Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 75043 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #75 Gepost op: 17 april 2012, 20:06 »
 >:( Ik moet stoppen met mijn opleiding. Zo gaat het niet langer, ik maak mezelf anders kapot.. Maar omdat ik alwéér moet stoppen voelt het alsof ik faal. Misschien moet ik de realiteit eens onder ogen zien en me er bij neerleggen. Ik ga wel weer verder met mijn thuis studie waar ik vorig jaar aan begonnen was..

Martinuzje

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #76 Gepost op: 17 april 2012, 20:15 »
>:( Ik moet stoppen met mijn opleiding. Zo gaat het niet langer, ik maak mezelf anders kapot.. Maar omdat ik alwéér moet stoppen voelt het alsof ik faal. Misschien moet ik de realiteit eens onder ogen zien en me er bij neerleggen. Ik ga wel weer verder met mijn thuis studie waar ik vorig jaar aan begonnen was..

Ik kan me volledig indenken in het gevoel van falen zwaantje. Ik heb zelf 4,5 jaar pogingen gedaan tot het volgen/voltooien van een opleiding en is me nooit gelukt. Ik voelde me op een gegeven moment gewoon dom :/ Alsof het aan mijn verstand lag dat ik niet verder kwam. Maar nu zit ik in een reïntegratietraject met opleiding erbij en kan ik me heel goed uit de voeten. Ik weet inmiddels dat het absoluut niet aan mijn leervermogen lag dat ik steeds "faalde" maar gewoon aan het feit dat mijn lijf niet meewerkt. Ik was ook hard op weg mezelf kapot te maken. En nu ik dat heb geaccepteerd, is het makkelijker om me te richten op behoud van functie en toch nog op het opbouwen van een leuke toekomst! Want de studie die ik nu doe is totaal iets anders dan wat ik deed, maar veel leuker dan alles wat ik heb gedaan!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #77 Gepost op: 17 april 2012, 20:21 »
>:( Ik moet stoppen met mijn opleiding. Zo gaat het niet langer, ik maak mezelf anders kapot.. Maar omdat ik alwéér moet stoppen voelt het alsof ik faal. Misschien moet ik de realiteit eens onder ogen zien en me er bij neerleggen. Ik ga wel weer verder met mijn thuis studie waar ik vorig jaar aan begonnen was..

Ik denk niet dat dit aan je leercapaciteit ligt. Het komt er alleen niet uit omdat je tegen gehouden wordt door je lijf! Dus jij faalt niet en neem straks eerst even rust ik denk dat dat wel goed is. En ga dan kijken naar  andere mogelijkheden om een studie te voltooien. Misschien wel een studie die je op je eigen tempo kunt doen!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #78 Gepost op: 17 april 2012, 20:53 »
Jij kunt niks doen aan het feit dat je lichaam niet mee werkt :bloem:

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #79 Gepost op: 19 april 2012, 09:45 »
Bedankt voor lieve reactie.
Ik denk ook niet dat het aan mijn leer capaciteiten ligt. Ik heb mijn HAVO diploma en heb nu drie jaar geprobeerd om aan opleidingen te beginnen. Eerst HBO verpleegkunde, toen HBO medisch labonderzoek, en daarna MBO grafisch vormgeven (totaal iets anders omdat ik  iets wat minder zwaar is moet kiezen en minder van lichaam vergt.)
Citaat
Ik denk niet dat dit aan je leercapaciteit ligt. Het komt er alleen niet uit omdat je tegen gehouden wordt door je lijf! Dus jij faalt niet en neem straks eerst even rust ik denk dat dat wel goed is. En ga dan kijken naar  andere mogelijkheden om een studie te voltooien. Misschien wel een studie die je op je eigen tempo kunt doen!

Het ligt er inderdaad gewoon aan dat ik totaal geen stress kan hebben, tenminste mijn lijf wel. Ik wil wel maar mn lijf niet. Bij een normale hoeveelheid stress die ieder persoon heeft krijg ik een aanval, terwijl ik me dan ook nog niet gestresst ofzo voel. En die schouder luxaties die steeds onder een roesje terug gezet moeten worden vergen ook veel energie.
Ik ga nu gewoon mijn thuisstudie oppakken die nog in de kast ligt haha. En die op mijn gemakje op mijn eigen tempo afronden.

Citaat
En nu ik dat heb geaccepteerd, is het makkelijker om me te richten op behoud van functie en toch nog op het opbouwen van een leuke toekomst! Want de studie die ik nu doe is totaal iets anders dan wat ik deed, maar veel leuker dan alles wat ik heb gedaan!
Fijn dat het nu beter gaat!! Jij bent dus een een stapje verder dan ik denk ik haha. Ik moet het gaan accepteren dan pas kan ik verder.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #80 Gepost op: 19 april 2012, 17:19 »
Ik heb dat ook gehad. Ben namelijk op mijn 17e gestopt met een opleiding in januari dus kon pas in september beginnen aan de volgende + dat ik toen revalideerde. Op school kwam ik verplicht bij het trajectbureau deze mocht mij zelfs niet uitschrijven zomaar. Uiteindelijk bleek het prima te zijn als ik me op de volgende opleiding maar alvast had ingeschreven.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #81 Gepost op: 19 april 2012, 19:40 »
Ik heb hetzelfde gehad lunajulia. Want ik was ook nog minderjarig toen ik aan verpleegkunde begon. Ik moest stoppen en werd een paar maanden later 18, dus heb me die maanden nog ingeschreven gelaten op school.
Maar kan misschien moet je uitzoeken dat zit, misschien kunnen ze je bij et UWV daarmee verder helpen.

liezenogwat-Lotte

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #82 Gepost op: 20 april 2012, 05:51 »
Je hebt ook speciale "reïntegratie-scholen" dan kijken ze wat je hebt en daarmee kan. Ik werd toen aangemeld in Deventer. Anders moet je even voor zekerheid een gesprek aanvragen op school met je mentor oid.

Martinuzje

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #83 Gepost op: 20 april 2012, 06:58 »
Je hebt ook speciale "reïntegratie-scholen" dan kijken ze wat je hebt en daarmee kan. Ik werd toen aangemeld in Deventer. Anders moet je even voor zekerheid een gesprek aanvragen op school met je mentor oid.

Was dat heel toevallig EEGA Lotte?? Daar zit ik nu namelijk (a) ;D

liezenogwat-Lotte

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #84 Gepost op: 20 april 2012, 07:02 »
Haha, ja! Brrr krijg nog kippenvel als ik denk aan die ene kerel die mij moest begeleiden! Dit werkt er volgens mij ook niet meer...

Martinuzje

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #85 Gepost op: 20 april 2012, 07:04 »
Haha, ja! Brrr krijg nog kippenvel als ik denk aan die ene kerel die mij moest begeleiden! Dit werkt er volgens mij ook niet meer...

Haha, weet je nog een naam? Tis best een goeie "school". Er wordt echt goed gekeken naar je belastbaarheid en je krijgt handicapmanagement en dat soort zaken. Ik ben er (psychisch) echt een heel stuk op vooruit gegaan.

liezenogwat-Lotte

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #86 Gepost op: 20 april 2012, 07:35 »
Ja, begin met herm.. Str..... Hij bleef maar zeggen dat ik niks heb en me verschuil achter "vermoedelijke aandoeningen"... Zelfs m'n rapportage wou hij niks inzetten over een diagnose. En bleef hij maar spreken over betrokkene, heb hem net zolang retour gestuurd tot overal mijn naam stond.

Martinuzje

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #87 Gepost op: 20 april 2012, 13:14 »
LunaJulia, ik weet niet waar je woont maar zoals Lotte al aangaf zit er in Deventer een goede reïntegratie-school. Ik zit daar zelf ook. Als je daar wat meer informatie over zou willen hebben, kun je me altijd een PB-tje sturen (oh en als je naar de supportbeurs gaat, we staan daar ook met een standje!)

Martinuzje

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #88 Gepost op: 20 april 2012, 16:09 »
Heb je een wajong (en dus een arbeidsdeskundige)? Die weten meestal wel iets meer... ook wat dat soort  "scholen" betreft

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #89 Gepost op: 20 april 2012, 16:42 »
Heb je een wajong (en dus een arbeidsdeskundige)? Die weten meestal wel iets meer... ook wat dat soort  "scholen" betreft
Ze is nog leerplichtig en dus minderjarig. Dan heb je dus nog geen Wajong.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal