Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #9: EDS en kinderen.

<< < (3/3)

Lotte:
De kans is 50/50. Als ik onze dochter nu beoordeel op armpjes en beentjes is de beste meid alles behalve hypermobiel!
Ik denk ook niet dat je het op erfelijkheid noet laten. Mijn vader heeft 3 kinderen en ik ben de enige die het heeft of in elk geval de klachten.

Maar iedereen moet dat natuurlijk viir zichzelf bepalen.

En wat ik zei over denken dat je flexibeler wordt tijdens zwangerschap, daar bedoelde ik natuurlijk mee: als je jezelf maar toestaat om alles dan ook maar te laten hangen dan zul je meer klachten ervaren. Ik heb er 7 maanden echt op gelet dat ik alles bijhield, constante buikspieren aamgespannen net als bekkenbodemspieren. En ik geloof dat je door op die manoer jezelf actief te houden dat je een deel van de klachten kan reduceren.

adrienne:
ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen. zelf hebben we wel voor kinderen gekozen en hebben we nu een dochter van 16 maanden en een zoon van 4 maanden. helaas kreeg ik eerst 2 keer een miskraam. de gyneacoloog vertelde toen ook letterlijk: jullie kunnen beter stoppen met zwanger raken want met eds moet je geen kinderen willen. we zijn toen boos de kamer uit gelopen.

natuurlijk hebben we er goed over nagedacht en ook aan de minder leuke dingen maar je kan niks van te voren weten. een 'gezond iemand' kan ook ziek worden.

op dit moment is het wel erg zwaar met 2 kleine kinderen maar ik zou ze echt niet willen missen. daarbij zorgen ze ook voor een ritme die alleen maar goed voor me is. als er een dag is dat het niet zo goed met me gaat heb ik gelukkig wel me partner en me ouders die me kunnen helpen. dat was ook wel een doorslag in de beslissing van wel of geen kinderen

Be happy:
Zo niet mee eens. Zelf ben ik de diagnose hms na mijn zwangerschappen gekregen. Moet ik mij nu schuldig gaan voelen omdat ik kinderen op de wereld heb gezet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie