Menstruatie en anticonceptie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Menstruatie en anticonceptie  (gelezen 59268 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #75 Gepost op: 28 september 2012, 17:53 »
Ik zat me wat af te vragen. Plaatselijke verdovingen werken niet goed, omdat door het slechte bindweefsel de verdovingsvloeistof zich te snel verspreidt of zo. Klopt dat? Ik meen dat Wendela laatst zoiets geschreven had, maar ik kan er naast zitten. Maar als het klopt, hoe zit dat dan met de prikpil? Waar spuiten ze die eigenlijk in, gewoon in de huid of in een spier? Het hoort drie maanden te werken, maar is dat ook bij iemand met EDS zo? Ik ben vorige week gestopt met het slikken van de pil, omdat het zo onnatuurlijk is om je hele lijf van kunstmatige hormonen te voorzien. Mocht ik toch weer te veel last krijgen, dan moet ik aan een ander soort anticonceptie. En zo kwam ik bij mijn vraag over de prikpil... Iemand die hier meer van weet?
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 11:35 door Wendela »

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #76 Gepost op: 1 oktober 2012, 12:11 »
De prikpil wordt in de spier gespoten. Naar mijn weten zou dit gewoon 3 maand moeten kunnen werken. Maar als je bijvoorbeeld al na 2,5 maand begint te vloeien, dan kun je ook vragen om na 2,5 maand al een injectie te krijgen ipv na 3 maand.


Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #77 Gepost op: 12 oktober 2012, 09:34 »
Dit moet echt niet gekker worden, mijn vorige cyclus was 65 dagen, nu plotseling 23... 10 dagen te vroeg. Ik vind het best wel een beetje vreemd, ik heb geen krampen (helemaal niet, ook niet gehad) en ik bloed als een gek. Nu verlies ik altijd redelijk veel, ik zit meestal rond de 80 ml waarvan het merendeel in de eerste 2 dagen, maar ben nu in 1 dag al zeker 70 ml kwijt. Ik bloed overal doorheen.

Ik draag de eerste 2 dagen altijd een inlegkruisje naast mijn cup, doorlekbescherming voor als ik hem te laat leeg, maar nu heb ik gewoon normaal maandverband nodig voor er naast. En toen ik mijn cup net in deed voelde ik mijn baarmoeder mond zitten :s Normaal zit die veel hoger, ik heb hem namelijk nog nooit eerder kunnen voelen.

Ik vind dit echt een beetje apart... spontane verzakking?? Hoe dat heeft moeten gebeuren weet ik ook niet, zwaartekracht kan het niet geweest zijn, ik lig al 5 maanden plat.

Herkennen jullie dit? Enig idee wat het kan zijn? En moet ik ermee naar de arts (niet dat dat veel zin heeft met die van mij...)?
Collective madness is called sanity

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #78 Gepost op: 12 oktober 2012, 10:19 »
Heeft de gynacologie van een van de ziekenhuizen in de buurt geen speciale beltijden voor vragen zoals dit? Ik weet dat een aantal afdelingen van het UMC op bepaalde tijden verpleegkundigen op de telefoon zet waar je dan vragen aan kan stellen.
Misschien kan je zoiets proberen? Ook al ben je dan geen patiënt daar, dan kun je toch je vragen stellen.

En hoe het kan komen, kan het zijn dat je erge spierverzwakking hebt daar waardoor je het nu kan voelen? Ik kan verder ook niets bedenken. Erg raar ja dat je hem nu kan voelen, hmm...
Ik denk wel dat je er mee naar een arts moet ja trouwens.

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #79 Gepost op: 12 oktober 2012, 10:40 »
Je baarmoedermond beweegt altijd wel iets. Bij hoeveelste vingerkootje kwam je hem tegen?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #80 Gepost op: 12 oktober 2012, 11:01 »
Je banden worden ook slapper door de hormonen tijdens de cyclus he. Aangezien die nu in de war is.. Misschien reageer je sterker op de hormonen of heb je er dit keer meer in je lijf?

Mijn baarmoedermond schijnt altijd voelbaar te zijn...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #81 Gepost op: 12 oktober 2012, 11:07 »
Hij was iets voorbij het middelste kootje te voelen. Ik vind het vooral vreemd dat het nu plotseling gebeurt, terwijl ik dat dus nog nooit gehad heb. Aan mijn buikspieren zal het niet liggen, die zijn nog steeds erg sterk (ik kan vanuit liggen zonder hulp van mijn armen omhoog komen).

Wat me vooral dwars zit is dat ik het idee heb dat dit geen menstruatie is maar een of andere tussentijdse bloeding. Ik ben altijd onregelmatig maar ben nog nooit zo vroeg geweest. Mijn gemiddelde cyclus lengte is 33 dagen, hij is nooit korter geweest dan 25. En omdat ik dus ook geen krampen & extra migraine heb enzo...

Het zal allemaal wel niks zijn. Maar vreemd vind ik het wel. Ik ga idd even kijken of ze een belmoment hebben, en anders toch maar weer de assistente van de huisarts proberen...

Edit: geen mogelijkheid tot vragen stellen als niet-patient. Ik kijk het verder nog wel even aan.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2012, 11:51 door Nihlaeth »
Collective madness is called sanity

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #82 Gepost op: 13 oktober 2012, 10:19 »
NIh,het kan ook wel te maken hebben met je slechte voedingssituatie van dit moment.Dit heeft alsoluut een slechte invloed op je hormonale huishouding en kan voor tussentijdse bloedingen zorgen of zelfs dat je hele cyclus wegblijft,los van het feit dat je hele algehele weerstand hierdoor wegvalt en je vatbaar wordt voor infecties,e.d.).Maar zowiezo gaan overleggen.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #83 Gepost op: 15 oktober 2012, 22:24 »
Ja ik denk ook dat ik daarom vorige keer zo laat was.

Het bloeden is gelukkig wat minder geworden, ik was bang dat er misschien een ader gescheurd was zo extreem was het... Ik was in de eerste 2 dagen al 2x zo veel kwijt als ik normaal in 8 dagen verlies, en ik verlies al te veel met een normale menstruatie. Maar goed, het is dus aan het minderen, wat een hele opluchting is. Baarmoeder is wel nog wat verder gezakt, hij zit nu echt in de weg met het indoen van m'n cup (rond 2e kootje dus). Ik hoop dat dat wel weer herstelt, dit lijkt me niet goed...

Ik heb nog niet gebeld. Had me voorgenomen om de huisartsenpost te bellen als het niet minder zou worden van het weekend (met mijn lage gewicht is mijn bloedvolume natuurlijk ook laag, dus verlies je een relatief hoog percentage, etc.), maar dat was gelukkig dus niet nodig. Nadeel is wel dat ik nu dus op zit te hikken tegen een telefoontje met mijn eigen huisarts. Ik moet het eigenlijk wel doen want dit is best wel abnormaal voor mij, maar gezien zijn track record denk ik niet dat het zin heeft en dan hou ik het liever voor me.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #84 Gepost op: 29 oktober 2012, 08:48 »
Kijk, een maand na het stoppen met de pil begint mijn menstruatie weer! Dat heeft mijn lichaam snel opgepakt :D. Nu is alleen de vraag of de pijn in mijn gewrichten van de griep komt of vanwege de hormonen. Ik hoop op het eerste.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #85 Gepost op: 29 oktober 2012, 09:28 »
Dat hoop ik met je mee..

Marieke

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #86 Gepost op: 6 november 2012, 14:49 »
Mijn menstruatie is elke keer anders sinds mn zwangerschap, de ene maand netjes optijd en qua bloedverlies ook prima, andere keer vroeger en bijv. heel zwaar of juist maar 5 druppels bij wijze van spreken... Geen pijl op te trekken dus.
Weet iemand of het weer terug kan komen zoals het eerst was?

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #87 Gepost op: 6 november 2012, 15:19 »
Ik weet niet hoe lang geleden je bevallen bent, maar het zou op zich weer regelmatig moeten worden maar dat kan best even duren, hangt er ook vanaf of je borstvoeding geeft enzo

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #88 Gepost op: 6 november 2012, 21:23 »
Denk dat dat wel tijd nodig heeft. Tijdens zwangerschap heb je natuurlijk hele andere hormoonhuishouding die ook weer moet normaliseren.

Ik heb zelf ook een heel onregelmatige menstruatie, heb hier sinds anderhalf jaar flinke ellende mee. Heb 1 jaar echt non-stop gemenstrueerd, met als gevolg natuurlijk flinke bloedarmoede... nu is het gelukkig niet meer continu, maar is nog steeds volledig geen regelmaat in te ontdekken. Ben hiervoor onder behandeling bij gynaecoloog. Zij gaf wel aan dat een onregelmatige menstruatie bij een bindweefselaandoening niet ongewoon is.
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Marieke

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #89 Gepost op: 7 november 2012, 11:04 »
Mn kindje is nu ruim een jaar en heb ongeveer 3 maanden bv gegeven.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal