Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 75096 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #165 Gepost op: 21 juli 2012, 21:41 »
Haha, dit is het tweede SPSS vak. Het is een propedeuse vak. En ik krijg er in de postpropedeuse ook nog mee te maken. Ik doe hem nu gelijk achter het vorige SPSS vak aan, maar dat heeft meer praktische redenen (tentamenweek en zo) dan dat ik het nou zo leuk vind. Maar ik kreeg al vaker aangeraden het allemaal achter elkaar te doen.
Bij dit vak krijgen we de literatuur aangeleverd, hoewel je er wel extra literatuur bij mag zoeken als je wilt. Maar dat wil ik niet :P. Na dit vak heb ik nog maar één propedeusevak openstaan en dat is Onderzoekspracticum Literatuurstudie en dan moet je wel zelf alles zoeken. Joepie, ik verheug me er nu al op (NOT).

Ik wist altijd zeker dat ik richting Klinische Psychologie wilde, maar sinds enkele weken wil ik misschien toch richting de gezondheidspsychologie. Kijk, in de Klinische Psychologie werken lijkt me wel leuk, maar dan moet ik nog 6 jaar fulltime (vier dagen werk, een dat school, wat ik helemaal niet trek) doorstuderen voor ik Klinisch Psycholoog ben. En met de master Gezondheidspsychologie heb ik al andere leuke dingen op het oog! Sinds een paar weken ben ik het helemaal aan het uitdenken en ik zie nu al zelf een baan voor me die ik later heb, voor het eerst sinds... jaren?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #166 Gepost op: 21 juli 2012, 21:46 »
Wat is het verschil? :bloos:

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #167 Gepost op: 21 juli 2012, 21:50 »
Simpel gezegd is klinische meer de stoornissen die mensen kunnen hebben (schizofrenie, depressies, dementie en nog heel veel meer) en gezondheidspsychologie gaat bijvoorbeeld over gedragsveranderingen richting gezond gedrag en zo, mensen motiveren om hun gedrag te veranderen en de invloed van soaps op gedrag en de gevolgen (voor de gezondheid) van pesten bij kinderen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #168 Gepost op: 21 juli 2012, 22:26 »
Ik heb ook gehoord dat de meerderheid van de Psychologiestudenten voor Klinische Psychologie kiest. Dus met een andere master heb je waarschijnlijk ook meer kans op een baan! Dus het lijkt me een hele goede keuze van je! (Net zoals bij ons de meeste mensen Orthopedagogiek met de richting Jeugdzorg doen)

Ik heb tot nu toe alle vakken gewoon gehaald en daar ben ik heel blij mee, maar ik ga nu toch wel het laatste jaar in 2 jaar doen denk ik. Ga toch wel even met de studieadviseur erover praten, maar ben toch vrij zeker van mijn keuze.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #169 Gepost op: 21 juli 2012, 22:41 »
Dat lijkt me erg lastig dan, loes. Is het wel goed gekomen of lig je er nog wakker van?

En Wendela, het klinkt als een verstandige keuze van je. Zeker nu je het moet combineren met je bijbaan zeg maar. Ben je nu al toe aan je laatste jaar?

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #170 Gepost op: 21 juli 2012, 22:54 »
naja "laatste jaar" het is het laatste jaar van de bachelor. Daar wil ik dus 2 jaar over doen omdat ik de afgelopen 2 jaar toch wel vreselijk op mijn tenen heb gelopen. Ben ook best achteruitgegaan in die 2 jaar en dat zou best eens deels door mijn studie kunnen komen. De drukte heeft iig niet geholpen. Dus ik wil misschien terug naar 1 vak per blok en dan maar gewoon 2 jaar erover doen.

Ik denk ook niet dat ik de master ga redden. 3 dagen stage per week een heel jaar lang. En daarnaast 1 hele dag colleges en werkgroepen per week en ook nog eens je scriptie schrijven. Ik zou dit ook over 2 jaar kunnen verdelen maar dan zit je nog met 3 dagen stage per week. Dat is niet te doen ben ik bang. En met de master ben je er nog niet. Dan moet je nog allerlei studies en cursussen volgen. Eer ik een GZ of BIG registratie heb is het 10 jaar verder. En tegen die tijd is er een grote kans dat ik door alle overbelasting van het studeren niet eens meer KAN werken. En dan heb ik het nog niet eens over de tienduizenden euro's die zo'n registratie kost. Ik ben dus heel erg aan het twijfelen. Ik denk dat ik na de bachelor wil stoppen met studeren. Ik heb tenslotte ook een hele grote kinderwens en een kind naast een al zware studie gaat geheid fout. Op dit moment studeer ik voor de fun, hersengymnastiek. Maar het moet wel leuk blijven, dus vandaar dat ik ook een stapje terug wil doen. Ik wil ook niet zo snel mogelijk klaar zijn dus een jaar extra vind ik geen probleem. En ik wil wel per se een diploma. Vandaar.

Wat zouden jullie trouwens doen in mijn situatie? Ben even benieuwd haha.

Een bachelor geldt toch als voltooiing van de studie trouwens? Dat betekend dan toch dat je basisbeurs stufi ook een gift word?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #171 Gepost op: 21 juli 2012, 23:15 »
Voor zover ik weet geldt een bachelor als voltooide studie.

Ik vind je keuze ontzettend verstandig. Petje af dat je hem durft te nemen, want het is natuurlijk niet leuk om onder ogen te moeten zien dat je lijf je studie niet aan kan, terwijl je er de intelligentie overduidelijk wel voor hebt. Maar er is meer in het leven dan studeren en als je met een studie je lijf de vernieling in helpt, vind ik het dat echt niet waard.
Als je van hersengymnastiek houdt, zijn er nog honderden cursussen die je kunt gaan doen, dat scheelt ;). Heb je trouwens al een beeld van wat je later voor een werk wilt gaan doen en of je überhaupt wel wilt gaan werken?

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #172 Gepost op: 22 juli 2012, 10:16 »
Goed van jou Wendela,deze beslissing getuigd van echte intelligentie ;) en zoals Marianne al zegt er nog zoveel mogenlijkheden om je verder te ontwikkelen.Ik vind oud-forumgenoot Heleen hier altijd een prachtig voorbeeld van.Kijk eens hoever zij is gekomen ondanks al haar beperkingen.En dat zeg ik ook altijd tegen Marijke, de snelste weg is niet altijd de beste,via een omweg kom je er ook en zie misschien meer van de omgeving ;)
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #173 Gepost op: 22 juli 2012, 11:15 »
Vind het een knappe en moedige beslissing! En wie weet kun je hier uiteindelijk meer mee doordat je aan je lichaam hebt gedacht.

Ik zou zelf in september beginnen met mijn studie HBO Rechten. Helaas moet ik dit uitstellen vanwege klinische revalidatie.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #174 Gepost op: 22 juli 2012, 11:17 »
Wat goed dat je er zo over nadenkt Wendela en dat je voor je lijf en gezondheid wilt kiezen boven kosten wat het kost je opleiding (op tijd) voltooien. Voor mij een herkenbare keuze. Ik heb destijds voor een HBO opleiding gekozen in plaats van een universitaire opleiding, omdat HBO voor mij beter vol te houden was. Daarna ben ik niet (meteen) gaan werken, omdat ik een kinderwens had en heb ik me eerst gericht op die kinderwens. Nu op latere leeftijd doe ik allerlei korte cursussen en opleidingen, haalbaar bij wat ik aankan fysiek en interessant genoeg om mij een intellectuele uitdaging te bieden. Je kunt er dus altijd later nog voor kiezen om aanvullende cursussen te gaan doen, als je de behoefte hebt om je verder te ontwikkelen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #175 Gepost op: 22 juli 2012, 15:29 »
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Ik ben blij dat jullie het een verstandige keuze vinden. Vind het zelf nog best lastig namelijk.

Heb je trouwens al een beeld van wat je later voor een werk wilt gaan doen en of je überhaupt wel wilt gaan werken?
Nou zoals ik al zei moet ik voor een goede baan als orthopedagoog nog JAREN studeren en er echt tienduizenden euro's in gaan gooien. Dat zie ik niet gebeuren. Daarnaast heb ik een grote kinderwens en wil ik al mijn aandacht daaraan geven als ik eenmaal een kindje heb. Ook omdat mijn lichaam beide toch niet aan kan (even realistisch zijn). Na mijn bachelor ga ik dus waarschijnlijk stoppen met studeren, omdat de master al te zwaar is. En het klinkt heel stom, maar dan is wajong + kind beter dan baan onder niveau + kind. Met een bachelor pedagogiek alleen kan je namelijk heel erg weinig! Omdat ik ook maar weinig uren per week zal kunnen werken zal ik er kwa geld alleen maar op achteruit gaan en zal het lichamelijk veel eisen. Dit is hoe ik er nu tegenaan kijk. Misschien is dat over een paar jaar anders en wil ik dan wel werken hoor. Op dit moment denk ik echter dat ik mijn energie in andere dingen wil steken (kind dus).

Wat ik wel heel leuk vind is mijn moeder helpen met haar opvang kindjes. Het plan is om heel dichtbij mijn ouders te gaan wonen in de toekomst en ik zal dan ook zeker haar gaan helpen! Maar niet als betaalde baan.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #176 Gepost op: 29 juli 2012, 18:00 »
De analyses zijn af! Nu alleen nog het verslag schrijven. Het schiet op! En in tegenstelling tot veel andere studenten denk ik dat het mij prima gaat lukken om me aan de voorgeschreven (maximaal) 10 pagina's te houden! Als het maar niet te beknopt wordt, mij kennende...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #177 Gepost op: 7 augustus 2012, 19:34 »
Alleen nog de samenvatting schrijven en dan is het verslag af! Ik vrees dat ik hier en daar misschien iets te beknopt ben geweest, maar we moeten ook binnen de 10 pagina's blijven (inclusief voorblad en literatuurlijst en zo), dus veel uitgebreider kunnen ze niet verwachten van me. Ik ben sowieso van het beknopte, maar misschien dat ik hier en daar nog wat extra woorden eraan ga breien, zodat het niet te hak-op-de-tak wordt.. En dan opsturen maar! Als ze het niet goed vinden, krijg ik feedback en kan ik het herschrijven en voor de herkansing gaan. Dus ik zie niet zo'n probleem.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Studie
« Reactie #178 Gepost op: 15 augustus 2012, 20:09 »
ik begin maandag al met school.

maar je kan toch gewoon zegge wat je hebt hms of eds net wat het is.
en dan zegge dat je over beweeglijk bent en eventueel vermoeidheid net waar je last van hebt.

ben benieuwd hoe het met mij in de klas gaat  :AA: ik heb er wel erg veel zin echt super leuke vakken :D

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #179 Gepost op: 15 augustus 2012, 20:22 »
Ik zou zeggen dat je iets aan je bindweefsel/banden hebt waardoor je last van je gewrichten hebt en ze vaak uit de kom kunnen gaan.
En dat je iets hebt wat op epilepsie lijkt?? Of zeg gewoon dat je een soort epileptische aanvallen hebt. Hoe het precies allemaal zit geeft zo veel verwarring op dat gebied.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal