Je eigen rolstoel #5
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Je eigen rolstoel #5  (gelezen 75860 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #225 Gepost op: 18 januari 2013, 12:39 »
Ow super! Zijn het losse hoepels of hoezen?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #226 Gepost op: 18 januari 2013, 13:09 »
Ik heb ze gister ook geprobeerd. (We waren samen)
Het zijn losse hoepels. Ze zijn niet rond maar ovaal en ze zijn van aluminium gemaakt. . Op de bovenkant zit een anti slip spul zeg maar. Daardoor kan je heel makkelijk met de muis van je hand hoepelen ipv dat je je vingers moet knijpen. Daar heb ik nu nl last van. Aan de zijkant van de hoepels zit niks dus is gewoon aluminium. Als je wilt remmen brand je je handen ook niet omdat je dan de zijkant kan gebruike.  Met hoepel hoes brand ik m'n handen.
Ik ben verkocht!

Nu vragen of m'n reva een briefje wilt schrijven.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #227 Gepost op: 18 januari 2013, 21:22 »
Kun je een foto maken van de hoepels? Ik vind helemaal rubber ideaal rollen, behalve dan als ik een stijle helling af moet...

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #228 Gepost op: 19 januari 2013, 11:13 »
Ik heb met een plasticcoating. Ook dan brand je veel minder snel je handen en houd je de grip in de regen en zo.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #229 Gepost op: 19 januari 2013, 23:05 »

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #230 Gepost op: 4 februari 2013, 16:18 »
Weet iemand of en zo ja hoe de wig van een quickie helium aan te passen is? De monteur van welzorg was hier net voor wat anders maar hij heeft gelijk daarvoor gekeken. Maar hij kon het niet vinden en dacht dat hij niet te verstellen was.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #231 Gepost op: 4 februari 2013, 16:23 »
het kan wel maar niet erg veel en dan moet je heel je stoel anders verstellen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #232 Gepost op: 4 februari 2013, 21:12 »
Is slechts 1 cm te verstellen bij de achteras, door een blokje er tussen te plaatsen of juist het blokje weg te halen (maximaal een blokje). Hoogte aan de voorkant is niet te verstellen, behalve dan door een andere maat voorwieltjes te nemen.

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #233 Gepost op: 22 februari 2013, 17:03 »
Lieve meiden, ik hoop dat jullie mij hier wat uitleg over kunnen geven. Gezien ik steeds vaker "slechte weken" heb dan "slechte dagen" zoals in het begin, komt bij mij nu toch het idee van een rolstoel naar boven. Vooral voor incidenteel gebruik i.p.v. everyday, nu moet ik steeds vaker leuke dingen laten schieten omdat ik weer eens niet kan lopen. Nu komt het, ik heb hier dus totaal geen verstand van. Ik hoor met regelmaat dat een verkeerde soort rolstoel word aangewezen dus wil dit enigszins voorkomen door eerst de experts te vragen. ;)
Wat voor iets zouden jullie aanraden voor "dagjes uit" etc. Ik zou wel graag zelf ook kunnen rollen, om zo mijn vrienden en familie het minst tot last te zijn. Brand maar los dames ;)
Save a horse, Ride a cowboy

Aline

  • Gast
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #234 Gepost op: 22 februari 2013, 18:58 »
De gemeente wil bij incidenteel gebruik je vaak een logge vouwbare rolstoel aansmeren zoals een Quickie Breezie waarmee je zelf niet kunt rollen en dus afhankelijk bent van je familie/vrienden.
Je zou dan de gemeente kunnen gaan overtuigen voor een actieve vouwframe voor incidenteel gebruik (een actieve vouwframe nemen ze vaak eerder aan dan een vastframe rolstoel) ook ivm je zelfstandigheid. Je zou dan voor bijvoorbeeld een Quickie Neon of een Quickie Xenon kunnen gaan. Sommigen beweren dat alle vouwbare rolstoelen erg instabiel zijn, maar dat zijn dezen niet. Vooral de Xenon is dat niet!
De Neon, en zeker de Xenon zijn ook erg lichte rolstoelen, handig voor vervoer. En je kunt ze natuurlijk opvouwen.

Zeker omdat dit je eerste rolstoel gaat zijn, adviseer ik je wel duwhandvaten om je incidenteel te kunnen laten rollen (rollen kan ook erg zwaar zijn). Er bestaan ook in hoogte verstelbare handvaten, die kun je dus naar beneden zetten als niemand duwt.


Voor de rolstoelen die ik opnoem, moet je maar even googlen. Het kopiƫren/plakken heb ik nog niet onder de knie op mijn tablet.

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #235 Gepost op: 23 februari 2013, 10:02 »
Ik heb afgelopen week na 4 maanden geleden de aanvraag te hebben gedaan, dan eindelijk groen licht gekregen voor een rolstoel. Ik ben heel benieuwd hoe eea nu verder gaat verlopen en hoeveel tijd het nu nog gaat kosten. Ik durf niet meer op een snelle afloop te hopen :D

Offline kim1991

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #236 Gepost op: 23 februari 2013, 12:30 »
Ik heb afgelopen week na 4 maanden geleden de aanvraag te hebben gedaan, dan eindelijk groen licht gekregen voor een rolstoel. Ik ben heel benieuwd hoe eea nu verder gaat verlopen en hoeveel tijd het nu nog gaat kosten. Ik durf niet meer op een snelle afloop te hopen :D

Jeetje wat duurt dat lang zeg! Weet ik wel alvast dat ik heel erg veel geduld moet hebben.  :P
Succes nog ermee en hou ons op de hoogte !
Save a horse, Ride a cowboy

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #237 Gepost op: 7 maart 2013, 13:21 »
Nu net ben ik gebeld, 25 maart ( ja echt, dan pas) komt harting bank bij me langs om rolstoelen en scootmobielen te passen.
Wat een eindeloos verhaal is dit aan het worden zo..

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #238 Gepost op: 20 maart 2013, 18:25 »
Kan er een ergo zit gemaakt worden in een helium rolstoel?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Je eigen rolstoel #5
« Reactie #239 Gepost op: 20 maart 2013, 19:26 »
Dat kan niet, helaas. Daarom kon ik 3 jaar geleden ook niet meer uit met een Quickie Argon.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal