Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 74894 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #90 Gepost op: 26 april 2012, 15:35 »
Weet je wat ik me afvraag ze zijn bezig met die bezuinigingen en er is nu een principeakkoord. Nou vrees ik voor de studiefinanciering dat, dat een lening gaat worden. De nieuwe wajong voor studerenden is dat je maar 25% van het min. loon naast je stufi is. Maar als je geen stufi meer krijgt zou je dan nog wel enkel die 25% krijgen want dat betekent een heleeeee hoge lening om te kunnen studeren :( :o

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Studie
« Reactie #91 Gepost op: 26 april 2012, 18:53 »
er zijn net bezuinigingen voort gekomen op tv en heb er nog niks over gehoord.
wel dat ze niet willen korte op speciaal onderwijs

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #92 Gepost op: 26 april 2012, 19:15 »
op nu.nl staat dat ze er geen sociaalleenstelsel van willen maken :D

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #93 Gepost op: 26 april 2012, 19:16 »
20.30 is het debat op politiek24 (als dat niet nog 100x wordt utigesteld), geen sociaal leenstelsel zou erg fijn zijn!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #94 Gepost op: 26 april 2012, 19:39 »
zowaar is het kamerdebat begonnen ;)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #95 Gepost op: 26 april 2012, 20:06 »
In het stabiliteitsprogramma zoals dat nu gepubliceerd is, staat niets over sociaal leenstelsel. 
Dat is nog geen garantie natuurlijk omdat er nog dingen moeten worden uitgewerkt, maar geeft hoop. ;)

http://content1a.omroep.nl/63a5b8bcdaab37075830342cb7e81b03/4f999a3b/nos/docs/260412_stabiliteitsakkoord.pdf

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #96 Gepost op: 7 mei 2012, 15:47 »
Ik ben behoorlijk boos, er waren afspraken gemaakt op school over wanneer ik er wel en niet zou zijn
Die schijnen om een of andere reden niet meer te gelden en ik weet van niks.

Ja zegt die vrouw tegen mijn tis jouw probleem dat je hier niet altijd aanwezig kan zijn en niet de mijne.

Dus met andere woorden ilona moet eerst weer bewijzen dat ze het niet kan voordat ze het aan willen nemen!

Nou dat kunnen ze krijgen.

In de lokalen is het zo idioot koud dat mijn spieren spontaan op hol slaan het is op deze manier gewoon niet eens leuk om er heen te gaan!

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #97 Gepost op: 7 mei 2012, 15:51 »
Wat vervelend dat je school zo reageert zeg. Gaat het om verplichte lessen of zijn de lessen niet verplicht? Ik heb de afspraak dat ik de verplichte colleges gewoon bijwoon (zijn er toch maar 8 per blok ongeveer) en de rest van de colleges zijn niet verplicht, dat is alleen een uitleg van de stof, maar als je die zelf doorleest weet je net zoveel.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #98 Gepost op: 7 mei 2012, 15:55 »
Ik vind mijn opleiding best leuk hoor, alhoewel ik psychologie leuker vond, dus dat wil ik na m'n studie gewoon in deeltijd nog afmaken. Heb toch de certificaten die ik nu heb en die lopen niet weg. Maar daarnaast vind ik Rechten ook hartstikke leuk, alleen merk ik wel dat ik hier veel meer voor moet doen en lag psychologie me een stuk meer. Lastig als je zoveel leuk vindt.

Alleen begin ik aardig op mijn tenen te lopen, ik moet heel veel doen. En in de tentamenweek heb ik op één dag 4(!!!) toetsen. Waarvan twee toetsen op ongeveer hetzelfde tijdstip (09:00 tot 10:00 en 09:00 tot 12:00) en dan 's avonds van 18:00 tot 19:00 en van 19:15 tot 20:15. Ik weet nog niet hoe ik dat ga trekken, dat is echt teveel van het goede aangezien mijn energie vaak na 1 toets al tot het nulpunt is gezakt. En dan zo'n lange dag, nouja we gaan het zien!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #99 Gepost op: 7 mei 2012, 17:22 »
Ilona vervelend dat ze zo reageren! Jij doet volgens mij dezelfde opleiding die ik ook heb gedaan (niet afgemaakt) en daar had ik een percentage wat ik aanwezig moest zijn maar niet per vak dus kon ik er heel veel mee spelen. Bovendien was het aantal uren wat ik afwezig mocht zijn schandalig hoog (a) Maar volgens mij moet zoiets toch gewoon mogelijk zijn?

@Anne heel veel sterkte! :bloem:

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #100 Gepost op: 7 mei 2012, 17:53 »
@Rachel; ja nog heel even doorzetten, moet goedkomen. :P

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #101 Gepost op: 7 mei 2012, 19:40 »
Nee, het gaat inprincipe om de begeleid zelfstandige werk uren, alleen door geld gebrek is er op die uren geen begeleiding en ik de afspraak liggen dat ik die uren niet zou draaien en alleen de les uren en ik wordt er best moe van dat ik zoveel energie in dit soort dingen moet steken terwijl dat ik dat beter in mijn studie kan steken erg jammer.

Ik denk dat ik misschien volgende week toch maar even met de afdelingscoordinator  om de tafel ga zitten!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Studie
« Reactie #102 Gepost op: 7 mei 2012, 20:38 »
balen zeg goed dat je een gesprek aan gaat..

wow in september is een rugzakjes aangevraagd voor mij kreeg ik vandaag een mailtje dat ie goed gekeurd is  ::) lekker optijd.... school jaar is alweer bijna voorbij.

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #103 Gepost op: 9 mei 2012, 16:29 »
Ik heb vanmiddag gehoord dat m'n elro toegewezen is, wat betekend dat ik in september aan de master zorgmanagement ga beginnen! :D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #104 Gepost op: 9 mei 2012, 16:40 »
Wat fijn! In welke stad ga je studeren?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal