Knieklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Knieklachten  (gelezen 88724 keer)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #240 Gepost op: 20 november 2012, 15:10 »
Ik vroeg me af of er mensen hier nog nuttige tips voor me hebben. :)

Afgelopen donderdag ben ik naar werkgroep geweest en heb zelf auto gereden. De terugweg enorm veel file, dus er 5 keer zo lang over gedaan als normaal.
Nu is file rijden best intensief, vooral voor m'n knie. (Ik rijd in een automaat, dus hoef gelukkig niet te schakelen met m'n arm). In het weekend veel last gehad van rug, schouders en rechterknie dus.
Ik heb vooral goed rust genomen en dat hielp een stuk. Rug en schouder doen het weer prima, maar knie geeft nog veel meer last dan normaal als ik loop. Donderdag wil ik wel heel graag weer rijden; mijn ouders hebben maandag al gereden maar dat wil ik niet te vaak.
Dus heeft iemand nog een idee wat ik behalve rustig aan doen kan doen zodat mijn knie dat donderdag weer aankan?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #241 Gepost op: 20 november 2012, 15:16 »
Is je knie dik en/of warm? Dan zou je misschien kunnen koelen

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Knieklachten
« Reactie #242 Gepost op: 21 november 2012, 09:11 »
Wat rachel zegt al. En misschien toch heel voorzichtig wel beweging in die knie blijven houden ....aangezien niet bewegen ook niet veel goeds zal doen.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #243 Gepost op: 21 november 2012, 11:11 »
Mijn knie wordt voor mijn gevoel steeds instabieler, ik zak erdoor heen, hij zwikt alle kanten op, ik loop langzaam maar zeker steeds iets slechter. Ik oefen me suf, nou ja dat is een beetje overdreven maar ik doe mijn best met oefeningen en trainen maar het lijkt niet te helpen, nou ja volgens de fysio zorgt het trainen dat het minder snel achteruit gaat, dat is natuurlijk ook goed.
Ik weet niet wat ik ermee moet. Soms en dat bedoel ik echt niet lullig of onaardig maar soms zou ik willen dat ik een tijdje gewoon niet hoefde te lopen, dat de boel tot rust kan komen en niet constant overbelast is.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #244 Gepost op: 21 november 2012, 15:22 »
Misschien is je knie wel enorm overbelast en is rust ook wel de oplossing.. Ik geloof dat het je al vaker is aangeraden eens te kijken naar een metalen brace zo'n stallage ding(ik weet even geen beter woord) misschien is dat toch een idee?

Edit: berichtje even afgemaakt ik zag dat ik midden in een zin al was gestopt.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2012, 19:05 door Rachel »

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #245 Gepost op: 21 november 2012, 17:38 »
O ik had het er allemaal al een keer opgezet, sorry, ik was er niet helemaal bij :bloos:
Maar bedankt voor je reactie
« Laatst bewerkt op: 22 november 2012, 06:49 door anoesjka »

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #246 Gepost op: 25 november 2012, 10:12 »
Volgens de reumatoloog zijn mijn knieën dus 'te stabiel' om klachten te kunnen geven, maar vandaag voor de zoveelste keer wakker geworden met een 2x zo dikke knie. Rood, warm...
Maar even een paar foto's van gemaakt. Want je zult net zien dat als ik weer bij de arts ben, er niks aan de hand is met die knieën van mij ;)
Soms ben ik blij dat ik niets voel in mijn benen. Het ziet er behoorlijk pijnlijk uit...

Offline jassie-d

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #247 Gepost op: 6 december 2012, 20:04 »
Ik heb de uitslag van de MRI gekregen gelukkig is het goed nieuws. Waarschijnlijk is mijn capsel beschadigd en heb ik er daar zo'n last van. Nu moet ik mijn been veel trainen.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #248 Gepost op: 6 december 2012, 20:13 »
Ik heb de uitslag van de MRI gekregen gelukkig is het goed nieuws. Waarschijnlijk is mijn capsel beschadigd en heb ik er daar zo'n last van. Nu moet ik mijn been veel trainen.

Mooi dat dat goed nieuws is dan! Kan het kapsel zich weer herstellen met trainen dan? Wat moet je precies trainen?

Offline jassie-d

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #249 Gepost op: 6 december 2012, 20:45 »
Ja dat hersteld zich weer. Iig dat zegt mijn orthopeed. Dat weet ik nog niet. Moet ik nog overleggen met mijn fysiotherapeut

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #250 Gepost op: 6 december 2012, 20:51 »
Mooi dat het zich kan herstellen!

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #251 Gepost op: 30 januari 2013, 11:12 »
Mijn linkerknie gaat nu ook steeds vaker pijn doen, daar maak ik me best zorgen over, wat als die ook steeds instabieler wordt dan heb ik straks twee instabiele knieen en dan.... Tot nu toe helpt trainen ook niet erg, tenminste mijn knieen worden er niet beter door, maar ook niet slechter en dat is ook goed natuurlijk maar toch

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #252 Gepost op: 8 februari 2013, 17:34 »
Hoe gaat het nu met je knie anoes?

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #253 Gepost op: 8 februari 2013, 20:12 »
Het blijft een beetje hetzelfde,m'n heup gaat ook steeds meer mee doen, ik moet nu een tijdje met een kruk lopen om te kijken of dat wat helpt, vanmiddag voor het eerst een rondje mee gelopen het leek wel wat te helpen dus hopelijk blijft dat zo. Al zit ik er niet eht op te wachten om met een kruk te lopen maar goed als het helpt dan moet het maar.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Knieklachten
« Reactie #254 Gepost op: 8 februari 2013, 21:32 »
Ja even echt goed rust geven kan best helpen om eruit te komen. Ik hoop voor je dat het gaat werken!!!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal