hand/vingerproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: hand/vingerproblemen  (gelezen 68119 keer)

Offline christine-h

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
  • geniet van de mooie dingen!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #135 Gepost op: 18 januari 2013, 21:55 »
ff klachen hoor! ik heb weer zoveel last van mn handen en vingers en polsen deze dagen. want doen jullie hier nou aan?

ik heb voor de polsen en het duimgevricht polsbraces maar ik kan er niets mee dus draag ze niet  :-[  hoe ontlasten jullie het of hebben jullie tips.  echt overbelastings pijnen zijn het.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #136 Gepost op: 18 januari 2013, 22:10 »
Ik heb splints voor mijn vingers en duim. Functioneel kan ik er alles mee en toch worden ze beschermd/ontlast

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #137 Gepost op: 1 februari 2013, 14:49 »
Ik wordt momenteel helemaal gek van mijn vingers. Ze willen niet wat ik wil. Als ik een stukje moet typen staat het vol met type fouten en krijg steeds vaker en sneller problemen en pijn er mee.

Ik zou ook niet weten wat ik er aan kan veranderen op dit moment.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #138 Gepost op: 4 februari 2013, 21:17 »
Heb je enig idee waardoor het komt dat je vingers nu meer problemen geven dan voorheen?

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #139 Gepost op: 4 februari 2013, 22:22 »
Heel eerlijk gezegd heb ik geen idee.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #140 Gepost op: 5 februari 2013, 08:30 »
Dat maakt het extra lastig. Als je nou aan het overbelasten was geweest, zou ik je adviseren om een week heel weinig te doen met je handen. Maar als je werkelijk geen idee hebt... Toch zou een paar dagen rust misschien kunnen helpen, wat de oorzaak ook was. Maar je handen rust geven is bijna onmogelijk..

Tomac

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #141 Gepost op: 28 december 2013, 13:43 »
Ja herkenbaar!! Wat ik doe, is dat ik, als ik iemand een hand geef mn hele hand al heb aangespannen. Ik maak dan een vuist, knijp die dan een beetje dicht. En dan mn vingers strekken, maar die spierspanning proberen vast te houden. Dat zorgt voor wat minder luxaties. Nou zijn mijn handen ook groot, dus dat scheelt dan denk ik nog wel.

Anders moet je ffe met iemand oefenen wat het beste werkt  :)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #142 Gepost op: 28 december 2013, 14:33 »
Herkenbaar probleem!

Oplossingen:
- handen schudden vermijden! Soms kun je je er ook makkelijk vanaf maken, met een 'hoi allemaal!' zwaai.
- zichtbaar iets aan je handen hebben (tape, verbandje, polssplint, brace), dan zijn mensen voorzichtiger
- waarschuwen: "niet te hard, dan ga ik stuk"
- de vingers van de ander vastpakken ipv de handpalm
- geen rechte hand geven, maar je handpalm wat naar boven draaien. Mensen die dominant willen doen zijn dan eerder geneigd om je hand naar beneden te drukken, ipv te knijpen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #143 Gepost op: 28 december 2013, 15:25 »
Als ik erg veel last heb of ik van tevoren weet dat het heeeel veel handen zijn, vermijd ik het.
Anders werkt een braceje voor mijn pols meestal ook behoorlijk; dan zijn mensen echt voorzichtiger!
En sowieso zorg ik dat ik zelf een hele stevige hand geef. Als ik de spierspanning zelf namelijk hoog heb, hebben andere mensen minder kans om te 'winnen' qua spierspanning en er iets uit te duwen. Mensen die mijn problemen kennen zijn daarom ook erg verbaasd over de stevige handdruk die ze ontvangen. :D

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #144 Gepost op: 28 december 2013, 17:32 »
Herkenbaar probleem idd. Meestal zet ik me vast schrap.

Wat je ook kan doen is een enorme slappe hand geven (hand laten hangen, vingers slap). Als mensen dat aanpakken dan doen ze instinctief al heel voorzichtig. Echter, dit is heeeeel irritant voor de mensen die je kennen als je dit expres doet  ::) ik ken namelijk een EDSser die dit doet bij de hockey, als we handjes geven aan t eind van de wedstrijd. Zij heeft gewoon kracht in die arm, dus we weten dat ze het zich zo aangeleerd heeft (haar moeder doet het ook). Ze geeft een hand als iemand van 15 met duchenne zeg maar. Dus hele arm slap. Maar goed, het werkt voor haar wel. Dus t is een optie.

Aline

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #145 Gepost op: 28 december 2013, 19:54 »
Ik geef wel eens een hand, maar laat dan mijn pink er dan buiten. Dan kan iemand alleen maar een hand schudden door je vingers te pakken. Alleen kunnen ze dan je vingers alsnog vermorzelen, ipv bij je knokkels. Of zorgen dat jij diegene bent die eerst de stevige hand geeft, dus alvast schrap zetten.


Myrthe

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #146 Gepost op: 28 december 2013, 20:33 »
Ik geef mensen altijd 3 zoenen.. Gewoon vooroverbuigen en dan hoef je geen hand te geven :D

Aline

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #147 Gepost op: 28 december 2013, 20:49 »
Ieh dat doe ik maar niet bij mijn patiĆ«nten  :AA:

Myrthe

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #148 Gepost op: 28 december 2013, 22:34 »
Haha ja, dat doe ik idd alleen bij familie e.d. Maar als je als laatste aankomt bij n etentje scheelt dat n boel handjes geven.. Als t echt n handje word dan span ik expres mn spieren aan zodat t niet uit de kom gaat..

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #149 Gepost op: 29 december 2013, 00:11 »
Ik pak altijd een beetje verder, mijn hand komt dan zeg maar meer bij de pols van de ander. Zo vermijd ik dat knijpeb enzo. En zachter schudden

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal