Forum > Stellingen over HMS/EDS

Stelling #17: Als ik de keuze had, had ik geboren willen worden zonder ziekte(s)

<< < (2/3) > >>

Leonoor:
Ik weet het niet goed. Kan me in ieder geval gedeeltelijk heel goed vinden in wat Maaike zegt. Ik heb ook pas op mijn 16e erge klachten gekregen, en mis toch wel dingen die ik toen wel kon.  Ik ben heel erg blij met mijn leven nu, en heb ook echt dingen geleerd die ik liever niet zou missen. Aan de andere kant mis ik ook dingen die ik liever wel zou hebben. Ik ben dus vooral maar blij dat ik niet hoef te kiezen. :)

Maar als er een wonder zou gebeuren en ik opeens van alle klachten 'verlost' zou worden, zou ik daar wel heel blij mee zijn denk ik! Daar komt ook bij dat ik geloof dat mijn leven door God geleid wordt. Dat maakt het voor mij niet lijdelijk -ik span mezelf echt wel in voor stabilisering / vooruitgang en ga niet zitten afwachten op de bank ofzo-, maar ik geloof wel dat alles wat gebeurt met een reden is. Als er een reden is voor genezing / sterke vooruitgang, ben ik daar ontzettend blij mee. Aan de andere kant is het ook goed zoals het nu is en ontvang ik nu ook nog heel veel waar ik dankbaar voor ben.

Annemarijn:
Ik ben het hier absoluut mee eens! Zonder hms had ik waarschijnlijk op een nog hoger niveau gevoetbald! Dus ik zou het wel willen missen

Myrthe:
Ik vind het lastig, door de eds heb ik geleerd wie mijn "echte" vrienden zijn en ik heb ook n heleboel lieve mensen leren kennen door de eds..
Toch baal ik regelmatig heel erg van de eds en zou ik heel graag gewoon normaal alles willen kunnen doen..
Ik weet natuurlijk niet hoe mijn leven zonder eds geweest zou zijn..
Ik denk dat als ik nu de keus zou krijgen ik de eds weg zou laten..
Uiteindelijk moet je jezelf gelukkig maken en ik denk dat dat me zonder eds ook wel gelukt was.. Plus dat ik uiteindelijk mijn vrienden dan denk ik wel op n andere manier had leren kennen..

Marielle:
Ik weet niet zo goed wat ik vind. Ik ben niet blij met de eds, maar ben wel tevreden met wie ik nu ben en weet niet hoe mijn leven er anders uit had gezien. De combinatie van alles wat je meemaakt, mooie en minder mooie momenten, gelukjes en tegenslagen, vormt je uiteindelijk tot wie je bent. Misschien had er anders wel iets anders tegen gezeten, dat zul je nooit weten.

Nihlaeth:
Als er nu een pilletje uitgevonden zou worden dat EDS en alle gewrichtsschade zou genezen, zou ik dat pilletje zonder nadenken nemen.

Ik ben niet ontevreden met mijn leven zoals het nu is, en de EDS heeft niet alleen maar negatieve dingen gebracht. Maar het houdt me wel erg tegen in eigenlijk alles. Ik denk dat als ik de keuze zou krijgen, dat ik liever zonder geboren was.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie