Heupproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Heupproblemen  (gelezen 74712 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #75 Gepost op: 25 september 2011, 17:11 »
Ik gebruik ook een bekkenband die over mijn heupen zit als het lopen weer eens bagger gaat.
Helpt opzich wel, want ik heb het gevoel dat hij naar buiten schuift, en zo kan dat dus niet.

liezenogwat

  • Gast
Re: Heupproblemen
« Reactie #76 Gepost op: 25 september 2011, 21:50 »
Ik heb vooral op dagen als ik al moe ben oid dat ik gelijk wiebelende heupen heb. er zijn al veel mensen geweest die een bekkenband hebben aangeraden maar tot nu toe heb ik dat afgehouden, waren ook geen artsen of therapeuten oid die dat zeiden, het gevaar is nl dat je spieren lui worden en zo verslappen en dat krijg je, helaas, niet snel meer goed.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #77 Gepost op: 26 september 2011, 09:49 »
Klopt, maar dat gebeurd enkel als je de bekkenband te lang achtereen gebruikt. Als je de band enkel gebruikt op slechte dagen en zo juist in beweging blijft, is luie spieren etc. niet aan de orde.

Bij verantwoord gebruik kan het heel zinvol zijn een bekkenband te gebruiken!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #78 Gepost op: 26 september 2011, 10:03 »
Ik wilde het ook niet, maar mijn fysio raadde het me aan op slechte dagen
Want als ik door loop, terwijl ik zo slecht loop ga ik alleen maar achteruit.
Maar t verschilt natuurlijk per persoon wat het beste is

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #79 Gepost op: 26 september 2011, 10:51 »
Gister (na veel gelopen te hebben) kreeg ik ineens een steek in mijn heup en kon ik moeizamer lopen. Het voelde alsof mijn heup 'blokkeerde'. De bewegingsuitslag was een stuk minder ineens. En als ik verder liep dan draaide mijn been naar buiten vanaf een bepaald moment. Ben toen even gestopt en heb even wat bewogen zonder kracht op me been te zetten, toen hoorde ik een knak en een pijnscheut, maar daarna was het wel weer over. Heb het nog niet eerder gehad, maar echt prettig voelde het niet! Gelukkig heb ik er nu geen last meer van.

Martinuzje

  • Gast
Re: Heupproblemen
« Reactie #80 Gepost op: 26 september 2011, 10:53 »
Vanochtend toen ik richting school wandelde, schoot het bij mij ook weer in mijn heup, met uitstraling vanuit de lies.. Nu trekt het mijn hele been weer door... En geen rare stap ofzo gemaakt... :S

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #81 Gepost op: 26 september 2011, 14:03 »
misschien heeft er een zenuw knel gezeten martinuzje.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #82 Gepost op: 26 september 2011, 15:41 »
Vorige week heb ik een lange aanval gehad waardoor de ambulance gebeld was. Een van die ambulance-mannetjes had mijn moeder aan de telefoon en vertelde dat mijn schouder uit de kom was (dat is normaal) en dat hij mijn heup er uit en er weer in voelde gaan, dus die heeft hij tijdens de aanval maar tegen gehouden.  :o

Dus toch ....

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #83 Gepost op: 26 september 2011, 21:48 »
@Zwaantje:
Mijn heup subt waarschijnlijk bij het lopen (vonden mijn vorige revadok en verschillende fysio's), ook al zien mijn heupen er op de foto's normaal uit (geen heupdysplasie). Hij knoept bij vrijwel elke stap 2x met een harder en lager geluid dan toen ik nog een gewone snapping hip had. Dat geeft dan pijn, vooral aan de buitenkant, en ik voel 'm vaak schuiven.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #84 Gepost op: 27 september 2011, 08:25 »
Bij mij zagen de foto' s er ook normaal uit, maar ik moest met mijn been helemaal naar buiten en helemaal naar binnen liggen. Er waren geen subs te zien dus zijn conclusie: alleen snapping hip.
Maar ik heb een beetje hetzelfde als jij, ik voel hem twee keer heeel snel achter elkaar knakken bij elke stap, maar je hoort/ziet maar 1 knak..
Ik vind het zo irritant, want toen mijn schouder er vaak uit lag was er ook niks te zien op de foto's, ook niet in allerlei uiterste standen, en dan geloven ze me meteen niet ofzo. Ze geloofden me pas toen ze eindelijk een lux op foto hadden omdat ik naar het ziekenhuis kwam.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Heupproblemen
« Reactie #85 Gepost op: 28 september 2011, 11:23 »
Ik snap je frustratie hierin helemaal zwaantje. Dat had ik dus ook. Pas toen mijn heup inderdaad volledig geluxt op de foto stond, wilden de mensen geloven dat t zo was.....net als met mn schouder.
Ik hoop wel dat er serieuzer naar je klachten gekeken gaat worden, want ik gun het je niet dat t pas gaat gebeuren als je heup idd luxeert

@ marielle: jouw heup knakt echt ..brrr..toen je bij mij was was t ook erg duidelijk te horen...brrr

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #86 Gepost op: 28 september 2011, 16:48 »
Gister (na veel gelopen te hebben) kreeg ik ineens een steek in mijn heup en kon ik moeizamer lopen. Het voelde alsof mijn heup 'blokkeerde'. De bewegingsuitslag was een stuk minder ineens. En als ik verder liep dan draaide mijn been naar buiten vanaf een bepaald moment. Ben toen even gestopt en heb even wat bewogen zonder kracht op me been te zetten, toen hoorde ik een knak en een pijnscheut, maar daarna was het wel weer over. Heb het nog niet eerder gehad, maar echt prettig voelde het niet! Gelukkig heb ik er nu geen last meer van.

Het klinkt alsof er inderdaad iets geblokkeerd werd. Slim van je om rustig je been heen en weer te bewegen en dat zonder kracht te doen. De volgende keer is het denk ik wel goed om niet te lang door te lopen als je zo'n last van je heup hebt. Maar natuurlijk hoop ik dat er geen volgende keer komt!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #87 Gepost op: 29 september 2011, 14:19 »
@Rozemarijn, vervelend dat ze jou ook pas zo laat wilden geloven, want dan is het natuurlijk al veel te laat! K hoop dat ik bij altrecht mijn heup nog een beetje stabiel kan houden want daar lijken ze me wel te geloven

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #88 Gepost op: 29 september 2011, 15:27 »
@ Zwaantje: Altrecht? Daar start ik volgende week donderdag! Zit jij in Zeist of in Den Dolder? Of ben je nog aan het intaken?

Vandaag klaargespeeld om in de rolstoel, waar ik toch behoorlijk klem in zit, een heuplux te krijgen. Au... Hoop echt dat dat tijdens de revalidatie nog beter wordt. Meteen maar even nieuwe pijnstillers gehaald, want dit voelt alsof het voorlopig nog wel even pijn blijft doen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Heupproblemen
« Reactie #89 Gepost op: 29 september 2011, 17:10 »
Ik zit in Zeist, ik ga er 1 x per week naar toe, geen opname dus. Zit er al vanaf ongeveer januari, dus die intake heb ik gelukkig al achter de rug haha! Jij gaat zeker naar Den Dolder?
Grappig dat er een aantal mensen op dit forum naar Altrecht gaat :-)


 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal