Forum > (Rolstoel)sport

Zwemmen en HMS/EDS

(1/32) > >>

rozemarijn:
Hier tips over zwemmen etc

*Inge*:
De afgelopen jaren heb ik niks meer aan sport gedaan en nu we de nieuwe hond hebben, merk ik dat mijn conditie echt heel slecht is! Nu zit ik eraan te denken om misschien te gaan zwemmen, baantjes zwemmen, in het plaatselijke zwembad. Ik weet alleen van enkele jaren geleden dat mijn knieën de schoolslag niet prettig vinden en bij borstcrawl gaan mijn enkels protesteren. Maarja, bij andere sporten gaan weer andere gewrichten protesteren en ik wil toch iets aan sport gaan doen! Misschien ga ik aankomende zondag samen met mijn vriend even een uurtje zwemmen, om te kijken hoe dit gaat. Dan is er tenminste ook iemand bij mij voor als het ineens niet meer gaat. Als het wel goed gaat wil ik 1x per week een uurtje gaan zwemmen.

Hebben jullie misschien tips en trics, zodat ik geen of minder last krijg van mijn knieën en enkels? Bij de schoolslag krijg ik pijn in mijn knieën wanneer ik mijn benen weer sluit. De druk aan de binnenkant van mijn knieën voelt niet prettig. En mijn enkels zijn gewoon te soepel en de spieren te slap, waardoor die alle kanten op gaan wanneer ik "flipper" tijdens de borstcrawl.

Marianne:
Ik heb geen tips voor je knieën. Als het niet gaat, misschien alleen met je armen zwemmen? Maar het zou beter zijn, zowel voor je armen als je benen, als je wel met je benen kunt zwemmen. Lastig hoor...

*Inge*:
Ik zat al te denken om iig in het begin misschien even met een kurk of buis te gaan zwemmen, zodat ik blijf drijven zonder er zelf iets voor de hoeven doen, waardoor ik misschien ook minder kracht hoef te zetten met me benen.

Ilona:
Ik heb hydrotherapie gevolgd, en daar hebben ze mij geleerd om zonder veel kracht te zwemmen. Het nadeel is wel dat je wat meer drijf vermogen moet hebben, daardoor zwemmen wel weer heel horizontaal en erg aan het water oppervlak wat wel weer wennen.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik neit vaak zwem omdat ik er gewoon weg een gruwelijke hekel aan heb!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal
Naar de volledige versie