Menstruatie en anticonceptie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Menstruatie en anticonceptie  (gelezen 59170 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #60 Gepost op: 20 januari 2012, 12:07 »
Klopt vriendinnetje van mij heeft een litteken over de hele binnenkant vn d'r arm door de zoektocht naar het ding. Moet ik er wel bij vertellen dat zij één van de eerste was die het ding liet plaatsen dus dat is jaren geleden.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #61 Gepost op: 20 januari 2012, 12:19 »
Ow dat klinkt wel eng! Maar mijn huisarts doet het niet zelf een andere huisarts in hetzelfde gebouw wel. Die heeft er speciale trainningen voor gevolgd. Prikpil wil ik liever niet aangezien je er behoorlijk van kunt aankomen en ik al zo hard bezig ben dat te vermijden en nog af te vallen.. En dat mirena spiraaltje hmm blijft een twijfel (a)

Amanda

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #62 Gepost op: 20 januari 2012, 12:22 »
En ze (implanon) moeten eruit gesneden worden, en wondherstel bij EDS is niet altijd lekker (hechtingen die kunnen uitscheuren, wonden die niet snel en goed willen helen, lelijke littekens etc)

Mirena voel je in principe niet zitten, maar het inbrengen kan even vervelend zijn.


Ik heb mijn opties even op een rijtje gezet:
-anticonceptiepil --> valt af i.v.m. misselijkheid en vaak menstrueren ondanks doorslikken
-prikpil --> valt af i.v.m. lang doorwerken
-mirena --> valt af aangezien het alleen in de baarmoeder werkt en niet daarbuiten
-progestageen --> enige optie, maar kans op weer veel aankomen + is niet geheel betrouwbaar als anticonceptie.

Dus ik denk dat ik weer aan de orgametril of provera (progestageen) moet.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #63 Gepost op: 20 januari 2012, 19:09 »
He jakkes, orgametril is best heavy.
Maar toen ik mee was naar die endo-avond had S. het erover dat de mirena alleen idd niet werkt, maar wel icm een pil ofzo? Of is dat in jouw geval niet mogelijk?

En het inbrengen van een Mirena kan idd een beetje vervelend voelen, iedereen ervaart dat ook verschillend. Maar verder voel je hem niet zitten en merk je verder niets van dat ding. Ja een ding merk je, dat je niet, of nauwelijks meer menstrueert ;) voordeeltje


Naam van de arts verwijderd. Amanda
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2012, 19:38 door Amanda »

Amanda

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #64 Gepost op: 20 januari 2012, 19:36 »
Lucrin is vele malen heftiger dan orgametril  8) Ik heb al eerder een periode orgametril gebruikt, maar ik kreeg steeds bloedingen en mijn baarmoederslijmvlies bleef groeien.

Dr. S. had het over mirena i.c.m. anticonceptiepil, dus dat is geen optie  8).


Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #65 Gepost op: 23 januari 2012, 13:31 »
I.v.m. een vraag over brandend maagzuur en niet over menstruatie etc. heb ik de reactie van Elize verplaatst naar HMS/EDS klachten, onder het subtopic overige interne klachten. Roos.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #66 Gepost op: 12 augustus 2012, 21:37 »
Herkent iemand het dat je menstruatie opeens dagen langer duurt dan normaal en dat je veel meer vloeit, maar dan zonder de vervelende krampen die je normaal gesproken altijd hebt? Ik vind het maar raar... En heel onhandig, ik blijf maar naar de wc gaan en toch een paar keer te laat zijn en doorlekken. En 's nachts is het ook reuze onhandig, dat is dus al een paar keer mis gegaan...

Martinuzje

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #67 Gepost op: 12 augustus 2012, 21:38 »
Hmmz nee, dat herken ik niet marianne... Wel dat het te laat begint en dat het dan wat heftiger is (met extra buikkrampen dan weer). Maar wat jij beschrijft ken ik niet. Misschien eens met de huisarts overleggen?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #68 Gepost op: 12 augustus 2012, 21:42 »
Ik kijk het nog even aan, misschien is het morgen wel voorbij. Maar ik dacht afgelopen week al twee keer dat het 'voorbij' was en een dag later brak het weer los zeg maar. Sinds gisteren is mijn stopweek voorbij, dus ik hoop dat de hormonen snel hun werk gaan doen ;).

Aline

  • Gast
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #69 Gepost op: 13 augustus 2012, 00:32 »
Ik herken het alleen met vreselijke krampen en bloed van 2 kanten. Maar aan mij heb je niks :p

Is dit de eerste x dat je het zo hebt?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #70 Gepost op: 13 augustus 2012, 07:14 »
Ja, eerste keer. En vannacht ging het weer vrolijk verder, dus ik was blij dat ik dubbele voorzorgsmaatregelen had genomen. Maar ik heb dus helemaal geen kramp of zo, zo gek!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #71 Gepost op: 13 augustus 2012, 10:47 »
Ik zou toch even een arts contacten als het aan blijft houden.

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #72 Gepost op: 13 augustus 2012, 17:33 »
Ik sluit me aan bij Rika, ik zou het even goed in de gaten houden.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #73 Gepost op: 15 augustus 2012, 14:38 »
Het wordt duidelijk minder, hopelijk is vandaag écht de laatste dag (dacht ik vorige week woensdag ook al, oeps).
Ik wil over een paar weken stoppen met de pil. Ik denk dat nu ik zoveel gezonder leef, mijn lichaam meer in balans is. Als het goed is ook mijn hormonen, het dieet heet niet voor niets het Hormoonbalans dieet. Dus ik ben heel benieuwd hoe mijn lijf zich gaat gedragen als ik de pil niet meer slik. Ik ben ermee begonnen vanwege veel pijn tijdens de menstruatie, maar ben benieuwd of dat nu nog steeds zo zal zijn. En aangezien ik op dit moment toch single ben, maar ik me ook geen zorgen over zwanger worden ;). Nu dus gewoon eens stoppen met al die hormonen die ik in mijn lijf stop! Dat kan nooit gezond zijn vele jaren lang..

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Menstruatie en anticonceptie
« Reactie #74 Gepost op: 15 augustus 2012, 15:28 »
Dat laatste herken ik wel, maar vooral vlak voor mijn menstruatie. Dan lijkt de boel wat losser te zitten.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal