Forum > HMS/EDS algemeen

Fysiotherapie

<< < (2/37) > >>

Marielle:

--- Citaat van: Amanda op 17 mei 2011, 15:34 ---dus het zou betekenen dat je de eerste 13 behandelingen zelf moet betalen?

--- Einde van citaat ---
Eerste 12, zoals Nih ook al zegt, behalve als je aanvullend verzekerd bent, dan vallen die (geheel of gedeeltelijk) onder de aanvullende verzekering.

@Nih: het hangt echt van de specifieke therapeut af. De meesten zijn totaal niet gewend aan zulke losse gewrichten. Mijn vorige fysio was ook manueel therapeut, en heeft ooit geprobeerd mijn ribben terug te zetten, maar kreeg dat op zijn gewone manier niet voor elkaar omdat hij geen grip kreeg. Je nek is best eng, waarschuw je therapeut om vooral heel weinig kracht te zetten en laat hem eventueel eerst aan wat andere gewrichten voelen.

Lientje:
ik had van de revalidatie arts een verwijzing gekregen voor de fysio tijd geleden al.
vezekering keurt hem af.
terwijl kg zegt dat ik eds heb en reva arts zet er op dat ik hypermobiel ben.

nu heb ik een verwijzing van de orthopeed gekregen voor eds.
dus ben benieuwd of het nu wel goed gaat komen.
wat een geregel  soms zeg.

Marielle:
In 2012 wordt fysiotherapie (volgens de laatste plannen van VWS) bij chronische indicaties niet meer vergoed vanaf de 13e behandeling, maar pas vanaf de 21e (eerste 20 behandelingen voor eigen rekening).

Nihlaeth:
O.o dat meen je niet...
Dat betekent dat je zelf eerst minstens 21x27.50 neer moet leggen voordat je vergoeding krijgt... Dat is freaking meer dan 500 euro...  :o
Dat is toch geen doen?

rozemarijn:
Klopt, maar het gaat er wel naartoe dat je voortaan 20 behandelingen zelf moet betalen.. Handig he...hmpf

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie