Forum > HMS/EDS klachten

Autonomisch zenuwstelsen klachten / dysautonomia / POTS

<< < (2/6) > >>

Aline:
De cardioloog verdenkt mij ook van POTS, maar we doen er verder niks mee. Verder heb ik een zeer onregelmatige hartslag (paar weken geleden hartecho ivm controle hartkleppen, ik kon direct door voor een hartfilmpje), maar de afleidingen waren goed. Bij mij komt het door de ademhaling, met inademing klopt mijn hart veel sneller dan met uitademen (bij overgang van inadem naar uitadem zit zelfs een pauze). Vervelendste klacht vind ik zelf de koude ledematen (S. stoort zich er ook aan!).

Zijn er meer met een onregelmatige goede hartslag?

rozemarijn:
Nee niet zozeer onregelmatig... Het gaat omhoog, maar het heeft niet met ademhalen te maken bij mij, meer met opstaan, of plotseling draaien etc.

Aline:
Dat doet het ook bij mij, ook van liggen naar zitten of als ik bui en weer omhoog kom. En dan nog die met de ademhaling.

Wendela:
Mijn hartslag word sowieso omregelmatig als ik opsta (bloeddruk meter gaf hartritmestoornis aan), naast de verhoogde hartslag.

Ook als ik misselijk ben dan heb ik t gevoel alsof mn hart uit mn borst bonst. Ik heb dannog niet gemeten, maar ik vermoed dat mn hartslag dan ook omhoog schiet en onregelmatig word.ook mn bloeddruk lijkt aparte dingen te doen als mijn darmen hard aan t werk zijn met verteren etc. Dat is ook een van de redenen waarom ik soms echt geen voeding verdraag. Geen extra bloed over voor de vertering ofzo.

Zwaantje:
Ik heb vaak een onregelmatige hartslag, maar dat zijn extra systolen en geen hartritmestoornis. Alleen is het bij mij af en toe zo erg, vooral wanneer ik me slecht voel, dat mijn hartslag varieert tussen de 50 en 130 slagen per minuut. En dan is het erg beperkend en gaan er meteen alarmbellen rinkelen bij artsen. Heb er tijdens het afkicken medicijnen voor gebruikt maar nu gelukkig niet meer.

Ik heb een keer een kanteltafel-test gehad, omdat het de begeleiders in het epilepsiecentrum op viel dat ik vaak weg viel na het opstaan. Tijdens die test gebeurde er echter niets.. Hoort dat ook bij POTS?
Ik herken heel veel symptomen maar bij de meeste dingen denk ik gewoon dat het bij me hoort ofzo..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie