Rolstoel rugleuningen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rolstoel rugleuningen  (gelezen 27481 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #45 Gepost op: 30 december 2012, 21:54 »
Ik heb ook het middelste contour, Linda. Bevalt erg goed! En de tweede hoogte (van laag naar hoog) volgens mij.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #46 Gepost op: 31 december 2012, 08:42 »
ja die ga ik ook proberen :) ik gebruik de bovenkant van mijn rug leuning toch niet nu.
ik zal binnen kort wel een telefoontje verwachten wanneer ze hem erop komen zetten.
voordeel is wel ik heb al een jay rug :P dus dat is kwestie van over klikken :).

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #47 Gepost op: 1 januari 2013, 21:13 »
Ik heb ook de mid contour, tweede diepte. Vnd hem zelf ook erg fijn en ik zit zeker rechter. Het duurt vooral langer voordat ik scheefzak. Maar ik kan eigenlijk nog steeds niet echt lang rechtop zitten. Maar ook met een hogere rug zou ik denk ik niet veel langer recht en comfortabel kunnen zitten.

Maar goed, zwaantje, die deep contour versies zijn er alleen in de 3e en 4e hoogte dacht ik. Ook de deep posterior. Wat bedoel je trouwens met te smal? Pas je niet helemaal tussen de rugleuning? Want de zijflappen zeg maar, moeten natuurlijk wel tussen je wielen passen. Dus een maat breder past wss niet. Zak jij heel erg scheef of heb je veel zijwaardse ondersteuning nodig bij je bekken dat ze de deep posterior hebben gekozen? Want als je een lagere wil kan je ook proberen of de mid contour ook voldoende steun geeft. Je kan daar ook met schuimdelen wat extra steun in zetten. Zo heb ik nog iets meer contour in mn rugleuning gekregen.

Ik vind het echt geweldigenrugleuningen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #48 Gepost op: 2 januari 2013, 12:31 »
Hij zou net 2 cm breder kunnen dan zit het waarschijnlijk goed. Hij is nu smaller dan mijn stoel zelf. Ik zak scheef en ik heb veel ondersteuning nodig aan de onderkant zodat het daar minder snel scheef gaat staan. Als het eenmaal scheef staat gaat het in mijn bovenrug ook scheef zitten.
Er komt binnenkort iemand langs om mee te kijken naar mijn rug en rugleuning.

Offline adrienne

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #49 Gepost op: 2 januari 2013, 16:53 »
ik heb de isla rugleuning van double performance geprobeerd en deze zit echt heel erg fijn. wat ik ook fijn vind aan die rugleuning is dat je de zijstukken ook wijder en smaller kan zetten. ook als je even geen ondersteuning wil dan kan je ze naar achteren klappen. op dit moment heb ik een spanbandrug maar wel een waarbij ik tussen de buizen zit dus nog wel redelijk steun heb. ik ben namelijk bang dat als ik een isla heb dat me rug dan erg 'lui' word. hebben jullie daar ervaring mee? word je rug minder stevig als je een ondersteunende rugleuning heb?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #50 Gepost op: 2 januari 2013, 20:11 »
Met een normale rug leuning moet je jezelf overeind houden met hulpmiddeltjes aan de zijkant word dat voor je gedaan.
Mij lijkt het logische dat je functie inlevert.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #51 Gepost op: 2 januari 2013, 20:40 »
Als je zoals ik dagelijks veel traint en daarbij ook je romp traint, kun je het 'lui worden' van je rug tegengaan. Maar als je dat niet doet, is de kans groot dat je rompfunctie inlevert.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #52 Gepost op: 7 januari 2013, 13:42 »
Er is vandaag iemand langs geweest die er verstand van heeft, dat bleek die vorige dus niet te hebben. Ze stond wel raar te kijken naar mijn veel te smalle en te hoge rug. Onderaan is hij dus inderdaad zeker 2 cm te smal en hij is veel te hoog. Ben blij dat ze nu iig de juiste maten hebben en dan kan de (hopelijk) goede rug besteld worden, of misschien hebbenz e hem nog liggen dat zou helemaal mooi zijn.
Ik zit nu met mijn schouderbladen vast en dat vind ik helemaal niet prettig, hij wordt dus ook weer lager. Ik denk ongeveer dezelfde hoogte als mijn span banden rug. In ieder geval onder mijn schouderbladen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #53 Gepost op: 7 januari 2013, 15:16 »
Maar hebben ze die hoogte wel in de deep posterior versie? Die hebben ze bij mijn weten namelijk alleen in de 2 hoogste maten en die zijn dan toch te hoog voor je? Misschien dat de kleinste versie voor korte mensen zou passen, dat hoop ik dan voor je. Maar ik twijfel of dat laag genoeg is voor je.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #54 Gepost op: 7 januari 2013, 15:53 »
Fijn zwaantje.
de meeste rug leuningen zijn er in verschillende hoogtes.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #55 Gepost op: 7 januari 2013, 16:11 »
Fijn zwaantje.
de meeste rug leuningen zijn er in verschillende hoogtes.
De meeste ja, maar de deep en de deep posterior niet.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #56 Gepost op: 7 januari 2013, 16:30 »
Jawel alleen dan moesten ze verschillende maten mixen ofzo waar ik geen verstand van heb. Je hebt ook nog S, M en L. Dus misschien dat ze dan S kiezen maar dan breder ofzo? Ik weet het niet, ik zag in ieder geval een schema, die had ze bij zich en in bepaalde maten was de deep posterior inderdaad niet beschikbaar maar in bepaalde maten ook weer wel. Ze zou met de leverancier overleggen en met een collega en anders moet er een hele andere rug komen. Maar ze zei dat het wel goed kwam dus daar vertrouw ik op.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #57 Gepost op: 7 januari 2013, 17:35 »
Hopelijk heb je hem dan snel en gaat het gewoon lukken met de maten die er zijn. Misschien kunnen ze hem ook wat lager op je stoel monteren ofzo, dat scheelt ook alweer hoogte.

Offline adrienne

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #58 Gepost op: 8 januari 2013, 05:35 »
ik heb even op de website van sunrisemedical gekeken naar het orderformulier van de jay rug en volgens mij is het inderdaad mogelijk. als ik het formulier goed begrijp is de laagste rughoogte voor de jay deep posterior 20cm :) hopenlijk heb je snel een goed rugleuning.
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2013, 05:39 door adrienne »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rolstoel rugleuningen
« Reactie #59 Gepost op: 8 januari 2013, 12:59 »
ik heb even op de website van sunrisemedical gekeken naar het orderformulier van de jay rug en volgens mij is het inderdaad mogelijk. als ik het formulier goed begrijp is de laagste rughoogte voor de jay deep posterior 20cm :) hopenlijk heb je snel een goed rugleuning.

Oh joh, je hebt gelijk. Super!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal