Forum > School, studie, werk en uitkering

stufi vraagje

<< < (2/6) > >>

zonne:
ze gaat op de fiets en is verder ook geen probleem dat ze hier eet hoor, maar was gewoon benieuwd naar ervaringen met DUO of dat altijd zo lang duurt etc. En aangezien hier toch veel jonge meiden zitten die studeren verwachtte ik dat er ook wel ervaringen met DUO zouden zijn, vandaar...

Lisa:
Ik heb in de zomer van 2011 al een aanvullende beurs aangevraagd omdat ik door mijn opa en oma ben opgevoed en met allebei mijn ouders geen contact heb. Ben sindsdien met mijn opa en oma en zusje al een aantal keer bij DUO langsgeweest en heb al meerdere keren die formulieren ingevuld maar het is nog steeds niet geregeld. Mijn oma heeft een uur met een mevrouw van DUO gebeld om voor de zoveelste keer uit te leggen waarom we geen contact meer met onze ouders hebben. Die vrouw heeft ons toen beloofd dat alles geregeld zou worden en dat we ons geen zorgen moesten maken. Maar een paar weken later kregen we een brief dat onze aanvraag was afgewezen omdat we een of ander formulier niet hadden ingevuld (terwijl die vrouw van DUO dus zei dat dat niet meer hoefte, dat ze het ging regelen). Ondertussen zijn we al weer meer dan een jaar bezig om de aanvullende beurs te regelen.

Ik snap wel dat ze goed moeten controleren of je er wel echt recht op hebt, omdat er natuurlijk ook mensen zijn die er misbruik van maken. Maar voor de mensen die er wél recht op hebben zit er vaak een heel moeilijk verhaal achter, en het is steeds weer pijnlijk om het te moeten uitleggen.
Maar als de aanvullende beurs eindelijk is geregeld krijg je het wel met terugwerkende kracht.

Volgens mij heb je trouwens ook recht op stufi als je onder de 18 bent. Mijn zusje werd in de zomer voor ze aan haar 2e jaar begon pas 18 en volgens mij kreeg ze in haar eerste jaar al stufi. Maar dat weet ik niet helemaal zeker, ik kan het wel even aan haar vragen als je wilt.

Conclusie: blijf er achteraan bellen en ga bij DUO langs want anders gebeurd er (in mijn ervaring) niet veel.

Maaike:
Het duurt altijd erg lang bij de DUO. Enige wat je kan doen, is blijven bellen. Dan worden ze vanzelf gek van je.

Lisa:

--- Citaat van: Maaike op 11 september 2012, 10:35 ---Dan worden ze vanzelf gek van je.

--- Einde van citaat ---

En andersom waarschijnlijk ook ;)

Wendela:

--- Citaat van: loes op 11 september 2012, 12:04 ---
--- Citaat van: Lisa op 11 september 2012, 10:28 ---Volgens mij heb je trouwens ook recht op stufi als je onder de 18 bent. Mijn zusje werd in de zomer voor ze aan haar 2e jaar begon pas 18 en volgens mij kreeg ze in haar eerste jaar al stufi. Maar dat weet ik niet helemaal zeker, ik kan het wel even aan haar vragen als je wilt.

--- Einde van citaat ---

klopt bij HBO en WO heb je vanaf start van de studie recht op een studiebeurs (ook hier pas vanaf oktober).
ik begon op mn 16e met het HBO dus kreeg ook vanaf mijn 16e studiefinanciering.

--- Einde van citaat ---

hmmm, ik ken genoeg mensen die nog 17 waren bij de start van de studie en geen stufi of OV kregen, hoe kan dit dan?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie