Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 87838 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #195 Gepost op: 13 september 2014, 22:16 »
Ik heb nu een half harde maar onlangs een harde geprobeerd.

Als je een harde zoek... deze vond ik heel fijn zitten. Is goed in te stellen.

http://www.ossur.nl/Injury-Solutions/Wervelkolom/Miami-J-Cervical-Collar

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #196 Gepost op: 14 september 2014, 01:55 »
Die heb ik in twee maten zelfs :p Ze zijn te kort, en te breed voor mij, en de sluiting is vervelend. De orthopedisch instrumentenmaker had een extra stuk klitteband er op gezet voor me, omdat hij niet meer vast kon als ik hem strak genoeg deed.

Ik heb ze heel lang gebruikt, maar uiteindelijk is mijn nek voor de grootste zelfs te lang, en geven ze niet genoeg steun. Ook zijn de verstelknopjes voor de hoogte in no time lam, en blijft de voering loslaten als je hem een tijdje hebt, waardoor ik open wonden over hield aan het scherpe plastic.

Als je ze hem een korte tijd nodig hebt, en het geeft genoeg steun, is het een prima kraag. Maar voor dagelijks gebruik zou ik hem niet aanraden.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #197 Gepost op: 14 september 2014, 13:40 »
Ik gebruik een zachte nekkraag in de auto en als ik weet dat lang moet zitten. Het helpt mij wel om de koppijn vanuit mijn nek te voorkomen

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #198 Gepost op: 14 september 2014, 17:49 »
Oh hm.. dat klinkt minder positief bij langer gebruik dus. Ik heb zelf een normale nek lengte wel een heel smalle, ik heb het kindermaatje geprobeerd die was zelfs nog wat groot qua breedte.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #199 Gepost op: 14 september 2014, 19:09 »
Ik heb die Miami J bij Nih geprobeerd. Mooi ding hoor, maar niet ideaal voor mij, hij zat gewoon echt niet lekker (zeker niet in vergelijking met die andere).

Direct een harde is wel meteen een grote stap. Wat voor half harde heb jij Rachel?

Naam gewijzigd ivm privacy
« Laatst bewerkt op: 19 september 2014, 12:48 door Rachel »

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #200 Gepost op: 18 september 2014, 15:46 »
Dat ligt er aan waar je hem voor gebruikt, Marielle.

Voor bewegingsbeperking kan een zachte prima werken, al is jouw maat daarvoor lastig. Omdat hij meeveert (schuim/zacht) kan je wel nog redelijk bewegen, maar remt hij met de extremere bewegingen. Als hij goed past kan hij ook lichtjes wat gewicht wegtillen, maar niet teel.

Als je het gewicht van je hoofd op je nek wil verminderen, of wat beter fixeren zal je ofwel aan zo'n tractie kraag moeten (die niet paste), ofwel een goede harde.

Het eerst een zachte proberen wordt meestal gedaan omdat je minder risico  hebt op spierverval daarmee, plus dat de maat minder belangrijk is. Maar als je hem alleen gebruikt op de momenten dat je veel pijn hebt... Ik zie je hem eerder te weinig gebruiken dan te veel, Marielle.

Ik zou af gaan op wat het beste zit. Die cyberspine heb je omgelaten omdat hij zo goed zat, en rust gaf aan je nek. Als het werkt... Waarom niet?
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #201 Gepost op: 19 september 2014, 12:51 »
http://www.podobrace.nl/shop/braces/nekbrace/product/push-med-nekbrace

Ik heb deze, overigens is hij hier wel prijzig. Ze zijn ook wat goedkoper te krijgen weet alleen niet of hij de juiste lengte heeft als jij zo'n lange nek hebt.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #202 Gepost op: 22 september 2014, 20:06 »
Bedankt voor de tips dames! Ik schuif de beslissing nog even voor me uit, hoop eigenlijk dat het binnenkort niet meer nodig is (al hou ik dan misschien mezelf voor de gek, heb hier al jaren last van).

Nih, ik denk dat je gelijk hebt dat ik niet bang hoef te zijn voor spierverval, ik ben niet van plan om hem vaak te gebruiken.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #203 Gepost op: 22 september 2014, 20:40 »
Ik heb een zachte nekkraag..vooral als ik lang rechtop zit... En die helpt me voldoende

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #204 Gepost op: 23 september 2014, 19:29 »
Ik heb ook een zachte maar ik vind het nog steeds niet fijn. Kan er maar niet aan wennen

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #205 Gepost op: 23 september 2014, 19:41 »
Ik heb mijn moeder (dokter D ;-) ) ook om advies gevraagd, en die is wel heel duidelijk

Citaat
Wacht niet te lang met de aanschaf van de nekkraag: voor je nekklachten door EDS is het in ieder geval fijn

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #206 Gepost op: 23 september 2014, 20:06 »
Wijze moeder

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #207 Gepost op: 23 september 2014, 20:55 »
Nou, das een goed advies :)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #208 Gepost op: 29 september 2014, 20:42 »
Ik heb het laatste half jaar ongeveer eens per 2 maanden dat mijn nek aan één kant helemaal vast gaat zitten. Vaak is dat de linker kant (volgens mij elke keer). Ik kan dan mijn hoofd alleen maar schuin naar rechts houden, niet recht op mijn romp. En mijn kin trekt automatisch juist naar links, door de strakks spieren. Naar links kijken doet enorm pijn (heel onhandig in het verkeer..) en bepaalde bewegingen kan ik dan niet meer maken.
Afgelopen keren was ik steeds niet in gelegenheid om een fysio te zoeken. Dit keer wel.
Hij zegt dat er dan een facet gewrichtje geblokkeerd zit, waardoor de  wervel in een gekantelde postitie vast blijft staan. Hij heeft het geprobeerd op te heffen maar ik denk niet dat het is gelukt. Hij raad af om het steeds te laten kraken bij een chiropractor als dit gebeurt, aangezien het nu eens per 2 maanden gebeurd en vanzelf weer over gaat. Kraken wordt vaak afgeraden bij EDS.
Wie herkent dit en wat doen jullie nu?

Ik probeer rust te houden, maar wel voorzichtig te blijven bewegen mijn mijn hoofd omdat het anders steeds strakker komt te staan. Dit raadde de fysio ook aan. Ook neem ik dan extra pijstilling want het doet enorm veel pijn en ik heb vaak uitstraling. Mijn linker arm krijg ik ook vaak zowat niet omhoog.
Ik leg veel warmte op de spieren en ik laat mijn vriend masseren (ghehe). Ik probeer ook regelmatig de "goede knak" te vinden. Maar dat is lastig.. Ik voel wel dat het moet knakken zegmaar, maar het lukt niet omdat het te veel pijn doet om mijn hoofd in die positie te bewegen. Als het eenmaal geknakt is, is het binnen een paar dagen over.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #209 Gepost op: 30 september 2014, 08:56 »
Ik heb regelmatig hetzelfde, bij mij wisselt het aan beide kanten. Mijn fysiotherapeut kan het wel altijd terug krijgen, maar misschien scheelt het ook dat ik al sinds mijn geboorte bij hem kom. Hij kent mijn lichaam dus heel goed. Daarnaast is hij geen gewone manueel therapeut, maar therapeut humane bewegingsfunctionaliteit. Het is net een andere manier van behandelen, minder heftig dan bijvoorbeeld kraken. Ik zou het inderdaad niet laten kraken, tenzij de pijn echt niet meer te houden is. Op een gegeven moment moet je toch iets!

Is je huidige fysio je vaste fysio? Anders kun je altijd nog voor een afspraak naar een ander gaan, misschien lukt die persoon het wel.

Ik heb de laatste maanden ook steeds meer last van mijn nek. Afgelopen vrijdag een intake gehad op de revalidatie in het Isala en daar vinden ze toch dat er verder naar gekeken moet worden. Het lijkt een probleem met de belastbaarheid, maar ik heb voornamelijk pijn bij de wervels en niet zo zeer in de spieren. De reva was verbaasd dat ik nog nooit een nekfoto heb gehad, maar ik heb al van kleins af aan nekklachten, dus dan denk je daar ook niet zo aan. Ik word doorgestuurd naar de Vogellanden omdat er nog veel meer speelt en daar gaan ze goed kijken wat er aan de hand is en hoe het verbeterd kan worden. Ik wil zelf niet zomaar een nekkraag of iets dergelijks aanschaffen, dus moet nog maar even wachten op mijn oproep.


 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal