UWV- uitkeringen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: UWV- uitkeringen  (gelezen 55429 keer)

Offline Tjaatje80

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #90 Gepost op: 24 februari 2012, 13:42 »
wendela: dat ga ik ook zeker doen.................
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:10 door Wendela »

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #91 Gepost op: 29 februari 2012, 18:03 »
Nou, mijn stage bleek zelfs 375 euro stagevergoeding te krijgen. Ik zou er dan 90 euro op vooruit gaan. Ik heb er maar een telefoontje aan gewaagd en ik krijg nu 175 in de maand. Dus ik word niet gekort dan. En ik krijg zelfs km-vergoeding en eventueel woon-werkverkeer vergoeding.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #92 Gepost op: 29 februari 2012, 18:12 »
Beter!!!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #93 Gepost op: 2 maart 2012, 12:53 »
Uwv heeft teruggebeld over mijn wajong. Hij wordt alsnog omgezet van studerend naar niet studerend en februari wordt volgende maand verrekend ;D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #94 Gepost op: 2 maart 2012, 13:44 »
Wat fijn! Dat wordt een lekker gevulde rekening volgende maand!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #95 Gepost op: 2 maart 2012, 15:15 »
Ja... ik krijg een aanvulling uit de wajong niet volledig maar het scheelt toch weer een paar honderd euro die ik toch erg goed kan gebruiken :D

Lotte

  • Gast
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #96 Gepost op: 28 augustus 2012, 17:33 »
Heb je MEE al eens gebeld? Die hebben mij toen geholpen met alles rondom wajong.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #97 Gepost op: 28 augustus 2012, 23:41 »
Wat betreft de wa jong je kan het altijd proberen niet geschoten is altijd mis.  Tip zorg dat je artsen doen aan een goede verslag legging!

Myrthe

  • Gast
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #98 Gepost op: 29 augustus 2012, 08:50 »
Ik zou ook zeker proberen je WaJong aan te vragen.Je kunt het altijd proberen :)

Myrthe

  • Gast
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #99 Gepost op: 29 augustus 2012, 10:07 »
Stichting MEE kan je inderdaad meehelpen bij je aanvraag, je kunt het ook alleen doen.
EDS word meestal inderdaad ernstiger gezien dan HMS.

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #100 Gepost op: 29 augustus 2012, 10:42 »
Ik zit er ook aan te denken om wajong aan te vragen. Was ook een tip van mijn revalidatie arts.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #101 Gepost op: 29 augustus 2012, 15:39 »
Ik heb een volledige Wajong toegekend gekregen toen ik 18 was en ik had toen alleen de diagnose HMS op papier staan. Maar hoe de arts die mij keurde daar over denkt, zegt natuurlijk niks over de visie van de andere UWV artsen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #102 Gepost op: 29 augustus 2012, 17:52 »
Bij mijn wajong aanvraag had ik ook de diagnose hms en ik kwam bij een arts die er zelf in zijn rapport van maakte hypermobiliteitssyndroom op basis van het ehlers danlos syndroom. Het is ook afhankelijk van de arts die je keurt.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #103 Gepost op: 29 augustus 2012, 22:44 »
Ik had helemaal nog geen diagnose maar ben na een bezwaarschrift wel 100% afgekeurd (dus een wajong gekregen).

De eerste arts die ik tegenkwam vond dat ik prima moest kunnen worden, de tweede keurde me puur functioneel gezien 100% af, ik hoefde niet eens meer langs de arbeidsdeskundige. Het ligt er dus heel erg aan wie je tegen komt.
Collective madness is called sanity

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: UWV- uitkeringen
« Reactie #104 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:37 »
Pfft. Ik denk dat ik met de uitkomsten van mijn revalidatie toch maar moet proberen om een Wajong uitkering te krijgen. Alleen ik heb helemaal geen zin om dat aan te gaan vragen, is zo'n gedoe meestal. En ik houd er ook niet zo van om te moeten verdedigen of uitleggen dat ik minder kan.  :/

Ik ben al wel even 18, hoop in januari 19 te worden. Weten jullie of dat een probleem is? Normaal gesproken moet je het voor je 18e aanvragen; maar voor mij is pas in deze revalidatieperiode duidelijk geworden hoe blijvend de functiebeperking is.

Toen ik trouwens voor iets anders bij het UWV was, zei een arts (die zelf niet over Wajong gaat) dat ik er niet voor in aanmerking zou kunnen komen als ik normaal kon studeren. Volgens de informatie die ik lees kan dat toch niet kloppen? Sowieso kan ik voorlopig maar 1 vak volgen in plaats van 2, dus helemaal normaal studeren vind ik het niet. En daarnaast kan ik niet werken, dus zou volgens mij een aanvullende uitkering niet buiten de regels zijn...
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2012, 16:39 door Corine »

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal