Forum > School, studie, werk en uitkering

stufi vraagje

<< < (3/6) > >>

Wendela:

--- Citaat van: loes op 11 september 2012, 12:14 ---
--- Citaat van: Wendela op 11 september 2012, 12:06 ---
--- Citaat van: loes op 11 september 2012, 12:04 ---
--- Citaat van: Lisa op 11 september 2012, 10:28 ---Volgens mij heb je trouwens ook recht op stufi als je onder de 18 bent. Mijn zusje werd in de zomer voor ze aan haar 2e jaar begon pas 18 en volgens mij kreeg ze in haar eerste jaar al stufi. Maar dat weet ik niet helemaal zeker, ik kan het wel even aan haar vragen als je wilt.

--- Einde van citaat ---

klopt bij HBO en WO heb je vanaf start van de studie recht op een studiebeurs (ook hier pas vanaf oktober).
ik begon op mn 16e met het HBO dus kreeg ook vanaf mijn 16e studiefinanciering.

--- Einde van citaat ---

hmmm, ik ken genoeg mensen die nog 17 waren bij de start van de studie en geen stufi of OV kregen, hoe kan dit dan?

--- Einde van citaat ---

dat was ook bij het hoger onderwijs?


--- Citaat ---Ben je nog geen 18 en begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering.
--- Einde van citaat ---
http://duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/voorwaarden.asp

--- Einde van citaat ---

WO was dit. En 1 oktober is dus niet het begin van je studie

Marianne:
Ik kreeg ook pas stufi en OV vanaf 1 oktober, omdat ik het eerste half jaar nog 17 was.

Lotte:
Ik had het geluk dat ik in juni jarig was en dus per 1 juli stufi en ov kreeg.
Nadeel is dat ik toen al 2 jaar naar het MBO ging die mn ouders dus wel zelf moesten betalen net als de buskaarten (68,80 - 83,90 per maand, werden steeds duurder).

zonne:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga mijn dochter adviseren te blijven bellen (ik mag niet meer voor haar bellen nu ze 18 is, ze mogen mij zonder machtiging geen informatie meer geven  :o). Ik begrijp dat je een lange adem moet hebben. Nou ja, desnoods ga ik haar voorlopig financieel ondersteunen (al kan ik dat dus officieel niet gezien mijn inkomen, ik zorg al ruim 10 jaar volledig alleen voor mijn kinderen, ook financieel, dus veel zal het niet uitmaken). Als ze het dan met terugwerkende kracht krijgt kan ze me later ook nog terugbetalen. Ik vind het wel belachelijk, zeker als je uitwonend bent is het gewoon niet te doen zonder aanvullende beurs. En dan heeft mijn dochter naast haar studie ook nog werk, terwijl haar studiebegeleider heeft aangegeven dat zeker in het eerst jaar werken naast je studie eigenlijk niet haalbaar is. Ze werkt nu 4 uur op de zondag en 1 uur na hele dag school, op de maandag. kan eventueel daarnaast nog extra uren werken, maar komt dan wel in de knoop met haar schoolwerk.

zonne:
@Loes: bedankt voor de tip, zal deze tip doorspelen naar mijn dochter. Zij zit op Hogeschool Utrecht.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie