Menstruatie en anticonceptie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Menstruatie en anticonceptie  (gelezen 59150 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #45 Gepost op: 29 september 2011, 07:38 »
Dat kan heel goed, omdat codeine op je zenuwgestel werkt en de pijnprikkels verminderd. Maar om nou voor het feit dat je buikpijn krijgt door de pil, codeine te nemen ;)
Kan je beter naar een goede pil zoeken..of een ander goed anticonceptiemiddel.

Offline agnes

  • Newbie
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #46 Gepost op: 8 november 2011, 16:59 »
Hallo,
Weet niet of dit op de goede plek staat dus...

Ik vroeg me af of er mensen hier zijn die zich hebben laten steriliseren, welke methode, waarom die methode, of er nog adviezen zijn enz.

Ik wordt gigantisch depri van de pil, kan andere voorbehoedsmiddelen ook niet verdragen, heb twee kids en tja, zou het toch wel leuk vinden om het gewoon te doen hihi.

Alvast bedankt!

Doeg

Agnes

Offline agnes

  • Newbie
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #47 Gepost op: 8 november 2011, 20:08 »
Niemand?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #48 Gepost op: 8 november 2011, 20:17 »
Doorgaans reageren mensen niet altijd binnen 3 uur, soms duurt dat gewoon wat langer tot een paar dagen. :)

Ik heb zelf geen ervaring met sterilisatie. 

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #49 Gepost op: 9 november 2011, 09:19 »
Ik heb ook geen ervaring met sterilisatie. Mijn moeder is wel gesteriliseerd. Dit is gebeurd door haar eierstokken door te knippen en af te binden, door drie gaatjes in haar buik. Dus minimale wonden en niet veel risico's. tegenwoordig kan dit trouwens ook door een kleine ingreep en een soort van "spiraaltjes" in de eileiders, maar vraag me er het fijne niet van.

Ik weet wel dat mijn moeder enorm last van haar buik had na die tijd. Ze werd ook nog steeds gewoon ongesteld.

Ikzelf heb geen ervaring met sterilisatie. Wel met het Mirena-spiraaltje. Wat eigenlijk wel oke werkt.

Amanda

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #50 Gepost op: 18 november 2011, 19:16 »
Best logisch Roos, dat ze gewoon ongesteld werd (A) Zolang men de eierstokken laat zitten kom je niet in de overgang = gewoon menstrueren. Enige met sterilisatie is dat het eitje niet meer in de baarmoeder kan komen aangezien de weg wordt blokkeert.

De sterilisatiebehandeling waar Roos het over heeft is de zogenaamde "Essure" behandeling. Hierbij worden kleine veertjes in de eileiders geplaatst.

Zelf heb ik geen ervaring met sterilisatie. Ik denk de meeste meiden hier niet, gezien de gemiddelde leeftijd.

-------------------

Dinsdag naar de gynaecoloog! 3 Maanden vervroegd aangezien ik niet meer in de kunstmatige overgang wil zitten. Even zien wat hij ervan vindt. Gister de hele dag fikse baarmoederkrampen gehad (Lucrin raakt uitgewerkt) en ik begon even te twijfelen of ik toch niet door wil gaan  (A) Maar alleen om geen menstruaties vind ik het onzin om zulke dure injecties te laten zetten (150 per stuk voor maandelijks en 450 voor 3-maandelijks), terwijl er veel goedkopere manieren zijn om niet te menstrueren zoals de prikpil en de mirena (ok je kunt dan nog wel menstrueren, maar hoeft niet).

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #51 Gepost op: 18 november 2011, 20:11 »
Ik heb een mirena en word toch wel een beetje ongesteld zo eens in de zoveel tijd. Maar het is wel heel erg minimaal.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #52 Gepost op: 21 november 2011, 07:08 »
@ Amanda: Heb ik ergens gezegd dat het niet logisch is? Ik weet ook dat als de eileiders gewoon blijven zitten, je gewoon ongesteld wordt hoor ;) ik heb het er alleen bij gezegd om de hoop op een eventuele niet-menstruatie door een sterilisatie uit de wereld te helpen ;)

Offline Femke20

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Geniet alsof elke dag je laatste is..
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #53 Gepost op: 19 januari 2012, 22:23 »
Ik heb  geen ervaring met sterilisatie..
Maar wel met de pil.. ik heb 4 verschillende geprobeerd, maar het is niet mijn ding.. te slordig en vergeetachtig..
Na een zwangerschap die mis is gegaan hebben ze bij mij het mirena spiraaltje geplaatst, maar hier reageerde mijn lichaam te heftig op..  na 3 maanden kon ik niet meer lopen van de buikpijn en hebben ze hem er met spoed uitgehaald..

Inmiddels al weer 2,5 jaar aan de prikpil, en die bevalt me helemaal super :) Geen last van moodswings, geen menstruatie, geen buikkrampen helemaal noppes! :D

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #54 Gepost op: 20 januari 2012, 05:27 »
Wat fijn Femke!

Ik heb wel een mirena en echt super tevreden.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #55 Gepost op: 20 januari 2012, 09:46 »
Ik ben aan de pil maar nu voor de 3e keer in 2weken ongesteld... Maar even kijken of het zo blijft anders toch maar even naar de huisarts

Amanda

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #56 Gepost op: 20 januari 2012, 09:59 »
Heb ik met de yasmin en yaz pil gehad, rachel!


Ik moet stoppen met de lucrin, dus moet weer na gaan denken wat voor anticonceptie ik nu wil. Lastig!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #57 Gepost op: 20 januari 2012, 10:12 »
Mirena spiraaltje lijkt me niet prettig. Ik zit zelf aan een hormaanstaafje te denken...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #58 Gepost op: 20 januari 2012, 11:43 »
Het hormoonstaafje in laten brengen schijnt pijnlijker te zijn dan het inbrengen van het spiraaltje. Daarbij gaan die staafjes inkapselen. En is het juist plaatsen niet eenvoudig.

Maar er zitten ook voordelen aan uiteraard.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #59 Gepost op: 20 januari 2012, 11:51 »
Ik heb ook wel eens gelezen dat die staafjes zoek kunnen raken. :P Lijkt me best een beetje eng! ;)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal