Darmklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Darmklachten  (gelezen 93371 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #165 Gepost op: 15 augustus 2013, 11:02 »
Vanmorgen met mijn kleine meid bij de kinderarts geweest.  Ze raad aan om een afspraak te maken met de kinderbekkenbodemfysiotherapeut zodat die met Joëlla aan de techniek kan werken.  Heeft er iemand hier ervaring mee.Ik ben erg benieuwd wat we er van kunnen verwachten. ....


Daarbij moet ik 3 op één volgende dagen een foto maken van Joëlla d'r ontlasting en die mailen want ze wil zien hoe het er uit ziet dus dat moet ik zien te organiseren. Want bij II ns in de wc valt het direct in het water en ik denk dat ze te groot is voor het potje.

Myrthe

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #166 Gepost op: 15 augustus 2013, 12:18 »
pfoeh, uitleggen dat als ze moet poepen ze op het potje moet voor 1 keer omdat de dokters dat willen?

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #167 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:17 »
Ze word zondag al zes Myrthe dus het uitleggen waarom ze op het potje moet zal het probleem niet zijn. Ik denk alleen dat ze dubbel gevouwen zal zitten met dr knieën tot dr oren. Maa er ik had al bedacht dat als het niet lukt ik dan een po ga huilen bij de vergro winkel en die dan tussen wcbril en pot klemmen of zo....

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #168 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:19 »
Kun je niet een bakje of desnoods een emmer in de wc zetten? Of het potje in de wc?

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #169 Gepost op: 15 augustus 2013, 14:28 »
Ja zoiets zal het wel worden Maaike het is geen heel vervelend iets om te doen maar toch zal ik blij zijn als het achter de rug is

Myrthe

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #170 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:32 »
Ze word zondag al zes Myrthe dus het uitleggen waarom ze op het potje moet zal het probleem niet zijn. Ik denk alleen dat ze dubbel gevouwen zal zitten met dr knieën tot dr oren. Maa er ik had al bedacht dat als het niet lukt ik dan een po ga huilen bij de vergro winkel en die dan tussen wcbril en pot klemmen of zo....

Oh, vandaar.. Ik zag het probleem al niet heel erg  :AA:
dan idd wat maaike voorstelde, een dubbelgevouwen kind is ook niet ideaal..

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #171 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:35 »
En het potje op de klep van de wc zetten. Kan dat dan niet?

Aline

  • Gast
Re: Darmklachten
« Reactie #172 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:51 »
Een bakje in het toilet zetten. Bakje moet uiteraard groter zijn dan het gat waar de ontlasting in gaat. Valt de ontlasting niet in het bakje (ze zal wel vrij voor op het toilet zitten en niet in het water plonsen), dan valt het alsnog op het droge gedeelte om een foto te maken. Kan eventueel ook met een deksel die het gat bedekt  :)

Offline Be happy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #173 Gepost op: 3 september 2013, 23:55 »
Las in het begin een stukje over movicolon. Dat het vies is weet iedereen. Hoor verschillende optie voor door door het drinken. Zelf doe ik het door het toetje of door de thee en dan geen suiker erdoor. Dan is het prima weg te krijgen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #174 Gepost op: 5 september 2013, 15:54 »
Hallo dames,

Ik heb jullie advies nodig voor m'n dochter.  Zij heeft heel veel moeite met poepen. Haar ontlasting is mooi soepel (eerder te zacht dan hard) maar toch heeft ze veel moeite om het er uit te krijgen. Je hoort haar persen als jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel. M'n huisarts heeft forlax gegeven maar de ontlasting is al zacht is forlax dan wel het juiste middel?
Wat je schrijft over je dochter is ook precies mijn probleem. Ik ben nu doorverwezen naar het VU om te kijken wat er aan de hand is. Dus helaas nog steeds geen oplossing daarvoor. Ik heb ook Forlax, maar dat helpt niet om het er makkelijker uit te krijgen, helaas.
Afgelopen dinsdag ben ik naar de MDL-arts in het VU geweest. En bij mij is het een out-let probleem. Mijn sluitspier wil niet ontspannen. Bij mij hoopt daardoor de ontlasting op doordat de endeldarm erg rekbaar is. Hierdoor kan de ontlasting toch nog iets te ver indikken. Ook krijg ik doordat de darm zo rekbaar is erg laat het signaal dat er ontlasting zit die er uit moet.
De arts had helaas maar weinig opties: bekkenbodem fysio, spoelen/klysma (werkt niet bij mij, moet ik nog hard persen om het eruit te krijgen) of een stoma. En dat laatste is is niet fijn als je nog zo jong bent als je dochter. Wel is het belangrijk om de ontlasting niet te ver in te laten dikken. Dan kost het nog veel meer moeite om het eruit te krijgen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #175 Gepost op: 5 september 2013, 21:43 »
Je kunt ook nog zelf toucheren... En een out-let probleem kan heel goed verholpen worden met bekkenbodem fysiotherapie. Dat is natuurlijk altijd het proberen waard.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #176 Gepost op: 5 september 2013, 22:49 »
Ik heb al zo vaak bbfysio gehad dat dat niet meer haalbaar is bij mij helaas. Denk dat ik al 5 keer daar eerst heen gestuurd ben door de ha, uroloog en een andere mdl-arts. Dus ik heb helaas dikke pech.

@Rozemarijn: Toucheren is geen optie bij mij. Dit wist je ook doordat ik dit al op het persoonlijke deel geschreven had een paar maanden geleden.
« Laatst bewerkt op: 5 september 2013, 23:18 door Nigelle »

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Darmklachten
« Reactie #177 Gepost op: 6 september 2013, 08:11 »
Die optie had ik ook niet voor jou genoemd hoor Nigelle. Ik weet dat je het niet wilt proberen en dat is jouw keuze. Maar het is absoluut een optie voor andere mensen dus vandaar dat ik het nog wel even noem.


Offline Be happy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #178 Gepost op: 11 september 2013, 19:38 »
Hallo nigelle,

Hoop voor je dat je in de toekomt wel een passende oplossing voor jou komt.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Darmklachten
« Reactie #179 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:10 »
Even een vraagje aan de meiden die pijnstillers gebruiken die obstipatie in de hand werken. Ik neem twee keer per dag een zakje laxtra/movicolon om de boel soepel te houden. Op zich is mijn ontlasting wel soepel, maar mijn lichaam lijkt toch moeite te hebben om het naar buiten te werken. Ik heb dus het idee dat mijn darmen meer moeite hebben met het transport. Weten jullie wat tramadol nu precies doet met je spijsvertering?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal