Forum > Stellingen over HMS/EDS

HMS en eds patiƫnten met veel verzorging kunnen niet thuis blijven wonen

<< < (2/3) > >>

rozemarijn:
Dat is niet helemaal juist hoor zwaantje. je krijgt geen huishoudelijke hulp, maar persoonlijke verzorging wel, als dat nodig is. Ik ben het trouwens niet met de stelling eens. Echter, zijn er wel gevallen waarin opname in een verpleeg/verzorgingshuis wel wenselijk is, ivm gecompliceerde zorg.

Zwaantje:
Ohh oke, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik had een periode persoonlijke verzorging nodig maar dat kreeg ik toen niet omdat mijn partner 'gezond' is. Bluuhhh! ;)

Rachel:
Dan is dat ten onrechte afgewezen!

Marianne:
In de regel worden stellingen in dit subforum enkel door moderators geplaatst. We vinden dit echter een goede stelling en om die reden laten we hem dan ook staan.

Leonoor:
In principe oneens, maar wel afhankelijk van de specifieke situatie. De klachten van mensen met HMS/EDS verschillen nogal per persoon. Als iemand volledig afhankelijk is van zorg en geen sociaal vangnet heeft dat daarin kan / wil ondersteunen, kan ik me voorstellen dat thuis blijven wonen niet mogelijk is.
Maar het uitgangspunt moet wat mij betreft zijn: verzorging vanuit huis. (Vind dat dat in principe bij elke aandoening het uitgangspunt zou moeten zijn, en alleen waar het echt te zwaar is opname. Hoe groot de kans daarop is, scheelt natuurlijk wel per ziektebeeld)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie