Forum > HMS/EDS algemeen

hms en fibromyalgie

<< < (2/10) > >>

simone:
Ik zit nu op de 900mg gabapentine en 300mg zaldiar. Ik kan nu wel weer redelijk (normaal) de dag doorkomen en heb mijn rolstoel al een tijdje niet gebruikt.Er blijven alleen wel momenten dat de pijn er dwars door heen komt.

Wendela:
Maar Simone, ik ga even de advocaat van de duivel spelen hoor, denk je niet dat je jezelf nu overbelast? Je gebruikt erg veel pijnstilling en je zegt nu weer normaal de dag door te kunnen komen. Maar de pijn komt toch nog door de pijnstilling heen.... Ik heb zelf een tijd op 8 pillen Zaldiar per dag gezeten en weet uit ervaring dat je erg over je grenzen heen kan gaan als je op zoveel pijnstilling zit. Ik (de fysiotherapeut die ik toen had) heb in die tijd mijn heupen finaal verknald waardoor ik nu in een rolstoel zit. De pijn kwam bij mij ook door de pijnstillers heen. Geen wonder ook! Ik deed VEEL te veel! Allerlei subluxaties voelde ik gewoon amper!
Daarnaast kan het zo zijn dat je van Zaldiar steeds hogere doseringen nodig hebt om dezelfde mate van pijnstilling nodig hebt. Niet per se omdat de pijn erger wordt, maar ook doordat je er aan went.

Dus, denk je niet dat je gewoon veel te veel doet op dit moment? Die pijn is er niet voor niks...

simone:
Hai wendela
Je hebt waarschijnlijk groot gelijk.
Maar ik ben eigen baas en kan me dus helaas niet ziek melden ja het kan wel maar dan is er geen inkomen.
Daarbij moet ik regelmatig met mijn man naar het ziekenhuis wat ook best vermoeiend is maar wat ik wel wil blijven doen.
Ik heb wel een paar maanden geleden mijn klantenbestand gehalveerd wat echt een heftige beslissing was.
Maar je hebt gelijk ik moet meer hulp accepteren(heb daar nogal moeite mee)
Wel vreemd he dat de reumatoloog zegt het is onnodig om pijn te hebben en gewoon elke keer hoger voor schrijft.
Thanks voor je reactie
gr simone
 

Wendela:
Gelukkig zie je het in, maar ik snap dat het moeilijk voor je is hoor! Knap van je dat je de beslissing om je klantenbestand te halveren hebt kunnen maken zeg.
Sterkte ermee, hopelijk kan je een oplossing vinden waarbij je minder overbelast.

edith:
Bij EDs komt secundaire fibro vaak voor.Ik heb het ook.Ik ben zelf ook jaren over m'n grenzen gegaan,omdat ik bleef werken,moeder zijn en huishouden doen.En ik slikte steeds meer pijnstilling(ik heb een ha die morfine de ideale pijnstiller vindt,die kun je onbeperkt verhogen)Tot de koek letterlijk op was(zie mijn verhaal in voorsteltopic).Dus ik kan alleen maar zeggen,please als het enigzins kan,luister dan naar de signalen van je lijf.
 :knuf:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie