 euro ofzo :P ) Dus misschien kan hij ook aan Dragon komen, hij weet ze ook wel te downloaden denk ik hoor haha. Dus mocht het spaak lopen bij het UWV heb ik nog wel wat opties ;)

Maaike:
Ik ben zo iemand die typt terwijl ze denkt. Met het spreken vond ik dat heel irritant, omdat je dan tegelijkertijd je zin moet formuleren. Ik hou van stilte en typ uiteindelijk veel sneller dan ik spreek via die software. Maar in het begin was het best wel een uitkomst hoor, dus wie weet ben ik nu gewoon overdreven kritisch!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie