Hulpmiddelen in de keuken
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hulpmiddelen in de keuken  (gelezen 15564 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #15 Gepost op: 12 juni 2011, 18:23 »
Ik weet niet of je dan echt lekkere pasta krijgt hoor marielle... Pasta opwarmen kan idd wel omdat de pasta dan al vochtig is. Ik heb in ieder geval nog nooit gestoomde pasta gezien of geproefd.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #16 Gepost op: 12 juni 2011, 19:31 »
Ik weet niet of je dan echt lekkere pasta krijgt hoor marielle... Pasta opwarmen kan idd wel omdat de pasta dan al vochtig is. Ik heb in ieder geval nog nooit gestoomde pasta gezien of geproefd.
Ik weet het echt niet, zou het een keer uit moeten proberen. Er zit bij mijn stoomkoker naast de bakjes met gaatjes in de bodem ook een dicht bakje om bijvoorbeeld rijst te koken. Daar doe je dan water in, en dan is het eigenlijk meer koken dan stomen, maar of het dan warm genoeg wordt voor pasta?  ???

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2011, 11:39 »
Geen idee, ik zou zeggen.. Try... :P

Ik heb geen stoomkoker dus ik kan het niet doen..anders had ik t wel even onderzocht :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2011, 17:43 »
Nog een handigheidje van het oude forum: met een fonteinborstel kun je gemakkelijker je glazen met de hand afwassen:


Martinuzje

  • Gast
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2011, 08:16 »
Ik heb ooit bij mijn revalidatie een klein stukje supergrip siliconen (lapje) gekregen. Voor dingen die je moeilijk open krijgt als je weinig/geen kracht in je handen hebt. Je kunt het voor van alles gebruiken. Ik gebruik het voornamelijk om potten en flessen open te krijgen. Je legt het lapje erop, je hand erop en draaien maar. Hoeft niet te knijpen, omdat die supergrip dus gewoon echt SUPERgrip is.

En inderdaad: fonteinborstel is heerlijk!

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2011, 15:09 »
Ja zo'n siliconenlap vind ik ook echt onmisbaar.Ik gebruik hem behalve voor potten,flessen,enz ook voor dopjes van creme,zalf of tandpasta.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #21 Gepost op: 19 juni 2011, 16:16 »
Haha waar die lappen toch allemaal wel niet goed voor zijn he :D

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #22 Gepost op: 19 juni 2011, 16:31 »
Ja, ik kan ook niet zonder. Ze zijn trouwens niet alleen in de keuken handig, maar werken ook erg goed voor meer grip op een schroevendraaier of ander gereedschap :)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #23 Gepost op: 20 juni 2011, 08:39 »
En ook voor het verwisselen van mondstukken op de stofzuigerslang. ;Dmultifunctioneel dus.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #24 Gepost op: 20 juni 2011, 09:26 »
Supermultifunctioneel! Ik kan ook niet zonder m'n lapje.

En ik gebruikte hem toen mijn dochter klein was en graag wilde zitten in de kinderstoel maar nog wel eens onderuit gleed ook voor haar, lapje in de kinderstoel, dochter er met de billen boven op en dan waren er geen onderuit glijpartijen :-) Onze maaltijden werden een stuk rustiger want eigenlijk was ze nog te klein om aan tafel te zitten maar ze pikte het niet als wij daar zaten en zij in de box lag of zo.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #25 Gepost op: 2 september 2011, 20:34 »
Het is misschien niet echt een hulpmiddel, maar het helpt wel enorm! Ik heb een tafelmodel vriezer waar voor weken eten in past. Huishoudelijke hulp kookt voor mij en vriest het dan in, ik hoef het alleen nog maar in de magnetron te zetten.

Ook als je wel zelf kan koken is dit ideaal, op een goede dag kan je gewoon extra veel koken (meer koken is meestal niet meer moeite) en dat dan invriezen zodat je op slechte dagen geen uur in de keuken hoeft te staan en je toch een lekkere voedzame maaltijd binnen krijgt.

Voordeel van een tafelmodel vriezer is dat hij meestal behoorlijk diep invriest waardoor het voedsel langer goed blijft en ook de smaak beter behoud.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #26 Gepost op: 6 september 2011, 00:20 »
Ja handig he!

liezenogwat

  • Gast
Re: Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #27 Gepost op: 6 september 2011, 07:00 »
Mijn ultieme hulp'middel' in de keukeb is de combinatie: vaatwasser+man die het leuk vind om hem in te ruimen ;).

ik heb ook van die siloconen lapjes, van tupperware, vind ze ook ideaal. leg ze bijv ook vaak onder de beslagkom dat die tijdens het mixen niet aan de wandel gaat.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #28 Gepost op: 30 mei 2012, 20:38 »
Heeft iemand ervaring met elektrische messen? Is dat handig als je groente en vlees moet snijden?

Lotte

  • Gast
Re: Hulpmiddelen in de keuken
« Reactie #29 Gepost op: 30 mei 2012, 21:06 »
Ik vind elektrische messen prima voor brood maar de controle erover houden vind ik zelf lastig en krijg behoorlijke kramp in m'n handen.

ik weet niet of je wel kan knippen want van bijv. Tupperware heb je hele fijne schaar die echt álles knipt, vlees maar ook bloemen, stof, groenten en ook nog gewoon zoals elke schaar papier en plastic... deze schaar is ook los van elkaar te halen waardoor je hem tussen het knippen door goed.schoon kan maken.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal