Menstruatie en anticonceptie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Menstruatie en anticonceptie  (gelezen 59363 keer)

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #90 Gepost op: 17 januari 2013, 11:49 »
Oh ja, zo voelde het om te 'menstrueren'  :'( . Zondagavond laatste tablet genomen, aangezien mijn lichaam na 10 maand aangaf dat het genoeg is geweest. Ik vind het ook wel fijn om te weten dat mijn lichaam het nog gewoon doet na al die hormonenzooi van afgelopen jaren. Dit is mijn 3e bloeding sinds december 2010  :AA: .

Het voelt voor mij heel onnatuurlijk aan om niet te menstrueren en zoveel hormonen in te nemen. Qua endometriose gaat het momenteel heel goed, dus misschien wil ik wel proberen weer terug te gaan naar de normale anticonceptiepil!

Welke pil raden jullie mij aan? Jaren geleden werd ik hartstikke misselijk door die pillen, dus ik vrees wel ervoor.
Ik heb al geprobeerd:
-microgynon 30
-microgynon 20
-rigevidon
-yasmin
-yazz

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #91 Gepost op: 17 januari 2013, 12:08 »
Misschien is een pil met een iets andere samenstelling wel iets voor je.. Ik heb een hele tijd Neocon gebruikt. Dat is een andere hormoonsamenstelling....geloof ik. Misschien dat dat wel goed werkt voor je

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #92 Gepost op: 17 januari 2013, 13:13 »
Ik ben niet echt thuis in de samenstelling van pillen maar gebruik al vanaf m'n 13e modicon en heb er nooit problemen mee gehad.

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #93 Gepost op: 17 januari 2013, 15:13 »
Dat lijkt mij dan inderdaad beter. Men denkt dat ik niet tegen de oestrogenen kan die erin zit. Maar toen ik livial gebruikte (oestrogeen) ging dat wel goed. En aan alleen de progestagenen kan het ook niet liggen, want die gebruik ik nu geloof ik. Raar lichaam.

Trigynon (driefasen) heb ik ook al geprobeerd, maar dat is niks als je wilt/moet doorslikken.

Martinuzje

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #94 Gepost op: 17 januari 2013, 16:09 »
Ik gebruik al sinds me 16e Microgynon 30... Tot ik (door gezeik van de zorgverzekeraar) bijna ieder halfjaar ineens een andere kreeg. Nooit problemen gehad met misselijkheid, maar toen ik geen microgynon meer kreeg (maar merkloze troep, of steridil30) begon de misselijkheid. Bij mij komt het door de hulpstoffen die in iedere soort weer anders zijn. De hormoonsamenstelling is hetzelfde.
Nu zit ik in ieder geval een aan merkloze pil met dezelfde hormoonsamenstelling en hulpstoffen als de Microgynon en heb nu nergens meer last van qua misselijkheid na het innemen.
Ik weet niet of dat bij jou ook het geval zou kunnen zijn Aline, maar het is het proberen waard..? :-[

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #95 Gepost op: 17 januari 2013, 16:14 »
De merkloze, microgynon en rigevidon hadden dezelfde hormoonsamenstelling, de yaz en yasmin ook. Bij de laatste 2 werd ik trouwens niet misselijk, maar ging ik na 2-14 dagen al bloeden... En dan ook gewoon tussen de 7-14 dagen lang :p

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #96 Gepost op: 17 januari 2013, 16:51 »
Een oud klasgenootje van mij doet trouwens net onderzoek naar de Microgynon 30. Er waren nogal wat mensen die vervelende bijwerkingen kregen na het overgaan op een merkloze pil, dus ze gaan onderzoeken wat voor verschillende stofjes er in zitten. Ik ben heel benieuwd wat er uit komt.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #97 Gepost op: 18 januari 2013, 10:59 »
Ik had ook last met de microgynon 30, met de 50 minder maar was ik niet te genieten. Ik heb jarenlang prima gefunctioneerd met de neocon. Maar zoals ik zei, is dat een andere samenstelling qua hormonen...

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #98 Gepost op: 18 januari 2013, 11:08 »
Raar dat je meer last had van de 30 dan met de 50! Of bedoel je qua menstruatieklachten dat die heviger was met de 30?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #99 Gepost op: 18 januari 2013, 11:19 »
Tijdens de eerste dag van mijn menstruatie heb ik altijd last van gasvorming in mijn darmen en gerommel. Ik zie een duidelijk verband, maar de logica ontgaat me enigszins. Is er iemand die het het herkent?

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #100 Gepost op: 18 januari 2013, 11:22 »
De baarmoeder ligt tegen de darmen aan, en als er activiteit in de baarmoeder zit door middel van krampen etc, kan er ook meer activiteit in de darmen ontstaan.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #101 Gepost op: 18 januari 2013, 11:26 »
Ja volgens mij heeft Aline daar een goed punt. Ik ga ook altijd makkelijker naar de toilet tijdens mijn menstruatie.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #102 Gepost op: 18 januari 2013, 12:00 »
@aline, ik bedoel menstruatieklachten inderdaad, met de 30 had ik meer last daarmee. Met de 50 had ik daar iets minder last mee, maar was ik superchagrijnig.
En idd, je kunt tijdens de menstruatie daardoor makkelijker naar de wc.

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #103 Gepost op: 18 januari 2013, 12:08 »
Sommigen kunnen ook moeilijker naar de wc tijdens de menstruatie, het is maar net hoe je darmen worden getriggerd, en of ze überhaupt worden getriggerd. De een heeft veel menstruatieklachten en de ander die fluit de menstruatie door.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #104 Gepost op: 18 januari 2013, 12:38 »
Ik had altijd microgynon 30 en nu een merkloze variant ervan. Enige nadeel dat ik ervaar is dat ik max één stop periode kan overslaan omdat ik anders een doorbraak bloeding krijg.

En mijn stoelgang is ook beter tijdens de menstruatie. Ik heb veel menstruatie klachten maar al die krampen lijken wel over te slaan op de darmen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal