Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 74939 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #120 Gepost op: 22 mei 2012, 23:02 »
Ik zal voor je duimen!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #121 Gepost op: 24 mei 2012, 10:39 »
hier gaan de duimen voor je draaien

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #122 Gepost op: 12 juni 2012, 19:07 »
Ik heb mijn statistiek tentamen gehaald met een 7! En nog niet eens de helft van het aantal uren er in gestoken dat er voor stond. Op naar het volgende vak!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #123 Gepost op: 12 juni 2012, 20:23 »
Hey leuk Marianne! Ik kreeg vandaag ook mijn cijfer terug voor mijn 2e tentamen! Ook een 7. Nog één les volgende week en dan het derde tentamen. De eerste had ik met een 9 afgesloten. Ik ga mijn certificaat Praktisch Pedagogisch Gezinsbegeleidster wel halen denk ik  ;)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #124 Gepost op: 12 juni 2012, 20:26 »
Dat denk ik ook :D! Leuk hoor!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #125 Gepost op: 12 juni 2012, 20:31 »
Hoe ver ben jij nu met je studie Marianne? Lukt het een beetje om het te combineren met al je andere verplichtingen?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #126 Gepost op: 12 juni 2012, 20:33 »
Ik ben nu twee jaar bezig en verwacht over ongeveer twee jaar mijn bachelor te hebben gehaald. Dan hangt het van mijn andere bezigheden af, of ik die voortzet tot 2016 of niet, of ik direct de master kan gaan doen. De vakken uit de master zullen zeker wel lukken, maar je moet ook stage lopen en ik denk dat dat niet goed te combineren zal zijn.
Tot nu toe gaat het combineren erg goed! Mijn doel is om 6 modules per jaar af te ronden en ik lig mooi op schema!

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #127 Gepost op: 12 juni 2012, 20:58 »
Wat een bikkels zeg. Ik ben behoorlijk ziek, midden in mijn tentamenweek. Dus deze week maak ik alleen mijn herkansingen en de reguliere tentamens van deze week schuif ik door naar de herkansingsweek in de 1e week van juli. Maargoed net had ik dus een herkansing Management en ik spring een gat in de lucht als ik die heb gehaald. Schijtvak. -.-

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #128 Gepost op: 12 juni 2012, 23:03 »
Wat een bikkels zeg. Ik ben behoorlijk ziek, midden in mijn tentamenweek. Dus deze week maak ik alleen mijn herkansingen en de reguliere tentamens van deze week schuif ik door naar de herkansingsweek in de 1e week van juli. Maargoed net had ik dus een herkansing Management en ik spring een gat in de lucht als ik die heb gehaald. Schijtvak. -.-

Ik vind jou ook een bikkel! De studie die jij doet is volgens mij behoorlijk pittig! Mijn post HBO opleiding is er maar eentje van 3 maanden. In september start ik waarschijnlijk weer met een (master)opleiding voor een jaar en ik overweeg ook nog om de opleiding psychotherapie (=4 jaar) te gaan doen, maar dat kan pas als mijn jongste twee kinderen wat groter zijn en mij minder nodig hebben, dat is nu echt te pittig. Ik ga wel in september waarschijnlijk al de 2 verplichte studiedagen volgen die je moet doen voordat je toegelaten wordt op die opleiding, heb ik dat tenminste al gehad. Maar zoals jullie nu echt een langdurige (dag)opleiding gaat mij echt niet meer lukken nu!
Sterkte met je tentamens Annemarieke!

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #129 Gepost op: 13 juni 2012, 01:25 »
Ik vind het ontzettend goed dat je naast je werk en je kinderen deze studie met zulke cijfers afrondt! Mijn opleiding is best zwaar, maar ook ontzettend leuk hoor. Behalve vakken als management dus, haha. Maar het feit dat ik er plezier aan brleef maakt het natuurlijk makkelijker. En dan niet alleen de studie, maar ook het contact met studiegenoten doet me goed. :)

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #130 Gepost op: 13 juni 2012, 20:46 »
Ik vind het ontzettend goed dat je naast je werk en je kinderen deze studie met zulke cijfers afrondt! Mijn opleiding is best zwaar, maar ook ontzettend leuk hoor. Behalve vakken als management dus, haha. Maar het feit dat ik er plezier aan brleef maakt het natuurlijk makkelijker. En dan niet alleen de studie, maar ook het contact met studiegenoten doet me goed. :)

Ik zou niet willen stoppen met leren/studeren, het daagt mij uit om even op heel ander vlak mijn hersenen te activeren en blijkbaar heb ik dat ook gewoon nodig, en wat je zegt over het plezier dat je beleeft aan je studie, maar ook het contact met studiegenoten, dat geldt voor mij ook! Met de opleiding die ik nu doe is het contact ook heel erg belangrijk, vooral in de 2e module en nu in de 3e module zijn we heel erg veel op elkaar aan het oefenen in groepjes met gesprekstechnieken en methodieken. Ontzettend leuk en leerzaam!

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #131 Gepost op: 13 juni 2012, 20:49 »
Ik ben nu twee jaar bezig en verwacht over ongeveer twee jaar mijn bachelor te hebben gehaald. Dan hangt het van mijn andere bezigheden af, of ik die voortzet tot 2016 of niet, of ik direct de master kan gaan doen. De vakken uit de master zullen zeker wel lukken, maar je moet ook stage lopen en ik denk dat dat niet goed te combineren zal zijn.
Tot nu toe gaat het combineren erg goed! Mijn doel is om 6 modules per jaar af te ronden en ik lig mooi op schema!

Wat goed dat je je doel haalt! Hopelijk gaat het je straks ook lukken om die stage te combineren met alles, maar zo te lezen duurt dat nog wel even voordat je daaraan toe bent. Zo wacht ik dus ook nog een paar jaartjes met die studie psychotherapie, omdat daar per leerjaar 50 uur leertherapie verplicht is en daarnaast ook super- en intervisie en dan nog 2 hele dagen per maand naar school, veel lezen en opdrachten maken en dat allemaal naast je werk (minimaal 20 uur in de week). Is voor mij nu nog niet haalbaar met de (intensieve) zorg voor mijn kinderen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #132 Gepost op: 13 juni 2012, 21:15 »
Dat klinkt echt als een heel erg zwaar programma, zonne. Groot gelijk dat je er nu nog mee wacht. Het is voor iemand met een gezond lijf zonder kinderen al zwaar. Laat staan voor jou...

Ik herken dat willen blijven studeren wel. Ik kan me niet voorstellen dat er een tijd komt dat ik jarenlang niet studeer! Ik zit nu al weer vol ideeën van studies/cursussen die ik wil gaan doen. Het liefste zou ik het allemaal tegelijk doen, maar ik moet van mezelf wachten tot ik deze studie afgerond heb. Ik heb het al druk genoeg. Maar ik ben dol op uitdagingen en mezelf willen blijven ontwikkelen. Voor mij zijn zelfstudies geweldig!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #133 Gepost op: 14 juni 2012, 10:28 »
Ja ik herken dat dus helemaal Marianne. Ik heb voor hierna ook alweer een volgende cursus in gedachten. De pest is dat ik een breed interessegebied heb, vooral op het gebied van mens en dier. Ik denk ook dat ik niet zal stoppen met studeren. Al is dit ook een beetje omdat ik natuurlijk iets te doen wil hebben he...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #134 Gepost op: 14 juni 2012, 10:42 »
Ik herken het ook, alleen het lukt me niet, gevolg: een enorm gevoel dat ik faal.
 Dit jaar ook weer moeten stoppen met opleiding (in 2009 haalde ik mijn HAVO diploma, en sindsdien elk jaar een nieuwe studie geprobeerd te starten maar steeds moeten stoppen vanwege medische redenen). Maar dan vooral vanwege de aanvallen.
Nu had ik een thuiscursus in de kast liggen maar doordat ik erg ziek werd nadat ik gestopt was en veel in het ziekenhuis lag, ongeveer 2 maanden geleden, komt het er niet meer van. Ik heb nu al mijn energie nodig om goed de dag door te komen en zo veel mogelijk op mijn grenzen letten om de aanvallen te beperken. En nu al helemaal nu de puppy er is.
Dus lukt 'zelfs' die thuis cursus op MBO4 nivo, die je naast je werk zou moeten kunnen doen, niet. Terwijl mensen van de buitenkant niet zien dat het zo achteruit is gegaan en ook artsen, zoals orthopeden, vinden het dan maar raar dat ik niet meer studeer. Waardoor dat gevoel van falen alleen maar toeneemt.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal